ویروس کرونا فیلم "شیوع" Contagion سودربرگ را پرطرفدار کرد + عکس
بنا بر گزارش‌ها، فیلم «شیوع» (۲۰۱۱) با داستانی درباره پخش یک ویروس مرگبار چینی به کل جهان، به فهرست پرطرفدارترین آثار کرایه شده در iTunes راه یافته است

«شیوع» داستان ویروس چینی که کل دنیا را درگیر میکند ...

به نقل از هالیوودریپورتر، در میان هیاهوی انتشار سریع ویروس مرگبار کرونا از شهر ووهان چین به دوردست‌ترین نقاط دنیا و بالا گرفتن نگرانی‌های بین‌المللی از امکان به وقوع پیوستن فاجعه‌ای همه‌گیر، فیلم سینمایی «شیوع» به کارگردانی استیون سودربرگ به لیست ۱۰ فیلم اول پرطرفدار iTunes راه پیدا کرده است.

تریلر «شیوع» محصول سال ۲۰۱۱ است و داستان آن درباره ویروسی چینی است که کل جهان را درگیر می‌کند. در این فیلم گوئینت پالترو، بازیگر برنده جایزه اسکار، نقش زنی به نام بث را دارد که پس از سفری کاری از هنگ‌کنگ به خانه‌اش در مینه‌سوتا بازمی‌گردد. او علایمی همچون سرماخوردگی و خستگی مفرط دارد اما به بهانه جت‌لگ بودن به آن توجهی نمی‌کند. ۲۴ ساعت بعد بث و پسر خردسالش هر دو از عوارض ناشی از عفونت می‌میمرند. در این فیلم مت دیمون نقش همسر بث را بازی می‌کند که به نحوی در برابر این ویروس ایمن است و جان سالم به در می‎برد.

«شیوع» در یک ساعت و ۴۶ دقیقه مدت زمان خود به ماجرای گسترش این ویروس به کل جهان و تلاش اپیدمیولوژیست‌ها برای پیدا کردن راه حلی برای ساخت واکسن این ویروس می‌پردازد.

روز سه‌شنبه ۲۸ ژانویه مشخص شد فیلم «شیوع» به لیست ۱۰ اثر پرطرفدار iTunes راه یافته و در کنار آثار جدیدی همچون «جوکر»(رتبه اول)، «روزی روزگاری در هالیوود»(رتبه سوم)، «انگل( رتبه چهارم) و «شیادان»(رتبه هشتم)، جا خوش کرده است.

این صعود برای فیلمی که ۹ سال پیش اکران شده اتفاقی‌ست که کمتر زمانی پیش می‌آید و ماجرای ویروس کرونا در آن نقش به سزایی داشته است.

بنا بر آخرین گزارش‌ها، ویروس کرونا تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر را قربانی خود کرده و تعداد مبتلایان به آن از ۴۵۰۰ نفر فراتر رفته است. پروازها به شدت کنترل شده و مسافران ورودی از شهرهای آلوده در فرودگاه‌ها غربال می‌شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، علایمی چون تب، سرفه و نفس‌تنگی را نشانه‌های این بیماری معرفی کرده است.

«شیوع» در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ توسط استودیو برادران‌وارنر به نمایش درآمد و بیش از ۱۳۵ میلیون دلار فروخت.

بیشتر بدانید : فیلم های ترسناک با موضوع ویروس های کشنده و دیوانه وار + عکس

بیشتر بدانید : «شیوع» Contagion ویروس مرگبار در سینماها + عکس

بیشتر بدانید : مجید مجیدی درباره "کرونا" فیلم می سازد؟ شایعه یا واقعیت + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabargozarisaba.com