اعتراض زنان به قانون جدید سقط جنین بر روی فرش قرمز جشنواره کن!
 فرش قرمز جشنواره کن بار دیگر به صحنه اعتراض سیاسی تبدیل شد و روز شنبه حامیان حق انتخاب زنان برای سقط جنین پیش از نخستین نمایش فیلم مستند «بگذار قانون باشد» ساخته خوان سولاناس کارگردان آرژانتینی روی فرش قرمز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 اعتراض ها  به قانون جدید سقط جنین به فرش قرمز کشیده شد

شصت زن و فعال حقوق زنان از آرژانتین با تابلوها و پرچم‌های سبز گرد هم آمدند تا به رد شدن قانون آزادی سقط جنین در این کشور اعتراض کنند. رنگ سبز نشان طرفداران حق انتخاب زنان است.

امسال تابلو بلند کردن روی فرش قرمز سابقه داشته و فرانکو لولی کارگردان فیلم «دادخواه» رو به عکاسان تابلویی نشان داد که در آن به قتل مائوریسیو لزاما فیلمساز کلمبیایی اعتراض کرده بود.

بیشتر بدانید : رعایت "برابری جنسیتی" در جشنواره کن بی احترامی به زنان است!


اما تجمع روز گذشته در کن در آستانه تصمیم گیری دوباره درباره قانون سقط جنین در آرژانتین صورت گرفت. قانون آزادی سقط جنین سال گذشته در مجلس این کشور رد شد و قرار است ۹ روز دیگر در ۲۸ می دوباره بررسی شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در آمریکا هم قوانین محدود سازی حق سقط جنین در برخی ایالت‌ها خبرساز شده است. بعد از ایالت‌های جورجیا، کنتاکی، اوهایو و می‌سی‌سی‌پی که سقط را بعد از هشت هفته بارداری ممنوع کردند، مجلس ایالتی میزوری هم این قانون را تصویب کرده و فقط امضای فرماندار باقی مانده است.

سولاناس که مستند «بگذار قانون باشد» را درباره کشمکش قانونگذاری درباره حق زنان برای سقط جنین ساخته، درباره تحولات اخیر در ایالات متحده به هالیوود ریپورتر گفت: «آنچه در آمریکا اکنون رخ می‌دهد بخشی از یک نوع واکنش به حقوق زنان است. فکر می‌کنم که ذره ذره در حال حرکت به سمت تساوی بین زنان و مردان هستیم و این قوانین نوعی عقبگرد و آخرین واکنش است.».

 

بیشتر بدانید : بازیگران در افتتاحیه کن 2019/ از مریم اوزرلی تا گلشیفته

بیشتر بدانید : مهم ترین فیلم های کن 2019 را بشناسید + عکس

بیشتر بدانید : امبر هرد، پریانکا چوپرا و... روی فرش قرمز جشنواره کن 2019

بیشتر بدانید : مورد انتظارترین فیلم های جشنواره کن 2019


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: icinema.ir