ماجرای سانسور 15 دقیقه ای سریال آقازاده چه بود؟ + عکس
تدوینگر سریال «آقازاده» با انتشار یک استوری از ممیزی این سریال ساعتی مانده به پخش قسمت جدید آن نوشتند 

تیغ سانسور روی گلوی «آقازاده»: بخشی‌هایی از قسمت 6 سریال «آقازاده» که حذف شد

روز جمعه ۱۰ مرداد شیبان خاقانی تدوینگر سریال «آقازاده» با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشت: «همچنان درگیر کات‌های دستوری» که نشان از ممیزی بعضی صحنه‌ها و تدوین دوباره قسمت ششم سریال داشت.

در نهایت این قسمت از سریال با ساعتی تأخیر به پخش رسید، اما انتشار تصاویری در صفحه رسمی سریال می‌گوید بعضی سکانس‌ها که مربوط به سفر مشهد شخصیت‌های اصلی بوده، حذف شده است.

سینا مهراد در سریال آقازاده
سینا مهراد در سریال آقازاده

جمعه ‌شب نیز صفحه رسمی «آقازاده» تصاویری را همراه دیالوگ‌هایی از قسمت ششم با توضیح «آن چه در سریال «آقازاده» ندیده‌اید» منتشر کرد.

طبق این تصاویر، مدت زمان ۱۵ دقیقه‌ای که از سریال حذف شده، مربوط به حضور یک زائر مسیحی در حرم امام رضا(ع) بوده که حامد از طرف شخصی به نام «شیخ‌باقر»، بسته‌ای را به او می‌رساند.

«شیخ‌باقر» شخصیتی بود که پدر «حامد» توصیه کرده بود به مشهد برود و با او که مجاور امام رضا(ع) و مرد اهل دلی است دیدار کند. بخش دیگری از ممیزی مربوط به پاسخ «شیخ‌باقر» در واکنش به سوال «حامد» بوده که پرسیده آیا او می‌دانسته آن زن زائر مسلمان نبوده؟ علاوه بر دیدار «حامد» با زائر مسیحی و گفت‌وگو با «شیخ باقر»، زیارت «راضیه» در حرم و گفت‌وگوی او با «شیخ باقر» نیز از موارد ممیزی سریال بوده است. 

واکنش بازیگران و عوامل سریال آقازاده به سانسور این سریال

امیرشیبان خاقانی تدوینگر سریال هم در صفحه شخصی خود با نوشتن این جمله که «همچنان درگیر کات‎های دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیه‌کننده چند قدم تا CCU» به شایعه حذف و ممیزی این قسمت از سریال واکنش نشان داد.

واکنش سینا مهراد به سانسور آقازاده
واکنش سینا مهراد به سانسور آقازاده

واکنشی که در صفحات فیلمبردار و صدابردار  سریال و سینا مهراد و پردیس پورعابدینی (دو بازیگر اصلی سریال) نیز با هشتگ «نه به سانسور»  باز نشر شد. 

همچنین اکانت رسمی سریال «آقازاده» در توئیتر هم در پاسخ به یکی از مخاطبان درباره این قضیه نوشت:

«امروز که با تاخیر به پخش رسیدیم ولی اتفاقا بچه‌های آقازاده هم متعجبند و باور نمی‌کنند حرف‌هایی درباره نماز، ایمان و معنویت و ارادت به امام رضا(ع) حذف بشه.»

اما  سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم در صفحه رسمی خودر در ایسنتاگرام جزئیات بیشتری از این ماجرا منعکس کرد. در این صفحه تصاویری از سکانس های حذف شده این قسمت منتشر شده و در ادامه این پرسش با کاربران مطرح شده است که «به نظر شما چرا این دیالوگ‌ها را از سریال حذف کردند؟»

در ادامه تصاویر و دیالوگ های حذف شده این قسمت از سریال که مربوط به سفر حامد شخصیت اصلی داستان و همسرش به مشهد و حضور یک خانم غریبه در حرم امام رضا(ع) است را خواهیم دید.

سانسور سریال آقازاده
سانسور سریال آقازاده

دیالوگ های سانسورشده در سریال آقازاده
دیالوگ های سانسورشده در سریال آقازاده

بخشی‌هایی از قسمت ششم سریال «آقازاده» که حذف شد
بخش ‌هایی از قسمت ششم سریال «آقازاده» که حذف شد

سانسورهای قسمت ۶ آقازاده
سانسورهای قسمت ۶ آقازاده

سانسور در سریال آقازاده
سانسور در سریال آقازاده

 

بیشتر بدانید : بیوگرافی پردیس پورعابدینی، بازیگر نقش راضیه در سریال آقازاده + عکس

بیشتر بدانید : واکنش ساشا سبحانی به سریال آقازاده + عکس

بیشتر بدانید : ز آقازاده تا پایتخت5 : سریال هایی "سپاه" حمایتشان کرد + عکس

بیشتر بدانید : سکانس جنجالی "آقازاده" و واکنش لیلی گلستان + عکس

بیشتر بدانید : چهره نیکی کریمی و امیر آقایی در یک قاب + عکس


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com/ana.press