شوک هالیوود از مرگ بسکتبالیست برنده اسکار
درگذشت «کوبی برایانت» بسکتبالیست مشهور آمریکایی و برنده یک جایزه اسکار در سانحه هوایی واکنش و همدردی چهره‌های شاخص سینمایی و هالیوود را به دنبال داشت

کوبی برایانت بسکتبالیست برنده اسکار کشته شد

کشته شدن کوبی برایانت بازیکن بسکتبال تیم لس‌آنجلس لیکرز که در عین حال تهیه‌کننده برنده اسکار هم بود، هالیوود را در شوک فرو برد.

کوبی برایانت بازیکن بسکتبال دیشب بر اثر سقوط هلیکوپتر در کالیفرنیا در ۴۱ سالگی کشته شد.

وی یکی از ۹ نفری بود که در حادثه سقوط هلیکوپتر شخصی جان باخت. این هلیکوپتر را برایانت خریداری کرده بود و علت سقوط هنوز نامشخص است.

انتشار خبر درگذشت این بازیکن محبوب بسکتبال که جایزه اسکار ۲۰۱۸ را برای تهیه انیمیشن کوتاه دریافت کرده بود هالیوود را در شوک فرود برود و چهره‌های شاخصی چون باراک اوباما، کنیا وست، جیمی فاکس، الن دی‌جنرس، کریسی تیگن و جان لجند، اکتاویا اسپنسر، ریس ویترسپون، ووپی گلدبرگ و کلی کلارکسون بلافاصله در رسانه‌های اجتماعی به این سانحه واکنش نشان دادند.

باب ایگر مدیرعامل دیزنی نیز از این خبر به عنوان خبری سخت و تراژیک یاد کرد که دیزنی را به سوگ از دست رفتن فردی نشانده که پر از زندگی بود.

لئوناردو دی کاپریو هم نوشت: کوبی واقعاً بزرگ‌تر از زندگی بود، یک افسانه. لس‌آنجلس هرگز آنچه با او بود، نمی‌شود.

مراسم گرمی دیشب نیز متاثر این سانحه برگزار شد و مراسم به وی تقدیم شد.

بیشتر بدانید : دختری که جوایز گرمی 2020 را درو کرد + عکس

برایانت که سال‌ها بود از بالگرد برای سفر به سراسر کالیفرنیا استفاده می‌کرد، یکی از مشهورترین بسکتبالیست‌های جهان و یکی از نمادهای کالیفرنیا بود که ۲۰ سال برای لیکرز بازی کرد.

برایانت که سال ۲۰۱۶ با بسکتبال وداع کرد، سال ۲۰۱۸ برای فیلم انیمیشن کوتاهی که براساس سروده‌های او در مورد بسکتبال ساخته شده بود برنده اسکار شد. وی به عنوان اولین آفریقایی تبار جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار را به خانه برد و نام خود را به عنوان اولین ورزشکار حرفه‌ای بازنشسته برنده اسکار در تاریخ ثبت کرد.

وی که این جایزه را برای بهترین انیمیشن کوتاه «بسکتبال عزیز» کسب کرده بود، پس از فاصله گرفتن از ورزش گفته بود دوست دارد قصه سرایی کند و درباره ورزش محبوبش قصه گفته و آن را ساخته بود.

این بازیکن پس از دریافت اسکار گفته بود: وقتی کار حرفه‌ای‌ات دوره‌اش به پایان می‌رسد احساس افسردگی می‌کنی، ولی بعد از بردن چنین جایزه‌ای انگار لازم است توی یک وان یخ بنشینی.

وی درباره تفاوت ورزش و نویسندگی هم گفته بود: در ورزش باید همه حس خودخواهی‌ات را کنار بگذاری تا موفق شوی ولی در نوشتن باید با خودت ارتباطی عمیق‌تر پیدا کنی تا موفق شوی.

برایانت گفته بود در حال نوشتن پنج رمان است.
 

بیشتر بدانید : جنجالی شدن اهدای اسکار به ستاره بسکتبال آمریکا که به یک زن تجاوز کرده بود

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com