صحنه های عاشقانه و جنگی فیلم ها در تایلند ممنوع شد! + علت
در تایلند هر گونه نزدیک شدن بازیگران به یکدیگر ممنوع است. حالا این صحنه‌ها می‌تواند یک نمای عاشقانه باشد یا ماجرای درگیری و زد و خورد با هم 

قوانین جدید سینمای تایلند: صحنه عاشقانه ممنوع!

مسئولان صنعت سینما در تایلند از گروه‌های فیلمسازی خواسته‌اند برای کاهش احتمال سرایت ویروس کرونا از گرفتن صحنه‌های عاشقانه و درگیری بپرهیزند.

به گزارش گاردین، با آغاز دوباره تولید پروژه‌های سینمایی در تایلند، آیین‌نامه فعالیت در دوران شیوع کرونا هم تدوین شد و بر این اساس، هر گونه نزدیک شدن بازیگران به یکدیگر ممنوع است. حالا این صحنه‌ها می‌تواند یک نمای عاشقانه باشد یا ماجرای درگیری و زد و خورد با هم. ضمن اینکه همه اعضای گروه تولید و بازیگران باید مدام دست خود را بشویند و ضدعفونی کنند. مواد بهداشتی باید به اندازه کافی سر صحنه وجود داشته باشد.

 از دیگر قوانین فعالیت سینمایی در زمانه کرونا می‌توان به کاهش تعداد اعضای گروه به ۵۰ نفر اشاره کرد. صحنه‌ها باید در فضای گسترده و باز گرفته شود تا افراد پشت و جلوی دوربین بتوانند به اندازه لازم از هم فاصله بگیرند و احتمال ابتلا به کرونا کاهش یابد.

عوامل پشت دوربین باید همه ماسک بر چهره داشته باشند و برای نشان دادن صحنه‌های نزدیک شدن بازیگران به یکدیگر می‌توان از جلوه‌های ویژه بصری بهره برد.

قوانین قرنطینه کرونا پس از چند هفته سختگیری از اوایل هفته در تایلند برداشته شد و گروه‌های فیلمسازی هم جزو افرادی بودند که فعالیت خود را از سر گرفتند. در این کشور در مجموع حدود سه هزار نفر به کرونا مبتلا شدند و فقط ۵۵ نفر جان خود را از دست دادند. با این حال اقتصاد تایلند که وابسته به گردشگری است، بسیار آسیب دید و زیان کرد. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: همشهری آنلاین