نوید محمدزاده و الناز شاکردوست تا علیخانی و مدیری: برندگان جشن حافظ + عکس
در بیستمین جشن حافظ، از میان سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی، «هیولا» بیشترین جوایز را به دست آورد و از میان فیلم‌های سینمایی ، «شبی که ماه کامل شد»، مورد توجه قرار گرفت 

جایزه حافظ در دست بازیگران معروف 

بیستمین جشن «حافظ»، شب گذشته (شنبه ۲۵ مرداد)، بهترین‌های سینما و تلویزیون ایران را معرفی کرد. این مراسم به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در فضای باز و با حضور کم‌ترین تعداد از مهمانان و اصحاب رسانه برگزار شد. 

بیشتر بدانید : مریلا زارعی، امیر آقایی، رضا یزدانی و الناز شاکردوست: پوشش متفاوت بازیگران در جشن حافظ + عکس

در آغاز این مراسم، امید معلم، دبیر جشن حافظ گفت: «ما برای برگزاری جشن بیستم حافظ، مسیر بسیار سختی را طی کردیم. خیلی خرسندم در این سال با وجود اتفاقات تلخ (کرونا) در کشور خودمان و جهان توانستیم در کنار شما باشیم.»

در ادامه، آذر معماریان، تهیه‌کننده جشن حافظ گفت: «افتخار داریم بیستمین جشن حافظ را که بنیان‌گذار فقید آن، علی معلم، ۲۴ سال پیش پایه‌گذاری کرد، ادامه داده‌ایم. خانواده سینما و دنیای تصویر هدف‌شان این است که بگویند سینما زنده است و ادامه پیدا می‌کند.»

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید که در گام نخست، احسان علیخانی که خودش اجرای مراسم جشن حافظ را بر عهده داشت، به خاطر «عصر جدید»، برنده بهترین چهره تلویزیونی شد. او در سخنانی گفت: «خوشحالم که توانستیم در برنامه «عصر جدید» به بچه‌های این سرزمین بپردازیم، بچه‌هایی که جایی نبود که بتوانند استعدادشان را نشان دهند.»

جایزه یک عمر فعالیت هنری به فرامرز قریبیان، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران اهدا شد.

زینب مرتضایی، جایزه بهترین مستند را به خاطر فیلم «تمام چیزهایی که جایشان خالیست»، دریافت کرد. 

اشکان رهگذر، برنده جایزه بهترین دستاورد فنی و هنری برای انیمیشن «آخرین داستان» شد. 

بیشتر بدانید : انیمیشنی که قاعده بازی را در ایران تغییر داد/ با صدای لیلا حاتمی و پرویز پرستویی

سیاوش افشار، به خاطر فیلم «کتاب آشپزی»، نشان عباس کیارستمی را دریافت کرد. 

شبنم مقدمی، جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را برای بازی در سریال «هیولا» دریافت کرد. او پس ار دریافت تندیس خود گفت: «خوشحالم سومین جایزه حافظم را با افتخار دریافت می‌کنم. ممنون از هیات داوران ، جشن حافظ و همه کسانی که من را می‌بینند.»

محسن تنابنده، جایزه بهترین بازیگر مرد کمدی را برای بازی در سریال «پایتخت۶» از آنِ خود کرد. این بازیگر تاکید کرد: «من این جایزه را به نمایندگی از تمام گروه گرفتم. چون «پایتخت» حاصل زحمت تمام گروه است.»

مریلا زارعی با پوششی متفاوت در جشن حافظ 99
مریلا زارعی با پوششی متفاوت در جشن حافظ 99

مریلا زارعی، بهترین بازیگر زن درام را برای بازی در سریال «مانکن» شد. او گفت: «چهارمین جایزه‌ای است که از این جشن می‌گیرم. جای همه عزیزانی که در این سال‌ها از دست دادیم خالی است؛ استاد سینایی، سیروس گرجستانی و همکار عزیزم ماه‌چهره خلیلی. همچنین جا دارد از کادر محترم درمان تشکر کنم. می‌دانیم که خیلی خسته هستند و عزیزان ما را تیمار می‌کنند. این بیماری فعلا همراه ما هست از همه مردم می‌خواهم اصول بهداشتی را رعایت کنند و بی‌تفاوت نباشیم.»

مصطفی زمانی، شبنم مقدمی، پیمان قاسمخانی و رضا یزدانی
مصطفی زمانی، شبنم مقدمی، پیمان قاسمخانی و رضا یزدانی 

مصطفی زمانی برای بازی در سریال «نهنگ آبی»، عنوان بهترین بازیگر درام تلویزیون را به دست آورد. او، پس از دریافت تندیس، ساعد سهیلی، همبازی‌اش در این سریال را، بازیگری درجه یک خواند. 

پیمان قاسم‌خانی، جایزه بهترین نویسندگی را برای سریال «هیولا» از آن خود کرد. او در سخنانی گفت: «از امیر برادران، دیگر نویسنده این اثر خواهش می‌کنم به صحنه بیاید. کار اصلی بر عهده امیر بود و من طراحی کردم. خوشحالم کار دیده شد. در این گروهی که ما کاندید بودیم، همه دوستان من بودند. از سعید مطلبی که باعث و بانی ورود من در سینما بود تشکر می‌کنم و هرچه دارم مدیون اوست.»

کریستف رضاعی، جایزه بهترین موسیقی متن را برای انیمیشن «آخرین داستان» به دست آورد. 

مهران مدیری، به خاطر سریال «هیولا»، بهترین کارگردان تلویزیونی شد. او که هفتمین تندیس حافظ خود را دریافت کرده بود، درباره خبرهای منتشر شده درباره بیماری و بستری‌ شدنش در بیمارستان هم گفت: «چیز مهمی نبود، فقط معده‌ام درد گرفت اما توسط برخی از دوستان یک مقدار شلوغ کاری شد.»

رضا یزدانی، بهترین خواننده تیتراژِ جشن حافظ به خاطر سریال «از یادها رفته» شد. 

حمید نجفی، جایزه بهترین تدوین را به خاطر فیلم «شبی که ماه کامل شد»، به دست آورد. 

نرگس آبیار، جایزه بهترین فیلمنامه سینمایی را برای «شبی که ماه کامل شد» دریافت کرد. این کارگردان گفت: «خوشحالم برای دومین بار تندیس حافظ را می‌گیرم. از آنجایی که این جشن مستقل است، بسیار اهمیت دارد. از همه دوستان و همکارانی که کمک کردند تا این فیلم را بسازم، تشکر می‌کنم.»

نیما جاویدی، ژاله صامتی، هوتن شکیبا و نرگس آبیار
نیما جاویدی، ژاله صامتی، هوتن شکیبا و نرگس آبیار

علی قاضی، جایزه بهترین تدوین را برای فیلم «مسخره باز» گرفت. 

مهران مدیری، در ادامه مراسم، بار دیگر روی صحنه آمد و جایزه بهترین سریال را برای «هیولا» از آن خود کرد. 

ژاله صامتی، عنوان بهترین بازیگر زن سینمایی را برای «درخونگاه» به دست آورد. 

الناز شاکردوست هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول را برای «شبی که ماه کامل شد»، دریافت کرد. او در سخنانی گفت: «ممنون هستم از این‌که من را لایق جایزه دانستید. این جایزه برای من بسیار با ارزش است زیرا بنیان‌گذارش زنده‌یاد علی معلم است. چقدر خوب است که چراغ این جشن را آذر معماریان روشن نگه داشته است؛ ممنونم آذر معماریان. زن جنگجو. اگر الان اینجا هستم، حاصل زحمات یک گروه بوده و مخصوصا اینکه در راس این گروه، شیرزنی مثل نرگس آبیار بوده است. خوشحالم بازیگر فیلم ایشان بوده‌ام.»

الناز شاکردوست و نوید محمدزاده در جشن حافظ
الناز شاکردوست و نوید محمدزاده در جشن حافظ

نوید محمدزاده، جایزه بهترین بازیگر مرد سینما را برای «سرخ پوست» به‌دست آورد. این بازیگر گفت: «از خانواده معلم ممنونم برای این مراسم که هرچند خلوت است، اما انگار چراغ سینما روشن است. از جشن حافظ چهار تندیس گرفته‌ام، خوشحالم برای «سرخپوست» هم این جایزه را دریافت می‌کنم. در ساخت این فیلم همه عوامل نقش داشتند. تهیه این فیلم خیلی سخت بود. خوشحالم که نیما جاویدی به من اعتماد کرد. وقتی اسم خودم را در این لیست دیدم، خوشحال شدم که اسمم کنار افرادی است که از بزرگان این حرفه هستند. این تشویق بی‌نظیر است که بتوانم قدم‌هایم را محکم‌تر بردارم.»

هوتن شکیبا، دومین نفری بود که دیشب، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «شبی که ماه کامل شد»، از آن خود کرد. او گفت: «خوشحالم که در کنار نوید عزیز،  این جایزه را گرفتم. این جایزه را به کل گروه فیلم تقدیم می‌کنم و از نرگس آبیار عزیز ممنونم که این نقش سخت را به من داد. می‌خواهم ارزش معنوی این جایزه را به مادرم تقدیم کنم که جایش در اینجا خالی است و در سنندج است.»

نیما جاویدی، جایزه بهترین کارگردانی سینما را برای فیلم «سرخ‌پوست» دریافت کرد.

سیاوش اسعدی، جایزه ویژه هیات داوران را برای فیلم «درخونگاه» به دست آورد. 

مجید مطلبی هم جایزه بهترین فیلم را برای تهیه کنندگی «سرخپوست» از آن خود کرد.  

 

بیشتر بدانید : رقابت نزدیک سینماگران در جشن حافظ 99/ نامزدهای سینمایی معرفی شدند

بیشتر بدانید : یسنده پایتخت 6 به سیم آخر زد و اشتباه جشن حافظ اصلاح شد + عکس

بیشتر بدانید : رقابت مهران مدیری و احسان علیخانی در جشن حافظ + عکس

بیشتر بدانید : از رقابت لیلا حاتمی و مریلا زارعی تا مدیری و تنابنده، در جشن حافظ 99 + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir