باز هم مهران مدیری و رضا گلزار، در رقابت با نوید محمدزاده + عکس
«سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «دختر شیطان» و «ما همه باهم هستیم»، چهار فیلمی هستند که در عید فطر روی پرده رفتند. به نظر می‌رسد در اکران تازه سینماها هم باید شاهد رقابتی گرم بین این فیلم‌ها در گیشه باشیم

مرور چهار فیلمی که عید فطر روی پرده رفتند

با به پایان رسیدن ماه رمضان، مهلت اکران فیلم‌های نوروزی به پایان می‌رسد و به همین دلیل چهار فیلم جدید در قالب اکران عید فطر از روز چهارشنبه ۱۵ خرداد روی پرده سینماهای کشور می‌روند.

«سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار، «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور و «ما همه باهم هستیم» ساخته کمال تبریزی چهار فیلمی هستند که امروز (چهارشنبه ۱۵ خرداد) به چرخه اکران اضافه می‌شوند.

البته پیش از این قرار بود فیلم «زهرمار» ساخته جواد رضویان هم جزو فیلم‌های اکران عید فطر باشد که اکران‌اش به تعویق افتاده است.

این چهار فیلم به نظر می‌رسد بتوانند گیشه ضعیف و بی‌رونق اکران ماه رمضان سینما را تا حدودی تکان دهند و اوضاع فروش را که با افت محسوس و جدی همراه شده بود، بهبود ببخشند، چرا که از ترکیب مناسب و مخاطب پسندی برخوردار هستند؛ از کمدی گرفته تا ملودرام اجتماعی و فیلم جنایی و معمایی. در آستانه اکران این چهار فیلم، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

«سرخپوست»، نوید محمدزاده در نقش و موقعیتی تازه

«سرخپوست» تازه‌ترین ساخته سینمایی نیما جاویدی به شمار می‌آید که برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد و در نهایت با پنج نامزدی، توانست جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کند.

 بیشتر بدانید : سرخ پوست، فیلمی که می‌شود با آن دوباره عاشق سینما شد

فیلم های اکران عید فطر
پریناز ایزدیار در «سرخپوست»

این فیلم با فضاسازی سینمایی خوب و بازی‌های قابل قبول، آن‌چنان در دل منتقدان و مخاطبان سینما برای خود جا باز کرد که حتی مسعود فراستی هم لب به تعریف و تمجید از آن گشود.

 بیشتر بدانید : نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار با نگاهی معنی دار روی پوستر «سرخ پوست»

جاویدی در این فیلم از نوید محمدزاده بازی متفاوتی گرفته است که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت، پریناز ایزدیار، حبیب رضایی، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی و مانی حقیقی دیگر بازیگران «سرخپوست» هستند.

 بیشتر بدانید : نخستین تصویر منتشر شده از گریم و پوشش نوید محمدزاده در سرخپوست

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سال ۱۳۴۷، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر، در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند. تا اینکه ...»

فیلم جاویدی از روز چهارشنبه در سینمای سرگروه آستارا اکران می‌شود.

 بیشتر بدانید : نوید محمدزاده پای چوبه دار روی پوستر خارجی فیلم + عکس

«شبی که ماه کامل شد»، برنده دو سیمرغ بهترین بازیگر مرد و زن

دیگر فیلمی که قرار است روی پرده برود، یکی دیگر از فیلم‌های جشنواره سی و هفتم و در واقع می‌توان گفت پربحث‌ترین فیلم این رویداد سینمایی است؛ «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار.

بیشتر بدانید : فیلم شبی که ماه کامل شد، داستان عشق و تروریسم + عکس

این فیلم توانست نامزد دریافت ۱۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شود و در نهایت شش سیمرغ را از آن خود کند که از آن جمله می‌توان به بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین کارگردانی اشاره کرد.

بیشتر بدانید : عکس عاشقانه الناز شاکردوست و هوتن شکیبا روی پوستر فیلم

فیلم های اکران عید فطر
الناز شاکردوست در «شبی که ماه کامل شد»


آبیار در این فیلم تلاش کرده تا در بستر یک قصه ملودرام و عاشقانه، داستانی واقعی را از یک جنایت تروریستی روایت کند، جسارت آبیار برای ساخت این فیلم تحسین بسیاری از اهالی سینما را در پی داشت.

هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی و شبنم مقدمی بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بدانید : رکورددار نامزدی جشنواره فجر 97 : فیلم «شبی که ماه کامل شد»

در خلاصه داستان «شبی که ماه کامل شد» اینچنین آمده است: ««شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد...»

بیشتر بدانید : این نقش انگ الناز شاکردوست بود!! + عکس

«دختر شیطان»، فیلم جدید کارگردان «سلام بمبئی»

فارغ از دو فیلم معمایی و ملودرام «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد»، فیلم‌های کمدی هم در عید فطر روی پرده می‌روند که یکی از آن‌ها «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور است؛ فیلمی که از همان آغاز پروسه تولید با عنوان «سلام بمبئی ۲» در میان مخاطبان سینما شناخته شد.

محمدپور که در «سلام بمبئی» از تجربه همکاری مشترک با سینمای بالیوود نتیجه دلخواهش را کسب کرده و توانسته بود به موفقیت خوبی هم در گیشه دست پیدا کند، برای دومین ساخته سینمایی‌اش هم بار دیگر به سراغ سینمای هند رفت.

فیلم های اکران عید فطر
حمید فرخ نژاد و بازیگر هندی در «دختر شیطان»


او در این فیلم از بازیگران مطرح سینمای هند از جمله جکی شروف، سیمران میشکروتی و ایشا روات استفاده کرده است که در کنار حمید فرخ‌نژاد، بازیگر نقش اول فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. فرخ‌نژاد این روزها فیلم «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری را هم روی پرده دارد.

از دیگر نکات جالب توجه «دختر شیطان»، موسیقی آن است که توسط دلشاد شیخ ساخته شده و سونو نیگام و آریجیت سینک دو خواننده سرشناس هندی دو ترانه از شش ترانه این فیلم را خوانده‌اند.

این فیلم قرار است در گروه سینمایی فرهنگ از روز چهارشنبه ۱۵ خرداد روی پرده رود.

«ما همه باهم هستیم»، پربازیگرترین فیلم سینما روی پرده

چهارمین فیلمی که در عید فطر روی پرده می‌رود، «ما همه باهم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی است؛ فیلمی که از آن به عنوان پربازیگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران یاد می‌شود.

بیشتر بدانید : عکس جالب همه سوپراستارهای سینمای ایران روی پوستر یک فیلم

تبریزی در «ما همه باهم هستیم» به روایت داستان سقوط یک هواپیما که مسافرانش هر یک رازهای مختلفی دارند، در بستری طنز می‌پردازد.

بیشتر بدانید : اولین عکس از ویشکا آسایش و پژمان جمشیدی در ما همه با هم هستیم

فیلم های اکران عید فطر
فیلم «ما همه باهم هستیم»

محمدرضا گلزار، مهران مدیری، مهناز افشار، لیلا حاتمی، ویشکا آسایش، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، سروش صحت، حسن معجونی، مهران غفوریان، نادر فلاح، سیروس گرجستانی، علی شادمان، رضا ناجی، سیاوش چراغی پور، سام نوری، فرزین محدث، بهادر مالکی، یداله شادمانی، مهدی حسینی‌نیا، شیرین آقارضاکاشی، بهزاد قدیانلو، اشپیتیم آرفی، لیدا فتح اللهی، شیوا بلوچی و دانیال کاظمی در این فیلم بازی می‌کنند.

بیشتر بدانید : گریم و پوشش شیک لیلا حاتمی در ما همه با هم هستیم + عکس

ترکیب گلزار مدیری در فیلم «ما همه باهم هستیم» در کنار بازی نوید محمدزاده در «سرخپوست»، نوید بخش شروع رقابتی جذاب برای جذب مخاطبان سینماست، چرا که پیش از این در اکران نوروز هم مدیری و گلزار با «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی با فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و با بازی محمدزاده و معادی رقابت سختی داشتند که البته با اکران نیمه تمام فیلم هادی، این رقابت به خط پایان نرسید. اینک باید دید در خط پایان اکران عید فطر، کدام فیلم برنده مسابقه گیشه سینمای ایران خواهد شد. 

 بیشتر بدانید : عکسی از فضا و حال و هوای متفاوت مهران مدیری در ما همه با هم هستیم



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir