جزئیات فیلم های انتخابی جشنواره کن 2020 اعلام شد
دبیر جشنواره کن اعلام کرد امسال ۱۵ فیلم در بخش مسابقه رسمی جشنواره حضور دارند 

فستیوال فیلم اولی ها در جشنواره کن 2020

به نقل از اسکرین دیلی، تیه‌ری فرمو دبیر جشنواره فیلم کن جزییات مربوط به فیلم های انتخابی بخش رسمی ویژه ۲۰۲۰ جشنواره کن را که قرار است روز چهارشنبه ۳ ژوئن از آن رونمایی شود، اعلام کرد. فرمو گفت امسال ۵۶ فیلم تحت عنوان جشنواره کن به نمایش در می آیند و برچسب این فستیوال را دریافت می کنند، این درحالیست که سال ۲۰۱۹ این تعداد ۵۹ تا و سال ۲۰۱۸ نیز ۵۹ تا بود.

او افزود: انتخاب های امسال فوق العاده هستند، این نشان می دهد سینما که در سه ماهه اخیر تعطیل بوده، برای اولین بار پس از اختراع توسط برادران لومیر در ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ بیش از پیش زنده و سرحال است.

تیه‌ری فرمو قرار است به همراه پیر لسکور رییس جشنواره فیلم کن روز چهارشنبه ۳ ژوئن ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت محلی (هشت و نیم شب به وقت ایران) در سینما نورماندی در خیابان شانزلیزه در مرکز پاریس از فیلم های بخش رسمی کن امسال رونمایی کند.

فرمو تاکید کرد امسال ۲۰۶۷ فیلم بلند به جشنواره کن فرستاده شده است که این تعداد در سال گذشته ۱۸۴۵ و در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۸۸۵ فیلم بوده است. بنا به گفته فرمو برای اولین بار است که تعداد فیلم های ارسالی به جشنواره کن از مرز ۲ هزار فیلم گذشته است.

دبیر کن افزود: بخش عمده دلیل افزایش تعداد فیلم های ارسالی به کن امسال مربوط به افزایش فیلم اولی ها است که امسال تعدادشان به ۹۰۹ فیلم رسیده است. از این تعداد فیلم های مربوط به کارگردان های فیلم اولی ۲۸٫۴ درصد متعلق به زنان فیلمساز است.

بنا به اعلام فرمو امسال ۱۵ فیلم به عنوان فیلم های بخش مسابقه رسمی جشنواره کن معرفی می شوند.

دبیر هنری کن تاکید کرد: تا به حال هیچ دوره ای به اندازه دوره فعلی، فیلمِ ساخته شده توسط کارگردان های فیلم اولی در بخش مسابقه رسمی جشنواره قرار نگرفته است و این گواه حیات خلاقانه سینما و همینطور آینده نگری جشنواره است.

جشنواره کن امسال طبق اعلام پیشین مسئولان فستیوال، برگزار نمی شود و فیلم های انتخابی با برچسب جشنواره در فستیوال های دیگر نمایش داده می شوند. 

 

بیشتر بدانید : جشنواره کن 2020 در هاله ای از ابهام ؟! + آخرین اخبار

بیشتر بدانید : جشنواره ونیز، اولین رویداد مهم سینمایی بعد از کرونا + تاریخ برگزاری

بیشتر بدانید : جشنواره کن و ونیز مشترک برگزار می شوند؟

بیشتر بدانید : جشنواره فیلم کن 2020 بالاخره کوتاه آمد!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabargozarisaba.com