بازیگر بداخلاق از نمایش کنار گذاشته شد! + عکس
 فی داناوی پس از فقط سه هفته از اجرای نمایش تک‌نفری "چای ساعت پنج" به خاطر اخلاق تندش کنار گذاشته شد

 اخلاق تند فی داناوی بازیگر کار دستش داد

 بازیگر آمریکایی برنده اسکار در سه هفته اجرای "چای ساعت پنج" در بوستن تنها روی صحنه رفت و نقش کاترین هپبرن را ایفا کرد. در شرایطی که به نظر می‌رسید داناوی در ادامه اجراها در تئاتر برادوی هم همراه گروه باشد اما گفته می‌شود اخلاق تند او به مذاق تهیه‌کنندگان و دیگر عوامل اجرایی نمایش خوش نیامده و آنها تصمیم گرفتند یک بازیگر دیگر برای این نقش پیدا کنند.

 دو تهیه‌کننده "چای ساعت پنج" روز چهارشنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند دیگر با بازیگر ۷۸ ساله آمریکایی همکاری نمی‌کنند. این نمایش اوایل سال آینده میلادی در وست‌اند لندن هم روی صحنه می‌رود و تلاش‌های برای یافتن بازیگر نقش کاترین هپبرن همچنان ادامه دارد. نیویورک‌پست از پشت صحنه بسیار ناآرام پروژه "چای ساعت پنج" و برخورد تند و درگیری داناوی با یکی از عوامل به عنوان دلیل پایان همکاری خبر داده است.

بازیگر آمریکایی که در ۱۹۷۷ برای بازی در "شبکه" برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد، در دوران حضور حرفه‌ای در دنیای سینما شناخته می‌شد. رومن پولانسکی به شدت از حضور او در "محله چینی‌ها" شکایت کرده و بت دیویس این ستاره قدیمی را "بدترین همکار" خود لقب داده بود. هر چند برخی چهره‌ها از جمله سیدنی لومت و جانی دپ هم جزو پشتیبانان داناوی هستند و همواره او را ستوده‌اند.

"چای ساعت پنج" نخستین حضور داناوی روی صحنه تئاتر پس از ۳۷ سال دوری بود. هر چند رسانه‌های بوستن کوشیدند از تنها بازیگر نمایش تعریف کنند اما تماشاگران شاهد بودند که او گاهی دیالوگ‌هایش را فراموش می‌کند. این ستاره قدیمی قرار بود در اجرای سال ۱۹۹۴ "سانست بولوار" در لس‌آنجلس جانشین گلن کلوز شود اما اندرو لوید وبر به دلیل ناتوانی داناوی در خواندن از خیر اجرا گذشت.

فی داناوی,نمایش چای ساعت پنج 
فی داناوی بازیگر نمایش چای ساعت پنج

داناوی از معدود بازیگران تاریخ سینماست که همزمان برنده اسکار، گلدن گلوب، بفتا و امی شده است. او پس از نامزدی برای "بانی و کلاید" و "محله چینی‌ها" در سومین و آخرین نامزدی خود جایزه اسکار برد و یک بفتا، یک امی و سه گلدن گلوب هم در کارنامه دارد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: hamshahrionline.ir