نویسنده پایتخت 6 به سیم آخر زد و اشتباه جشن حافظ اصلاح شد + عکس
آرش عباسی نویسنده فیلمنامه سریال پایتخت ۶ از حذف نامش در جشن حافظ انتقاد کرد. انتقاد نویسنده سریال «پایتخت ۶» از بیستمین جشن حافظ، منجر به اضافه شدن نام این بازیگر بین اسامی نامزدها شد

نویسنده پایتخت 6: حاضرم همه دارایی اندکم را بدهم تا برگردم به زندگی قبل از «پایتخت»!

آرش عباسی ـ نویسنده فیلمنامه سریال پایتخت ۶ ـ از حذف نامش در جشن حافظ انتقاد کرد و از شکایت رسمی اش از این جشنواره و گردانندگان آن در دفتر امور جشنواره های وزرات ارشاد خبر داد.

به رغم نامزد شدن سریال «پایتخت ۶ » در بخش بهترین فیلمنامه بیستمین جشن حافظ، نام آرش عباسی در بین نامزدها به چشم نمی خورد و برگزارکنندگان به آوردن اسم محسن تنابنده در مقام سرپرست نویسندگان و طراح داستان بسنده کرده اند.

عصبانیت شدید آرش عباسی ننویسنده پایتخت، از حذف نامش د رفهرست نامزدهای جشن حافظ

در پی این اتفاق، آرش عباسی فیلمنامه نویس با انتشار متنی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، در بخشی از آن چنین نوشت:

«با خودم عهد کرده بود اگر دنیا را آب برد من را خواب ببرد. عهد کردم جز سکوت کاری نکنم. هیچ چیز ارزش سکوت و در سایه نشستن را ندارد. من از اردیبهشت سال قبل تا الان که آخر مردادیم بیش از یک سال از عمرم را پای پایتخت گذاشته ام. بخشی برای نوشتن و بخش بیشتری برای حواشی اش. حواشی که اصلا ربطی به من نداشت اما چه چیزی بهتر از یک قربانی تازه از راه رسیده برای سریالی که صد جا برایش دندان تیز کرده اند. اسمم در عنوان بندی پایتخت که هیچ، الان حاضرم همه دارایی اندکم را بدهم تا برگردم به زندگی قبل از پایتخت ام... »

عباسی در ادامه مطلب تندی که بر علیه جشن حافظ و گردانندگان آن نوشته است، با تاکید بر اینکه اسمش به ناحق حذف شده است، چنین عنوان کرده که تلاش کرده است این مساله را از طریق گفت وگو حل کند و در یک خبر جداگانه اسم را اضافه کنند اما برگزارکنندگان حاضر به انجام این کار نشده و به او گفته اند که هر کاری می خواهد بکند!

بیستمین جشن حافظ روز دوشنبه ـ ۲۰ مرداد ماه ـ با معرفی نامزدهای بخش تلویزیون از پایتخت ۶ به عنوان نامزد بخش فیلمنامه نویسی نام برده بود که در این بین تنها از محسن تنابنده به عنوان سرپرست فیلمنامه و طراح داستان یاد شد. 

نتیجه شکایت آرش عباسی از جشن حافظ

آرش عباسی با انتشار استوری در اینستاگرام خود از اصلاح شدن اشتباه در لیست نامزدان جشن حافظ خبر داد. در این خبر چنین آمده بود:

پس از اینکه آرش عباسی ـ نویسنده فیلمنامه سریال پایتخت ۶ ـ از حذف نامش در جشن حافظ انتقاد کرد و از شکایت رسمی اش از این جشنواره و گردانندگان آن در دفتر امور جشنواره های وزرات ارشاد خبر داد، بیستمین جشن حافظ همزمان با اعلام اسامی نامزدهای بهترین ترانه تیتراژ، نام این فیلمنامه نویس را هم اضافه کرد.

در اصلاح نام نامزدهای بهترین فیلمنامه تلویزیونی جشن حافظ آمده است: «در نامزدهای بخش تلویزیون بیستمین جشن حافظ نام آرش عباسی به عنوان نویسنده سریال پایتخت ۶ از قلم افتاده بود که بدین وسیله ضمن پوزش از ایشان این خبر اصلاح می شود.»

به رغم نامزد شدن سریال «پایتخت ۶» در بخش بهترین فیلمنامه بیستمین جشن حافظ، نام آرش عباسی در بین نامزدها به چشم نمی خورد و برگزارکنندگان به آوردن اسم محسن تنابنده در مقام سرپرست نویسندگان و طراح داستان بسنده کرده بودند.

استوری آرش عباسی نویسنده پایتخت 6
استوری آرش عباسی نویسنده پایتخت 6

آتش خشم آرش عباسی فروکش کرد

ساعاتی پیش آرش عباسی با انتشار پستی در اینستاگرام خود چنین نوشت:

دوستان عزیزم
دلم می خواد صادقانه از همه تون که در این چند روز دل تون با من بود تشکر کنم. معتقدم کسی که به کار هنر مشغوله ، در هر سطحی که باشه نیازمند حمایت کسانی است که به بدون وجود اون ها کار خلق ،کار بیهوده ای بیش نیست. من به حضور و پشتوانه همین تعداد دوست دیده و نادیده ای که در اینجا دارم مفتخرم . پست قبلی رو پاک کردم. برای نوشتنش هم حداقل چهار روز صبوری کردم . خواستم به تک تک اظهار لطف شماها جواب بدم اما در توانم نبود. همه ي اون کامنت ها و پیام ها جایی مطمئن تر ، که قلب و ذهنم باشه نگهداری میشه. حدود بيست و چهار ساعت نتونستم کار کنم اما همین لطف شما باعث شد دوباره به کار روزانه م و پشت کامپیوترم برگردم و ساعت های طولانی بنویسم. اصلن هم مهم نیست چی بنویسم و به سرانجام برسه یا نه اما مهم اینه که خیلی زود دوباره انرژی نوشتن رو به دست آوردم. از تک تک شما ممنونم. الان از کسی دلخور نیستم و با هیچ کس هم دشمنی ندارم.برای همه مون آرامش و دوستی 

آرش عباسی نویسنده پایتخت 6
آرش عباسی نویسنده پایتخت 6

 

بیشتر بدانید : نویسنده پایتخت: درباره من می نویسند "نویسنده مبتذل تئاتر" !!!

بیشتر بدانید : ستون پنجم سریال پایتخت که بود؟ چه کسی پایتخت را زمین گیر کرد؟ + عکس

بیشتر بدانید : رقابت نزدیک سینماگران در جشن حافظ 99/ نامزدهای سینمایی معرفی شدند 


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir/صفحه ی شخصی آرش عباسی