فیلم جدید اصغر فرهادی و رقابت داغ در بازار برلین + جزئیات
نشریه سینمایی ددلاین به صورت اختصاصی خبر داد که فیلم جدید اصغر فرهادی «قهرمان» (A Hero) نام دارد و فیلمبرداری آن از تابستان آینده در شیراز شروع می‌شود

«قهرمان»، فیلم جدید اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد قصد تولید فیلمی با عنوان «یک قهرمان» را دارد.

ددلاین به طور اختصاصی اعلام کرده این پروژه فارسی زبان از دو ماه دیگر وارد مرحله پیش تولید می‌شود و قرار است تابستان در شیراز فیلمبرداری شود. موسسه بین‌المللی «ممنتو فیلمز» هفته آینده فیلمنامه این فیلم را در بخش بازار برلیناله ارایه می‌کند.

هنوز از جزییات پلات این فیلم اطلاعاتی ارایه نشده اما این کارگردان پس از ساخت فیلمی با بازی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم با عنوان «همه می‌دانند» بار دیگر به سرزمین مادری‌اش و زبان فارسی باز می گردد.

این سایت افزوده: آنطور که شنیده‌ایم این فیلم درامی پرتعلیق خواهد بود و این کارگردان قرار است با بازیگران مشهور ایرانی که قبلاً با آن‌ها همکاری نکرده؛ در این فیلم همکاری کند.

تهیه کنندگان این فیلم فرهادی و الکساندر ماله‌گی از کمپانی ممنتو فیلمز خواهند بود. این کمپانی تهیه سه فیلم آخر فرهادی را برعهده داشته است و علاوه بر آن اکران فیلم در فرانسه را نیز برعهده دارد. قرار است این هفته نسخه انگلیسی زبان فیلمنامه در اختیار سرمایه‌گذاران در بازار برلیناله قرار بگیرد.

فرهادی نامزدی اسکار در بخش فیلمنامه غیراقتباسی را نیز برای «جدایی» دریافت کرده است. الکساندر مورئو مدیر فروش و بازاریابی ممنتو فیلمز که ۵ فیلم فرهادی را فروخته، در این باره گفته است: مفتخریم که این پروژه فوق‌العاده را از کارگردان مولف بزرگی مثل فرهادی، عرضه می‌کنیم.

وی افزوده: او کارگردانی محکم و استاد تعلیق است که همیشه توانسته مخاطبانش را به سینماها بکشاند. فیلمنامه این فیلم هم واقعاً شگفت‌انگیز است و به مسائل معاصر جوامع مدرن تاکید دارد.

اثر پیشین اصغر فرهادی با عنوان «همه می‌دانند» با بازی پنه‌لوپه‌ کروز و خاویر باردم به زبان اسپانیایی ساخته شد و در جشنواره کن به نمایش درآمد.
 

بیشتر بدانید : نیویورک تایمز: اصغر فرهادی، بزرگترین کارگردان ایرانی و استاد حذف های معنادار

بیشتر بدانید : اصغر فرهادی با همه می دانند منتقدان را غافلگیر نمود

بیشتر بدانید : فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی در لیست برترین اکران های سال

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: aradmobile.com