کار امیرحسین رستمی نادرست، تو خوب باش!کار امیرحسین رستمی نادرست، تو خوب باش!
امیرحسین رستمی به جای بگو بخندهای معمول وتعریف خاطره از سر صحنه‌ فیلم و... شروع می‌کند به پرسش و مطالبه جواب؟

کار امیرحسین رستمی به صدا در آوردن یک زنگ هشدار برای مقامات و مسئولان بود

احتمالا همه دیده‌ایم که امیر حسین رستمی در برنامه زنده فرمول یک تلویزیون سوالات و مواردی را مطرح کرد که عاقبت تلویزیون مجبور شد وسط بحث آگهی بازرگانی پخش کند.

وقتی دوباره ادامه پخش فرمول یک از سر گرفته شد دیگر از امیر حین رستمی خبری نبود و علی ضیا (مجری و تهیه کننده برنامه) توضیحاتی کلی داد که حرف‌های آقای رستمی با اهداف برنامه مغایرت داشت و انشالله در زمانی دیگر به او فرصت داده خواهد شد تا سوالاتش را بپرسد!

بیشتر بدانید : انتقادات جسورانه امیرحسین رستمی در برنامه زنده! + عکس

امیرحسین رستمی چه گفت؟ این پرسشهای او در برنامه بود:

«چطور من می دانستم کرونا در ایران اومده اما وزیر بهداشت تا 2 اسفند تکذیب می‌کردند؟ چه اصراری بود پروازهای ماهان تا آخرین لحظه ادامه پیدا کنه؟ چرا یک شهر قرنطینه نشد؟ چرا فیلتریگ تلگرام را لغو نمی‌کنند؟ چرا ادارات را تعطیل نمی‌کنند و باز می‌گویند در خانه بمانید؟»

این سوالات مدام در ذهن بخش زیادی از جامعه هست و چون هیچ جواب صریحی پیدا نکرده‌اند ادامه هم پیدا می‌کند و اساسا کسی چون امیرحسین رستمی که به یک برنامه مخصوص شب عید دعوت شده است به جای بگو بخندهای معمول و تعریف خاطره از سر صحنه و اتفاقات سریال‌ها، فیلم‌ها و ... شروع می‌کند به پرسش و مطالبه جواب؟

آنچه در برنامه فرمول یک روی داد یک موقعیت کاملا متناسب و بازتابی از جامعه امروز بود. اساسا تعریف کننده موقعیتی است که امیر حسین رستمی را بر آن داشت تا در این برنامه به این شکل پرسش‌ها و موارد بی جواب مانده در ذهنش را مطرح کند.

البته این قطع سخنان رستمی نشان داد مدیران پخش و ناظران صدا و سیما هنوز از دل عصر قدیم هستند و از انفجار ارتباطی عصر حاضر و تحولات ناشی از آن یا بی خبرند یا به آن بی اعتقاد!

بعد از قطع سخنان رستمی و توضیحات ناکافی علی ضیا، تمام ویدیو برنامه و شکل سانسور آن به سرعت و به شکل بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد و اگر کسانی هم باشند که هیچ وقت تلویزیون را نبینند از طریق شبکه‌های اجتماعی درجریان تمام اتفاق قرارگرفتند.

بسیاری هم به شوخی و جدی کامنتهای نوشتند مانند: امیر حسین رستمی دیگر ممنوع الکار شد یا ممنوع التصویر شد؟ در سری جدید فوق لیسانسه‌ها نقش امیرحسین رستمی را علی ضیا بازی می‌کند، حالا عامل سخنان امیرحسین رستمی را دستگیر کرده و با سازندگان ویدیوهای بارش بادمجان...

باید به مقامات، مدیران و مسئولان گفت: قبول، به زعم شما کار امیرحسین رستمی نادرست بود که در برنامه شب عیدی چنین حرفهایی را زد، شما جواب این کار زشت ایشان را چگونه خواهید داد؟ لطفا به جای اینکه به فکر ممنوع التصویری و ... این بازیگر باشید به پرسش‌ها و موارد مطرح شده توجه کنید و پاسخگو باشید.

اگر به شکلی صریح و با آرامش تمام اتفاقات را برای مردم شرح داده و دلایل تصمیمات را اعلام می‌کردید شاید کار به اینجا نمی‌رسید. آقایان و خانم‌های بالادستی لطفا بدانید که مردم تک، تک اقدامات و سخنان شما رارصد می‌کنند و از شما انتظار دارند.

وقتی که کسی در جامعه به شکلی صریح پاسخگو نیست، هیچ کس مسئولیت مشخص هیچ اتفاقی را به عهده نمی‌گیرد، از رئیس جمهور تا رده‌های پایین تر همواره به جای پاسخگویی به سوالات جامعه فقط توصیه می‌کنند که باید این گونه شود یا آن گونه نشود.

به گونه‌ای حرف می‌زنند انگار زمام امور دست ماست! و آنها مشاورانی پاره وقت هستند که فقط آمده‌اند تا پیشنهادها و راهنمایی‌هایشان را بدهند و بروند. بزرگواران شما مقام دارید و مسئول هستید!

کار امیرحسین رستمی به صدا در آوردن یک زنگ هشدار برای مقامات و مسئولان بود، اگر این زنگ را بشنوند!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com