مهران احمدی: با سخنرانی من در سریال «پایتخت» خیلی‌ها گریه کردند!
 مراسم تقدیر از ورزشکاران و هنرمندان شرکت کننده در کمپین ستاره‌ها که با هدف کمک به سیل زدگان فعالیت می‌کند، با حضور رییس جمعیت هلال احمر، معاون وزیر ورزش و جوانان و تنی چند از چهره‌های ورزشی و هنری برگزار شد

اظهارات مهران احمدی در مراسم تقدیر از ورزشکاران و هنرمندان

 مهران احمدی که این روزها خبر بازگشت او به مجموعه «پایتخت» مخاطبان این سریال را خوشحال کرده یکی از هنرمندان حاضر در مراسم بود که درباره این کمپین گفت: «امسال من وسط سیل شیراز بودم و کاملا آن روز این اتفاق مهیب را که در عرض ۴۵ دقیقه رخ داد تجربه کردم. شب هم از نزدیک شاهد وضعیت سیل زده‌ها و خدمات هلال احمر بودم. باعث افتخار من است که اینجا از فعالیت‌های هلال احمر بگویم و آنها حتی روانشناسانی داشتند که با کسانی که به خاطر از دست دادن خانواده‌شان از نظر روحی آسیب دیده بودند صحبت می‌کردند. هر آنچه مورد نیاز بود توسط بچه‌های هلال احمر انجام می‌شد و من هم تا جایی که توانستم کمک کردم.»

بحث محیط بانی و پلنگ مازندران از «پایتخت» شروع شد
احمدی با بیان اینکه به نظر من هر خانه می‌تواند یک پایگاه هلال احمر باشد، تاکید کرد: «بحث محیط بانی و پلنگ مازندران از «پایتخت» شروع شد تا قبل از آن چه کسی درباره محیط بانی حرف می‌زد؟ یا اصلا بحث پلنگ مازندران مطرح می‌شد؟ من یک سخنرانی در سریال انجام دادم و خیلی‌ها به خاطر محیط بانانی که مظلوم واقع می‌شوند گریه کردند، چرا که آنها با مرارت بسیاری دارند کار می‌کنند.»
بازیگر نقش بهبود مباحث فرهنگی را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: «ما درمان را تجویز می‌کنیم در حالی که می‌توانیم پیشگیری کنیم. اگر به بحث سینما و فرهنگ اهمیت بگذاریم می‌توان انتظار داشت مردم توجه بیشتری به این موضوعات داشته باشند و هر خانه به یک پایگاه هلال احمر تبدیل شود. اما متاسفانه می‌بینیم که همچنان در جنگل‌ها آشغال ریخته می‌شود، بد رانندگی می‌کنیم، غذا زیاد می‌خوریم، برق زیاد مصرف می‌کنیم و... اما می‌شود با بحث‌های فرهنگی به مردم آگاهی داد. ای کاش زلزله را هم جدی بگیریم.»

نرگس آبیار کارگردان سینما ایران که در مراسم حضور داشت نیز از کمپین ستاره‌ها تشکر کرد و گفت: «ما خاطرات بدی از حوادث طبیعی داریم اما اکنون باید هنرمندان در کنار ورزشکاران برای بهبود این شرایط قرار بگیرند و در مواقع ضروری به یکدیگر کمک کنیم. ما باید دستهایمان را به دست هم بدهیم و در آینده منجسم‌تر عمل کنیم.»

پرونده سیل ۹۸ هنوز بسته نشده است!
علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر نیز با بیان اینکه این مراسم به معنای بسته شدن پرونده سیل نوروز ۹۸ نیست، تاکید کرد: «از شما به عنوان چهره‌های محبوب و دوست داشتنی مردم در رشته‌های مختلف ورزشی و هنرمندان تشکر می‌کنم و ما می‌خواهیم از ایده‌های شما نیز استفاده کنیم تا در آینده موفق‌تر عمل کنیم.»
او در این باره که چرا در حوادث سراغ مردم می‌رویم، توضیح داد: «برخی حوادث طوری است که حتی دولت‌های قوی و پولدار نمی‌توانند به تنهایی آن را مدیریت کنند و علاوه بر مردم آن کشور، مردمان دیگر کشورها نیز به یاری حادثه دیدگان می‌آیند. کشور ما هم در این عرصه زبان‌زد خاص و عام است و ترویج و گسترش روحیه نیکوکاری و رفاقت بین همه مردم ما با همه سلیقه‌ها و نژادها وجود دارد.»
رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: «سیل امسال بسیار ویرانگر بود اما با ترویج روحیه صلح و دوستی به «سیل مهربانی» تبدیل شد که هنوز جاری و ساری است.»
پیوندی همچنین درباره میزان کمک ها گفت: «۱۵۰ میلیارد تومان در حساب٬های ما است و سودی که به پول‌ها تعلق می‌گیرد نیز ضمیمه کمک‌ها و برای ترمیم و بازسازی و کمک به احداث منازلی که دچار تخریب شده‌اند هزینه می‌شود.»
او گفت: «از شما قهرمانان و پهلوانان و الگوهای دوست داشتنی و محبوب مردم که وارد این فضا شدید تشکر و تقدیر می‌کنم. ترویج خوی پهلوانی، ترویج رفاقت و همدلی، جزو ارزش‌هایی است که باید به آن دامن بزنیم. این صحنه‌های ارزشمند باید در تاریخ نیکوکاری و بشردوستی مردم ایران ثبت بشود.»

حضور ورزشکاران در کمپین ستاره ها بی نظیر بوده است
مهدی شاملو بنیانگذار وبسایت «ورزش سه» که راه اندازی کمپین ستاره‌ها را برعهده داشته نیز در سخنانی با بیان اینکه در بحران‌های قبلی نیز همواره جامعه ورزشی نقش مهمی داشته است، تاکید کرد: «همانطور که علی رغم به دنیا آمدن بچه‌ها در خانه در گذشته، حالا این اتفاق در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد، درباره کمک هم اینگونه است و گرچه هرکس به تنهایی می‌تواند به یک موضوع کمک کند اما اگر این امر تجمیع شده و توسط سازمان‌هایی اتفاق بیفتد می‌تواند با سینرژی و هم افزایی بیشتری به کمک جامعه مدنی بیاید.»

محمد عزیزی، علیرضا سهرابیان، کیمیا علیزاده، حامد معدنچی، مهران احمدی، نرگس آبیار، الناز کمپانی، عادل مجللی، محمد نصرتی، محسن بنگر، حمید درخشان، شهربانو منصوریان، سهیلا منصوریان، الهه منصوریان، الهام فرهمند، آرش برهانی، حمید استیلی، علی فتح الله زاده، فرزان عاشورزاده، محمدحسین میثاقی، بهداد سلیمی، حمیدرضا گرشاسبی، حسن روشن، ایرج عرب، حسین شمس، وحید شمسایی، مهدی امیرآبادی، فروغ عباسی، مهدی محمد نبی، سیدعبدالحمید احمدی، بهروز منتقمی، زهرا ناطقی از جمله میهمانان حاضر در مراسم بودند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir