افزایش قیمت بلیط سینماها! از امروز مخاطبان پول مالیات سالن داران را می دهند!
سخنگوی انجمن سینماداران ایران درباره افزایش ۹ درصدیِ ارزش افزوده بر قیمت بلیت سینماها توضیحاتی را ارائه داد

بلیط سینما گران شد! ادامه اتفاقات عجیب سینمای ایران

سخنگوی انجمن سینماداران ایران درباره افزایش ۹ درصدیِ ارزش افزوده بر قیمت بلیت سینماها توضیحاتی را ارائه داد.

محمدرضا صابری  درباره ۹ درصد ارزش افزوده که قرار است بر قیمت بلیت سینماها لحاظ شود گفت: پرداخت ارزش افزوده تاکنون برعهده سینماها بود ولی از این به بعد مخاطبان قرار است که این هزینه را پرداخت کنند و این موضوع به معنای افزایش قیمت بلیت سینماها نیست.

وی با اشاره به اینکه پرداخت ارزش افزوده برعهده خریدار است، عنوان کرد: تاکنون این ارزش افزوده خارج از بهای بلیت بود و همین امر باعث شده بود همکاران ما در پرداخت مالیات به مشکل برخورد کنند.

سخنگوی انجمن سینماداران ایران تاکید کرد: آقای حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی در حال پیگیری معافیت از پرداخت ارزش افزوده است و امیدواریم که بتوانیم این معافیت را بگیریم تا مردم هم این هزینه را ندهند.

صابری در پایان تصریح کرد: متاسفانه همه کالاها و خدمات گران شده اند که این ارزش افزوده بلیت سینما با آن‌ها قابل قیاس نیست. در سال‌های گذشته با توجه به سنوات، درصدی افزایش قیمت داشتیم که امسال به دلیل شرایط ویژه کرونا و تعطیلی سینماها این کار را نکردیم و تا پایان سال ۹۹ افزایش قیمت بلیت نخواهیم داشت.

بر این اساس قیمت سینماهای مدرن که در گذشته ۲۰ هزار تومان بود به ۲۲ هزار و پانصد تومان، قیمت سینماهای ممتاز که ۱۵ هزار بود به بیش از ۱۶ هزار و قیمت بلیت سینماهای درجه یک که ۱۲ هزار تومان بود به بیش از ۱۳ هزار تومان رسیده است. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabargozarisaba.com