کریم اکبری مبارکه درگذشت + علت فوت
کریم‌ اکبری‌ مبارکه، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بر اثر ابتلا به بیماری «کووید۱۹» از دنیا رفت 

کریم اکبری مبارکه؛ ابن ملجم سریال «امام علی» درگذشت

کریم اکبری مبارکه متولد ۱۳۳۲ از بازیگران با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا، در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست. عباس عظیمی مدیر مجموعه فرهنگی برج آزادی و محمد دشت گلی از مدیران تئاتری در گفتگویی خبر درگذشت این هنرمند را تأیید کردند.

کریم اکبری مبارکه در نقش ابن مجلم
کریم اکبری مبارکه در نقش ابن مجلم

کریم اکبری مبارکه در آثار هنرمندانی چون قطب الدین صادقی، مجید سرسنگی، مجید جعفری و بهزاد فراهانی به ایفای نقش پرداخته بود.

آثار کریم اکبری مبارکه

«پهلوان اکبر می‌میرد» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی ابراهیم سخن‌سنج، «دیکته و زاویه» نوشته غلامحسین ساعدی به کارگردانی عبدالله اکبری، «جان‌نثار» نوشته بیژن مفید به کارگردانی عبدالله اکبری، «تیرکمان» نوشته محمود جعفری به کارگردانی عبدالله اکبری، «کوچ» نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی، «عروس» نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی، «نسل آواره» نوشته منوچهر شهپر به کارگردانی گروهی، «ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی» نوشته برتولت برشت به کارگردانی محمد جعفری، «مرگ یزدگرد» نوشته و کارگردانی بهرام بیضایی، «خاک تا افلاک» به کارگردانی محمود فرهنگ، «در اعماق» نوشته ماکسیم گورکی به کارگردانی محمد کوثر، «پیتولاسیون» نوشته و کارگردانی نورالله حسینخانی، «سیمرغ سیمرغ» نوشته و کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «یکی بود یکی نبود» نوشته و کارگردانی مجید سرسنگی، دستیار کارگردان در نمایش «اکبر آقا آکتور تئاتر» به کارگردانی اکبر عبدی و «آن شب که تورو زندانی بود» به کارگردانی مجید جعفری از جمله فعالیت‌های زنده یاد مبارکه در عرصه تئاتر ایران بوده است.

کریم اکبری مبارکه در مختارنامه
کریم اکبری مبارکه در مختارنامه

کریم اکبری مبارکه در عرصه سینما نیز در فیلم‌های «مرگ یزدگرد»، «مقاومت»، «مسافران»، «دیدار»، «چند می گیری گریه کنی»، «روزهای زندگی»، «ترانه شرقی»، «قندون جهیزیه» و «عطر داغ» به ایفای نقش پرداخته بود.

«بچه مهندس»، ««پشت بام تهران»، «خروس»، «جراحت»، «مختارنامه»، «امام علی» و «گرگ ها» از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که زنده یاد مبارکه بازی در آنها را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

فریدون جیرانی در پی اطلاع از خبر درگذشت اکبری‌مبارکه سکانس بازی او در فیلم «مسافران» را به اشتراک گذاشت و نوشت‌:

«هر روز خبرهای بدی می‌شنویم متاسفانه ساعتی پیش کریم‌ اکبری‌مبارکه بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت . یادش گرامی.» 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com