از هزینه مراسم و لباس ها تا ارزش جوایز در اسکار 2020 + عکس
می خواهیم شما را با واقعیات و جزییاتی جالب در مورد مراسم اسکار، از هزینه های سرسام آور گرفته تا نامزدهای دریافت جوایز آن آشنا کنیم

واقعیاتی جالب و خواندنی در مورد حواشی اسکار ۲۰۲۰

از اولین مراسم اسکار در سال ۱۹۲۹، زمانی که بلیط مراسم تنها ۵ دلار بوده و ۲۷۰ نفر در آن شرکت کردند، این مراسم با انفجار و توسعه در همه ابعاد همراه بوده است. امروزه مهمانان طراز اول مراسم جمعاً میلیون ها دلار برای ظاهرشان هزینه می کنند در حالی که این عدد برای سلبریتی های بزرگ هالیوود ممکن است به ده ها میلیون هزینه برای پا تا نوک سرشان نیز برسد. می خواهیم شما را با واقعیات و جزییاتی جالب در مورد مراسم اسکار، از هزینه های سرسام آور گرفته تا نامزدهای دریافت جوایز آن آشنا کنیم.

هزینه کلی مراسم اسکار ۴۴ میلیون دلار است

مراسم اسکار شامل چندین اتفاق عمده است که از آن میان می توان به ضیافت ناهار، جوایز فرماندارها یا گاورنرز (Governors Awards) و میهمانی فرماندارها یا گاورنرز (Governors Ball) اشاره کرد.

نصب فرش قرمز اسکار به ۹۰۰ ساعت کار با ۱۸ کارگر نیاز دارد

هزینه مراسم و لباس ها در اسکار 2020
نصب فرش قرمز مراسم اسکار


قیمت فرش قرمز اسکار به تنهایی ۲۴,۷۰۰ دلار است

فرش ۵۰,۰۰۰ فوت مربعی با نکات امنیتی خاص خود ساخته شده و بادیگاردهایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن توسط افراد استخدام شده اند.

هزینه مراسم و لباس ها در اسکار 2020
هزینه فرش قرمز اسکار

هزینه متوسط لباس و آرایشی که هر سلبریتی طراز اول برای این مراسم می پوشد ۱۰ میلیون دلار است

کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴، ۱۸٫۱ میلیون دلار صرف لباس و ظاهر خود کرده بود که گران ترین هزینه برای مراسم اسکار در تاریخ این مراسم است. آن سال وی برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم «یاسمن آبی» (Blue Jasmine) ساخته وودی آلن شد.

هالیوود هر ساله بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای لابی گری در فصل جوایز سینمایی هزینه می کند

استودیوهای هالیوودی و کمپانی های تولید کننده فیلم هر ساله میلیون ها دلار برای کمپین های اسکار و لابی کردن با رأی دهندگان هزینه می کنند. نیمی از این هزینه صرف کمپین های تبلیغاتی می شود، از تحلیل گران و بلاگرها گرفته تا استراتژیست ها و پوسترها و بیلبوردهای خیابانی.

مراسم اسکار هر ساله ۱۳۰ دلار به اقتصاد شهر لس آنجلس کمک می کند

برخلاف دیگر مراسمات بزرگ مانند المپیک و سوپر بول، مراسم اسکار هر ساله در یک شهر که لس آنجلس باشد برگزار می شود. این مراسم از سال ۲۰۰۲ تاکنون همواره در سالن دالبی تیاتر این شهر برگزار شده است.

مهمانی اسکار ونیتی فر پرهزینه ترین مراسم بعد از مراسم اصلی است که هزینه بلیط آن به ۱۰۵,۰۰۰ می رسد

این مهمانی در مرکز والیس آننبرگ برای هنرهای نمایشی و به میزبانی سردبیر مجله ونیتی فر برگزار می شود.

فیلم «جوکر» در ۱۱ بخش جایزه اسکار ۲۰۲۰ نامزد شده

«جوکر» در ۱۱ بخش جایزه اسکار ۲۰۲۰ نامزد شده است، از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد نقش اول. دیگر نامزدهای بهترین فیلم سال عبارتند از: «جوجو خرگوشه»، «ایرلندی»، «انگل»، «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «زنان کوچک»، «فورد علیه فراری» و «۱۹۱۷».

هر فیلمی که جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کند به طور متوسط با ۱۵ میلیون دلار فروش بیشتر مواجه خواهد شد

در سال ۲۰۱۷، فیلم «مهتاب» (Moonlight) برنده جایزه بهترین فیلم سال شد اما وارن بیتی به اشتباه فیلم «لا لا لند» (La La Land) را برنده این جایزه اعلام کرد. قبل از اینکه مشخص شود اشتباهی رخ داده، جوردن هوروویتز، تهیه کننده فیلم جایزه را دریافت کرده و سخنرانی خود را نیز انجام داده بود.

در میان نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰، فیلم «انگل» کمترین بودجه و بالاترین نمره راتن تومیتوز را دارد

همچنین این فیلم اولین فیلم ساخت کره جنوبی است که نامزد دریافت بهترین فیلم و بهترین فیلم خارجی زبان می شود.

هزینه مراسم و لباس ها در اسکار 2020
فیلم انگل در اسکار 2020

دستمزد بازیگرانی که برنده جایزه اسکار شوند به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت

لئوناردو دی کاپریو بالاخره اولین اسکارش را در سال ۲۰۱۶ در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول برای فیلم «از مرگ بازگشته» (The Revenant) دریافت کرد. او امسال نیز برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در همین بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

ثروتمندترین زنی که نامزد دریافت جایزه اسکار می شود، اسکارلت جوهانسون با ثروت خالص ۱۶۵ میلیون دلار است

امسال، جوهانسون در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول برای نقشش در فیلم «داستان ازدواج» (Marriage Story) و در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در «جوجو خرگوشه» (Jojo Rabbit) نامزد دریافت جایزه اسکار شده، اتفاقی که در تاریخ این مراسم به ندرت رخ داده است.

کیف جوایز کالایی اسکار حاوی هدایایی به ارزش ۱۴۸,۰۰۰دلار است

بر اساس گزارش مجله فوربس، کیف های حاوی جوایز کالایی اسکار در سال ۲۰۱۹ حاوی محصولات مرتبط با ماریجوانا نیز بوده که در همان سال خرید و فروش آن ها در کالیفرنیا قانونی اعلام شده بود.

بلندترین فیلمی که امسال نامزد جایزه بهترین فیلم شده، فیلم «ایرلندی» با ۲۰۹ دقیقه طول (حدود سه ساعت و نیم) است

«ایرلندی» (The Irishman) یکی از بلندترین فیلم هایی است که تاکنون نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال می شود هر چند فیلم «بر باد رفته» (Gone With the Wind) با ۲۳۸ دقیقه طول هنوز بلندترین فیلم تاریخ با نامزدی اسکار است.

مراسم اسکار ۲۰۲۰ در بیش از ۲۲۵ کشور و قلمرو در سراسر جهان پخش خواهد شد

آمریکایی ها می توانند این مراسم را به طور زنده از شبکه ABC تماشا کنند اما شهروندان دیگر کشورها باید از سرویس های خبرپراکنی ملی و محلی خود استفاده کنند.

یک آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای در مراسم اسکار حدود ۲٫۶ میلیون دلار هزینه دارد

با این وجود، هنوز هم ۵۴ درصد کمتر از هزینه تبلیغی با همین طول در مراسم سوپر بول (Super Bowl) است.

شبکه ABC  در طی مراسم اسکار، ۱۴۹ میلیون دلار از طریق آگهی های تبلیغاتی درآمد کسب می کند

هر چند مراسم جوایز آکادمی در سال های اخیر با کاهش تماشاگران و جنجال هایی مواجه شده است اما فرصت های تبلیغاتی این مراسم همچنان بسیار کمیاب و با ارزش و هزینه ای بالا باقی مانده است.

نزدیک به یک سوم از نامزدهای کسب جایزه اسکار ۲۰۲۰ را زنان تشکیل می دهند که بالاترین سهم زنان در تاریخ این مراسم است

شارلیز ثرون امسال در بخش بهترین بازیگر زن و برای نقش آفرینی اش در «بمب‌شل» (Bombshell) نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. دیگر رقبای او در این بخش عبارتند از: سیرشا رونان برای «زنان کوچک» (Little Women)، اسکارلت جوهانسون برای «داستان ازدواج»، سینتیا اریوو برای (هریت) (Harriet) و رنی زلوگر برای «جودی» (Judy). امسال هیچ زنی در بخش بهترین کارگردانی نامزد نشده که خشم طرفداران گرتا گرویگ و فیلم «زنان کوچک» را در پی داشته است.

مارتین اسکورسیزی امسال برای نهمین بار نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی شده که او را به تنها کارگردان زنده جهان با بیشترین نامزدی در تاریخ این مراسم تبدیل می کند

مارتین اسکورسیزی تاکنون برای فیلم های «گاو خشمگین» (Raging Bull) در سال ۱۹۸۰، «آخرین وسوسه مسیح» (The Last Temptation of Christ) در سال ۱۹۸۸، «رفقای خوب» (Goodfellas) در سال ۱۹۹۰، «دار و دسته های نیویورکی» (Gangs of New York) در سال ۲۰۰۲، «هوانورد» (The Aviator) در سال ۲۰۰۴، «رفتگان» (The Departed) در سال ۲۰۰۶، «هوگو» (Hugo) در سال ۲۰۱۱، «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) در سال ۲۰۱۳ و امسال نیز «ایرلندی» (The Irishman) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده است. با این وجود تنها یک بار در سال ۲۰۰۶ و برای «رفتگان» توانسته این جایزه را بدست آورد.

جان ویلیامز بیشترین تعداد نامزدی اسکار برای یک شخص زنده را در اختیار دارد. امسال وی برای پنجاه و دومین بار نامزد دریافت جایزه شده است

جان ویلیامز امسال برای کارش در فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker) برای پنجاه و دومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. وی تاکنون ۵ بار برنده این جایزه شده و تنها والت دیزنی با ۵۹ بار نامزدی، بیشتر از ویلیامز نامزد جایزه اسکار شده است.

امسال سومین باری است که مراسم اسکار بدون مجری برگزار می شود

امسال نیز مانند سال گذشته مراسم بدون مجری برگزار می شود. این مراسم در سال ۱۹۸۹ نیز بدون مجری برگزار شد که بسیاری از مراسم این سال به عنوان یک فاجعه یاد می کنند.

بیشتر بدانید : نامزدهای اسکار 2020 معرفی شدند + عکس

بیشتر بدانید : کار خارق العاده اسکارلت جوهانسون همزمان با مسابقه پیرمردها در اسکار 2020

بیشتر بدانید : برد پیت، دی کاپریو و شارلیز ترون در مهمانی اسکار 2020 + تصاویر

بیشتر بدانید : اسکار 2020 بدون مجری ماند؟

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com