کارگردان ایرانی: من از وودی آلن خوش قیافه‌ترم!
 فرمان آرا که بعد از مرگ کیارستمی بیش از قبل درباره این فیلمساز حرف زده نامزدی برای دریافت جایزه بازیگری از آسیاپاسیفیک را هم مجالی کرده برای گفتن از رفاقت با کیارستمی

بهمن فرمان آرا در جشنواره آسیاپاسیفیک

بهمن فرمان آرا فیلمسازی که تلاشش برای ساخت فیلمی مفرح و موزون(!) به نام «دلم میخواد» علیرغم استفاده همزمان از محمدرضا گلزار و قر کمر رضا کیانیان به موفقیت چندانی در گیشه نرسید به تازگی نامزد دریافت جایزه بازیگری از جشنواره آسیاپاسیفیک شده برای فیلم آخرش "حکایت دریا".

 فرمان آرا که بعد از مرگ کیارستمی بیش از قبل درباره این فیلمساز حرف زده نامزدی برای دریافت جایزه بازیگری از آسیاپاسیفیک را هم مجالی کرده برای گفتن از رفاقت با کیارستمی.

فرمان آرا به شرق گفته: «عباس کیارستمی هميشه به من مي‌گفت در فيلم‌هاي خودت بازی کن، برای اينکه ديالوگ‌هايی که مي‌نويسی خودت درست‌تر ادا مي‌کنی، اما من امتناع مي‌کردم، چراکه هم‌زمان بازي و کارگرداني کار سختي است.

آخرين‌باري که در خانه‌اش ديدار داشتيم، از من پرسيد چه‌کار مي‌کني؟ از فيلم جديدم گفتم و اينکه قصد دارم نقشي بازی کنم. گفت: «من هميشه بهت ميگم، اگر گوش کرده بودی تا الان برای خودت يک برند شده بودی».

وقتی از او پرسيدم که مشغول چه‌ کاری است؟ آن‌قدر ضعيف شده بود که يک استکان کوچک چاي را به زحمت بلند می کرد. با همه اينها از کارهايش برايم گفت. گفت «با کلود مونه با فاصله صد سال در يک روز به دنيا آمديم» و يک‌سری کار روی نقاشي‌های مونه انجام داده بود.

به دستيارش گفت چراغ‌ها را تنظيم کند که آنها را ببينم و ديدم در بستر بيماري هم کارهای بی نظيری انجام داده است. عباس جزء هنرمندان چندوجهی بود؛ اگر من برگ را می ديدم، عباس ريشه را می ديد. به همين جهت من حرفش را گوش کردم.

فرمان آرا با تاکید بر اینکه جشنواره نیویورک مهمترین جشنواره سینمایی دنیاست گفت: زماني که «بوي کافور عطر ياس» در فستيوال نيويورک نشان داده شد که از نظر من مهم‌ترين جشنواره است، يک خانمي بلند شد و گفت منتقد نيويورک‌تايمز گفته شما وودي آلن ايران هستيد.

نظر شما در اين مورد چيست؟ گفتم: «وودی آلن فيلم‌ساز مهمی است، فقط يک ايراد وجود دارد؛ اينکه من خوش‌قيافه‌تر از او هستم». مردم دست زدند و برايشان جالب بود!!

بیشتر بدانید : بهمن فرمان ارا : شما به قاجار فحش دادید، پهلوی هم به شما جایزه داد!

بیشتر بدانید : عکس های مهناز افشار،بهمن فرمان آرا و علی قربانزاده در اکران دلم میخواد

بیشتر بدانید : شوخی نامناسب پسر وودی آلن با پدرش +عکس


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir