واکنش منیژه حکمت به خطابه آتشین شهاب حسینی: هنوز ادب نیاموختی! + عکس
منیژه حکمت؛ با انتشار توییتی از اظهارات اخیر شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر علیه تحریم‌کنندگان این جشنواره از جمله مسعود کیمیایی انتقاد کرد

منیژه حکمت از خجالت شهاب حسینی درآمد

منیژه حکمت؛ تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران از اظهارات اخیر شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر علیه تحریم‌کنندگان این جشنواره از جمله مسعود کیمیایی انتقاد کرد.

بیشتر بدانید : حمله بی سابقه شهاب حسینی به مسعود کیمیایی در جشنواره فجر + عکس

حکمت در یادداشتی با عنوان «آقاى شهاب حسینى نیاموختى» که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت:

«آقاى شهاب حسینى نیاموختى»
سوالى كه برایم پیش آمده این است كه آیا حرف دل مردم كه قرار است شهاب حسینى از تریبون جشنواره فجر فریاد بزند تا آنها در خیابان هزینه ندهند، چیست؟ حمله به یك فیلمساز پیشكسوت و تخریب كارنامه انكارناپذیر او؟

همه درد مردم در این ایام این بوده است كه چرا او [کیمیایی] فیلم خوب نمى‌سازد كه شما از آن سر دنیا دویده‌اى و خود را رسانده‌اى تا این موضوع را با خشم و فریاد به گوش همه برسانید؟ رسالت هنریتان همین بود؟ محض اطلاع‌تان بگویم حمله به آقاى كیمیائى براى مردم هزینه‌‌اى ندارد كه هیچ، پاداش هم دارد و شما این را بهتر می‌دانید.

ولى یك نكته در خطابه آتشین شما درست بود و آن اینكه اون طرف دنیا هیچ خبرى نیست و هرچه هست همین جاست، نمونه‌اش اینكه شما به قول خودتان دو سال همه دنیا را گشته‌اى و تجربیات فراوان اندوخته‌اى ولى هنوز حرف زدن نیاموختى، كنترل بر خشم و عصبیت نیاموختى و از همه مهمتر ادب نیاموختى.

كافى است فیلم پرخاش‌هاى خود را با كلام غم‌آلود ولى آرام و متواضعانه استاد مقایسه كنى تا بفهمى كه تكفیر نمی‌كند براى دیگران تكلیف معین نمی‌كند، ادعاى هنر ندارد و احساس نمی‌كند قیم همه مردم است، فقط غمگین است و نمی‌خواهد در جشنواره شركت كند. یك بار دیگر فیلم را ببین تا بدانى كدام مبلغ نفرت و نفاق است و كدام نشان نجابت است و آرامش و مردم ما به كدام بیشتر نیاز دارند.»

هنوز عمر چندانى بر شما نگذشته كه نتوانى بیاموزى، لازم نیست دور دنیا را بگردى همین جا دو زانوى ادب نزد استاد بزن و بیاموز
 

واکنش منیژه حکمت به خطابه آتشین شهاب حسینی در جشنواره
واکنش منیژه حکمت به خطابه آتشین شهاب حسینی در جشنواره

بیشتر بدانید : واکنش مسعود کیمیایی به اظهارات تند شهاب حسینی!

بیشتر بدانید : چهره برآشفته و غضبناک شهاب حسینی در جشنواره فجر 98 + تصاویر

بیشتر بدانید : ماجرای تحریم اعتراضی مسعود کیمیایی و مخالفت تهیه کننده + عکس

بیشتر بدانید : انتقاد شهاب حسینی به انصراف دهندگان جشنواره فجر! + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: توییتر