دفاع باران کوثری از خودش: سنگر را خالی نمی کنم! + تصاویر
باران کوثری بازیگر فیلم کشتارگاه با شرکت در نشست خبری این فیلم درباره شرکت در جشنواره فجر موضع گیری کرد

باران کوثری، امیرحسین فتحی و عباس امینی در نشست خبری فیلم کشتارگاه

اولین نشست ششمین روز جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر به فیلم "کشتارگاه" ساخته "عباس امینی" اختصاص داشت که با حضور عوامل ساخت این اثر برگزار شد.

عباس امینی، کارگردان فیلم در ابتدای صحبت‌هایش با انتقاد از حذف یکی از نوبت‌های نمایش جشنواره، همزمان با دربی فوتبال استقلال و پرسپولیس در پردیس سینمایی ملت گفت: "فکر می‌کنم اولین کشوری باشیم که حین جشنواره فوتبال پخش می‌شود."

باران کوثری و امیرحسین فتحی,باران کوثری در جشنوراه فجر,باران کوثری در کشتارگاه
باران کوثری و امیرحسین فتحی در نشست خبری فیلم کشتارگاه

این کارگردان با بیان اینکه "وقتی برای جابجایی فیلم‌مان به دلیل همزمانی با فوتبال اعتراض می‌کردیم به ما می‌گفتند بر اساس آیین‌نامه نمی‌توانیم تغییری داشته باشیم" گفت: " برایم جالب است که برای خیلی از فیلمسازان بزرگ ما شرایط می‌تواند تغییر کند و هر زمان بخواهند فیلم‌شان را به جشنواره بدهند و یا هر سانسی می‌خواهند بگیرند. پس استفاده از آیین‌نامه در مواردی می‌تواند تغییر کند."

این کارگردان پس از این انتقاد، به موضوع فیلمش پرداخت و درباره نوع روایت و علت انتخاب موضوع "کشتارگاه" توضیح داد: " ما می‌خواستیم به یک موضوع اجتماعی و روز توجه کنیم."

امینی درباره اکران فیلمش هم گفت: "من نمی‌توانم بگویم به فروش فکر نکردم. وقتی از "باران کوثری" دعوت کردم قطعا به فروش دقت کردم و به نظرم معرفی "امیرحسین فتحی" در سینما با این فیلم اتفاق خوبی است. من هم آرزویم این است که مخاطب فیلم را دوست داشته‌ باشد و هر لحظه به عنوان کارگردان به مخاطب فکر می‌کنم."

باران کوثری و امیرحسین فتحی,باران کوثری در جشنوراه فجر,باران کوثری در کشتارگاه
باران کوثری در جشنوراه فیلم فجر 98

در ادامه نشست، امیر حسین فتحی بازیگر نیز در پاسخ به سوالی درباره سابقه فعالیتش گفت که کارش را با تئاتر شروع و در ایران و خارج از کشور بازیگری کرده‌ است.

باران کوثری بازیگر دیگر این فیلم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه برخی نگاهها به بازیگران فقط به موفقیت فیلم در گیشه می‌اندیشد و کاستن از وجه هنری و تجربه‌ای بی‌انصافی است، افزود: " کارگردان نقشی را نوشته که نابازیگر از پس آن بر نمی‌آید و به یک بازیگر حرفه‌ای نیاز است. تخصص بازیگری در این جور مواقع نباید نادیده گرفته شود. انتخاب بازیگر می‌تواند دلیل کاملاً حرفه‌ای و تخصصی داشته باشد."

در بخش دیگری از این نشست در پی طرح سوالی درباره بازی امیرحسین فتحی و تئاتری بودن این هنرمند، بحثی بین باران کوثری و امیر حسین فتحی بازیگران این فیلم و یکی از خبرنگاران پیش آمد و بازیگران سعی در دفاع از خودشان و سابقه فعالیتشان‌ داشتند.

باران کوثری و امیرحسین فتحی,باران کوثری در جشنوراه فجر,باران کوثری در کشتارگاه
باران کوثری و امیرحسین فتحی در جشنواره فیلم فجر 98

باران کوثری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ادامه بحث قبلی، توضیح داد: " در رفاقت و احترام من به خبرنگاران و منتقدان شکی نیست. حضور شما به اندازه ما موثر است. تنها جایی که من در این جشنواره حضور پیدا کردم جلسات مطبوعاتی بود. من هنوز فیلمهایم را روی پرده ندیده‌ام و پیش از جشنواره آنها را دیدم تا در جشنواره این اتفاق نیفتد؛ زیرا دل و دماغ آن را نداشتم و دلیل آن هم کاملاً شخصی است."

باران کوثری و امیرحسین فتحی,باران کوثری در جشنوراه فجر,باران کوثری در کشتارگاه
باران کوثری و امیرحسین فتحی در نشست خبری فیلم کشتارگاه

وی افزود: " من تا پای جان، پای فیلمهایی که بازی کردم می‌ایستم و دلیلی نمی‌بینم سنگر آن را در مقابل فیلم‌هایی که با ایدئولوژی‌های مختلف و امکانات و سرمایه بسیار تولید شدند، خالی کنم. عباس امینی و سهیل بیرقی با کمترین امکانات توانستند فیلم‌های خوبی تولید کنند و شریف هستند. می‌دانستم این جلسه تنها موقعیتی است که دوست دارم در آن حضور داشته باشم."


بیشتر بدانید : باران کوثری با مانی حقیقی به «کشتارگاه» پیوست!

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir