مرجانه گلچین کنار بازیگر نوستالژیک دهه 60 تلویزیون
مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون، عکسی از خود و محمود دینی، چهره سرشناس سریال تلویزیونی و نوستالژیک «آینه عبرت» را منتشر کرد

مرجانه گلچین و محمود دینی در یک قاب

مرجانه گلچین که از دهه ۶۰ با ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی از جمله «آینه» و «آینه عبرت» وارد عرصه بازیگری شد، با انتشار پستی تازه در اینستاگرام، از یک کارگردان و یک بازیگر قدیمی یاد کرد. او در همین ارتباط عکسی را از خود در کنار محمود دینی به اشتراک گذاشت.

مرجانه گلچین با انتشار عکس، چنین نوشت:
به بهانه باز پخش مجوعه خاطره انگیز برگریزان ( اینه عبرت) ، گزارش زیر صفر، دخیل و مجوعه کلانتر و اپیزود سهراب از جناب اقای محسن شاه محمدی که جاشون بسیار در تلویزیون خالیه ودر معرفی و وموفقیت خیلی از بازیگران به عنوان نویسنده و کارگردان سهم بسزایی داشتن و من هم بسیار از همکاری با ایشون درچند مجموعه همیشه لدت بردم وامیروارم بازهم تکرار بشه ولی اصلا نمدونیم چرا نیستن و حتی از خودمون سوال هم نمی کنیم؟این عکس رو که چند وقت پیش در مراسم بزرگداشت جناب اقای محمود دینی که ایشون هم سالهاست اتفاقا نمی دونیم چرا غیبت دارن انداختیم به اشتراک گذاشتم. یاد ایام شیرین گدشته بخیر یاد دهه پربار و تاثیر گذار دهه شصت چه در سینما و چه درتلویزیون ، یاد مهربانی ادمها نسبت بهم ، به وقتی که نه کینه ای بود نه بخل و حسادتی و نه تنگ نظری ، ونه خط کشی خوب وبد ادمها انهم فقط از روی منفعت طلبی، دنیای شیرینی بود به شیرینی ابنبات چوبی دوران کودکی که هرگز طعمش تکرار نشد یادش بخیر واقعا یادش بخیر . شبکه ای فیلم امشب جمعه ساعت ۱۹ و بازپخشش ساعت ۱۱ صبح فردا

مرجانه گلچین,اینستاگرام مرجانه گلچین,عکس مرجانه گلچین
مرجانه گلچین و محمود دینی

«آینه عبرت» مجموعه‌ای تلویزیونی بود که در شبکه ۱ سیما در دو سری ساخته شد؛ سری اول آن را (۱۳۶۸–۱۳۶۷) علی نقی‌لو و سری دوم آن را (۱۳۷۰–۱۳۶۸) محسن شاه‌محمدی کارگردانی کرد.

تولید و پخش این سریال طی چهار سال متوالی بین سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۰ و در ۵۰ قسمت انجام شد. یکی از مشهورترین عنوان‌های آن «برگ‌ریزان» بود که خود در ۱۸ قسمت مجزا تهیه شد و شخصیت‌های معروف علی و آتقی بودند که این نقش‌ها را به‌ترتیب محمود دینی و جواد گلپایگانی ایفا کردند.

محمود دینی‌، متولد ۱۳۴۲ در بیجار است که از ۱۷ سالگی با فیلم «تیغ و ابریشم»، ساخته مسعود کیمیایی، وارد عرصه بازیگری سینما و تلویزیون شد. در دهه ۶۰، او یک ستاره و چهره سرشناس تلویزیونی به شمار می‌آمد که یک‌باره این عرصه را ترک کرد.

 

بیشتر بدانید : گفت و گو با «محمود دینی» بازیگر مجموعه تلویزیونی «آینه عبرت»

بیشتر بدانید : ' آتقی' سریال 'آینه عبرت' در زندگی واقعی درگیر عبرت زندان است!!

بیشتر بدانید : اولین معتاد تلویزیون؛ یادی از آتقی «آینه عبرت»

بیشتر بدانید : 'مرجانه گلچین' بانوی کمدی تلویزیون +بیوگرافی

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه ی شخصی مرجانه گلچین / khabaronline.ir