جایزه اسکار سینمای آلمان برای دختر 11 ساله!
در جوایز اسکار سینمای آلمان جایزه بهترین بازیگز زن جشنواره به هلن زنگل، بازیگر ۱۱ ساله فیلم "خرابکار سیستم" رسید

سینمای آلمان بهترین‌ها را آنلاین معرفی کرد/ دریافت «لولا» از خانه

به نقل از هالیوود ریپورتر، در مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم آلمان به بهترین‌های سال، درام «خرابکار سیستم» ساخته نورا فینگشایت به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

در این مراسم که به صورت آنلاین برگزار شد، «خرابکار سیستم» که داستان یک دختر ۹ ساله که پس زننده روابط اجتماعی است، هشت جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

این فیلم که از سوی آلمان به بخش بین‌المللی اسکار هم معرفی شده‌ بود در ۱۰ شاخه از جوایز آکادمی فیلم آلمان نامزد کسب جایزه شده بود.

در حالی که همه آلمان در قرنطینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به سر می‌برد، جوایز لولا به صورت مجازی برگزار شد و ادین هازانوویچ اجرای مراسم را برعهده داشت. این مراسم که در استودیویی خالی برگزار شد، به صورت زنده از تلویزیون آلمان پخش شد.

برنده اسکار سینمای آلمان
برنده اسکار سینمای آلمان

در این مراسم که همه نامزدها از طریق اپلیکیشن زوم با هم در ارتباط بودند جایزه بهترین بازیگر زن به هلنا زنگل ۱۱ ساله فیلم «خرابکار سیستم» رسید و وی در حالی که در کنار مادرش در آشپزخانه خانه‌شان بود این جایزه را دریافت کرد.

آلبرشت شوش که ۲ نامزدی هم در بخش بهترین نقش اصلی و هم نقش مکمل مرد داشت نیز هر ۲ جایزه لولا را برد. او هم برای «خرابکار سیستم» جایزه مرد نقش اصلی را برد و هم برای بازی در فیلم «برلین آلکساندر پلاتز» موفق به کسب جایزه بهترین نقش مکمل مرد شد.

برای همین فیلم یوشی هایمرات جایزه بهترین فیلمبرداری را برد و سیلکه بور جایزه بهترین طراحی لولا را دریافت کرد تا فیلم «برلین آلکساندر پلاتز» در مجموع ۵ جایزه را از آن خود کند.

در این دوره جوایز آکادمی فیلم آلمان در مجموع ۳.۲ میلیون دلار جایزه نقدی به برگزیدگان در شاخه‌های مختلف اهدا شد.

فیلم زندگینامه‌ای درباره اودو لیندنبرگ اسطوره راک آلمان نیز دو لولا دریافت کرد که یکی برای بهترین چهره‌پردازی و دیگری بهترین طراحی لباس بود.

جایزه دستاورد ویژه امسال به ادگار رایتس کارگردان مجموعه فیلم‌های «وطن» رسید.

 

بیشتر بدانید : از اسکارهای خارجی چه می دانید؟

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com