ناراحتی رضا شفیعی‌جم از حواشی مربوط به ازدواج و طلاقش
سیدعلی ضیا، عصر چهارشنبه 11 مهر، میزبان رضا شفیعی‌جم، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «فرمول یک» بود

رضا شفیعی‌جم در برنامه «فرمول یک»

رضا شفیعی‌جم با حضور در برنامه علی ضیا، از استندآپ کمدی‌ها و نوسانات قیمت دلار انتقاد و از علی دایی بابت صبوری‌اش تمجید کرد. او همچنین درباره حواشی ازدواج و طلاقش و کم لطفی عوامل «شام ایرانی» سخن گفت.

شفیعی‌جم در ابتدا با انتقاد از کمدی‌های این روزها، تاکید کرد: «من کار طنز را یک علم می‌دانم، اما حالا اگر شما تصویر فیلم‌های کمدی را حذف کنید و فقط صدایش را بشنوید، تمام قصه آن را متوجه می‌شوید. چرا که تمام فیلم بر مبنای دیالوگ‌ها است و ما هنوز روی تصویر طنز کار نکرده‌ایم. طنز تیپ و گریم هم هست.»

او با انتقاد از وضعیت فعلی آثار طنز و کمدی ادامه داد: «همه در ایران برای طنز در لاین سیاهی یا بی‌ادبی می‌روند چون می‌خواهند میان‌بر بزنند و سریع‌تر خنده بگیرند اما راه‌های دیگری هم برای خنده گرفتن هست.»

این بازیگر درباره بازی در آثار ضعیف سینمایی و اجرای استندآپ کمدی هم گفت: «به خاطر پول می‌روم و خاطره تعریف می‌کنم. اسمش را هم گذاشته‌اند استندآپ. استندآپ که این نیست، این کار خاطره گویی است.»

او با اشاره به شرایط فعلی جامعه تصریح کرد: «عادت کرده‌ایم بخریم و واسطه‌گری کنیم. وقتی دلار بالا و پایین می‌شود ما را بازی می‌دهند و جامعه به‌هم می‌خورد. شاید اگر در کشور دیگری این اتفاق بیفتد، این‌طور نشود و افراد حریص و دله نشوند که بخرند و انبار کنند.»

شفیعی‌جم در پاسخ به علی ضیا درباره نظرسنجی برنامه که انتخاب بین علی کریمی و علی دایی است، اظهار کرد: «هر دو این افراد را دوست دارم و نمی‌توانم یکی از آنها را انتخاب کنم. علی دایی بی‌نهایت آدم صبور و زحمت‌کشی است. این همه با او شوخی و اذیتش کردند. اما به او بابت صبوری‌اش خسته نباشید می‌گویم. من بودم قاطی می‌کردم. واقعا هر چیزی حدی دارد. البته بچه‌ها از روی عمد هم اینقدر با او شوخی نمی‌کنند. علی دایی در هر زمینه‌ای آدم خوبی است.»

بازیگر مجموعه «ساعت خوش» درباره این‌که وقتی اسم او در گوگل سرچ می‌شود، اولین نتیجه درباره ازدواج او است، توضیح داد: «مسئله ازدواج و جدایی من بدون اجازه روی بیلبورد است. این کار قشنگی نیست. البته برای من نه، بیشتر برای طرف مقابل. برخی سایت‌ها هنوز برنامه «شام ایرانی» را بالا می‌گذارند. من بازیگرم و بازیگری کارم است و این کارها خوب نیست. آن بخش از مصاحبه من هم قرار بود از برنامه حذف شود اما کم لطفی کردند و حذف نشد. عیبی ندارد اما ای کاش ادامه ندهند.»

او یادآور شد: «یک بار خانم ماهایا پطروسیان به من زنگ زد و خیلی ناراحت بود. می‌گفت به من زنگ می‌زنند و می‌گویند تو شفیعی جم را در زندگی مشترک اذیت کرده‌ای! ولی ما که اصلا زن و شوهر نبودیم و شاید نقشش را بازی کردیم اما مردم اشتباه گرفته‌اند.»

شفیعی‌جم تصریح کرد: «من راضی به این شرایط نیستم و دوست دارم مردم پیگیر کارهایم باشند. اگر حاشیه می‌خواهید من خودم می‌آیم و همه چیزم را می‌گویم. آدم بی‌حیایی هستم ما این همه گریم و نویسندگی می‌کنیم تا لایه‌های زیبایی از انسان را نشان بدهیم تا مردم دچار افسردگی نشوند. اما این حواشی جز بار منفی و افسردگی چیزی ندارد. مردم ما افسرده‌اند و همه دنبال خبرهای دزدی و اختلاس هستند. اما آدم‌های نیکوکار و خیر هم هستند. آنها را هم دنبال کنید.»

«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت 17:30 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.


بیشتر بدانید : دلخوری شدید و قدیمی شفیعی جم از همکار سابق!

بیشتر بدانید : رضا شفیعی‌جم؛ ناجی 6 مجموعه طنز شبانه!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir