برندگان اسکار افتخاری معرفی شدند
نفر از چهره‌های سرشناس سینما برای دریافت اسکار افتخاری امسال معرفی شدند

دیوید لینچ، وس استودی، لینا ورتمولربرندگان اسکار افتخاری


 به دنبال یک رأی گیری توسط هیأت مدیره اسکار، آکادمی دیروز دوشنبه اسامی دریافت کنندگان اسکار افتخاری امسال را اعلام کرد. دیوید لینچ خالق «تویین پیکس» و برنده نخل طلای کن، وس استودی بازیگر «آخرین موهیکان» و لینا ورتمولر فیلمساز ایتالیایی سازنده فیلم‌هایی چون «هفت زیبایی» برندگان اسکار افتخاری امسال هستند.

در عین حال جنا دیویس بازیگر نیز برای تداوم تلاش‌هایش در زمینه برابری جنسیتی در صنعت سینما با دریافت جایزه انسان‌دوستانه جین هرشولت تجلیل می‌شود.

هر یک از این ۴ تن با دریافت یک تندیس اسکار تجلیل می‌شود.

جان بیلی رئیس آکادمی اسکار با صدور بیانیه‌ای گفت برندگان امسال چهره‌هایی هستند که هر یک خودشان را وقف زندگی هنری در این صنعت کرده‌اند.

دیویس که یک جایزه اسکار برای فیلم «توریست تصادفی» در سال ۱۹۸۸ هم در کارنامه‌اش دارد برای تأسیس مؤسسه جنا دیویس تلاش کرده است تا تولیدکنندگان را به ایجاد نقش‌های بیشتر و بهتری برای زنان در هالیوود ترغیب کند.

لینچ ۷۳ ساله همیشه محبوب منتقدان و فیلم‌دوستان بوده است و سال ۲۰۰۳ در یک نظرسنجی از منتقدان فیلم در سراسر دنیا توسط روزنامه گاردین به عنوان بزرگ‌ترین فیلم‌ساز زنده دنیا انتخاب شد. «مرد فیل نما»، «تل ماسه» و «مخمل آبی» از جمله فیلم‌های تحسین شده وی هستند. او برای «از ته دل وحشی» برنده نخل طلای کن شد و با «جاده مالهالند» جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد. وی ۴ بار نامزد کسب اسکار شده است.

استودی یک بازیگر سرخپوست آمریکایی در طول ۳ دهه در بیش از ۳۰ فیلم بازی کرده و تمرکز او برای نمایش تصویر شخصیت‌های آمریکایی‌های بومی بوده است. «رقصنده با گرگ» و «آخرین موهیکان» از جمله مشهورترین فیلم‌های اوست. او به تازگی بازیگر فیلم «آواتار» جیمز کامرون بوده است.

ورتمولر ۹۰ ساله در طول ۵۶ سال فعالیت هنری ۳۲ فیلم را کارگردانی کرده است. سال ۱۹۷۶ او به عنوان نخستین زن نامزدی جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «هفت زیبایی» دریافت کرد.

امسال یازدهمین دوره اهدای جوایز سالانه هیأت مدیره اسکار ۲۷ اکتبر در ری دالبی بالروم در هالیوود برگزار می‌شود.

 

بیشتر بدانید : فیلم هایی که اسکار 2019 برنده می شوند! فیلم هایی که باید برنده شوند!

بیشتر بدانید : عکس های برندگان اسکار 2019 با جوایزشان

بیشتر بدانید : به یادماندنی ترین صحنه ها در مراسم اسکار 2019

بیشتر بدانید : کودکان نامزد اسکار کجا هستند و چه کار می کنند؟! + عکس


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com