بازداشت جواد یساری در عروسی کرونایی! + عکس
بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی از بازداشت جواد یساری خواننده ایرانی خبر داد

جواد یساری بازداشت و آزاد شد!/ او در یک عروسی می‌خواند

بهمن بابازاده با انتشار ویدئویی از یک عروسی نوشت:
در اوج ‎کرونا در شهرستان نی‌ریز استان فارس، ‎جواد یساری بخاطر خواندن در یک مراسم عروسی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد.

گفته می‌شود برگزار کننده این جشن عروسی همچنان در بازداشت است.

جزئیات مراسم عروسی با خوانندگی جواد یساری

مراسم عروسی کرونایی در روستایی در شهرستان نی ‌ریز با حضور یکی از خوانندگان(جواد یساری) ، بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی، برگزارکننده را راهی زندان کرد. انتشار نماهنگی در فضای مجازی که نشان می‌دهد در روستای ریزآب شهرستان نی‌ریز مراسم عروسی برگزار شده است، به نگرانی ‌ها درباره شدت شیوع بیماری در این شهرستان دامن زده است. در همین راستا فرماندار نی‌ریز ضمن تایید برگزاری چنین مراسمی عنوان کرد: این مراسم خصوصی بوده و از آنجا که سالن‌ها و اماکن تجمع مردم تعطیل است، در خانه برگزار شده است.

مراد هدایت ابراز داشت:
از فرد برگزارکننده این مراسم توضیح خواسته شده بود و پیش از اجرای برنامه تعهد داده بود؛ اما متاسفانه این فرد مراسم را بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپا کرد، همزمان با برگزاری نیز مراسم تعطیل و فرد خاطی با دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

خوانندگی جواد یساری در مراسم عروسی
خوانندگی جواد یساری در مراسم عروسی

فرماندار نی‌ریز حضور یکی از خوانندگان قدیمی کشور (جواد یساری) را در این برنامه را تایید کرد و گفت:
این فرد حدود ربع ساعت به اجرای مراسم پرداخته بود که نیروی انتظامی وارد عمل شد و برنامه را لغو کرد.

در پی خبر  اولیه مبنی بر برگزاری یک عروسی پرجمعیت در روستای ریزاب بخش قطرویه بر خلاف محدودیتهای بهداشتی تصویب شده، ستاد کرونای شهرستان نی‌ریز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری مراسم عروسی در روستای ریزآب شهرستان نی‌ریز، به اطلاع همشهریان گرامی می‌رساند با توجه به عدم مجوز مراسم و رعایت نکردن مصوبات ستاد کرونا در شهرستان نی‌ریز، مسئول برگزار کننده مراسم عروسی به دستور مقام قضایی بازداشت و روانه زندان گردید.

ستاد کرونا شهرستان نی‌ریز، به اطلاع عموم همشهریان می‌رساند، با توجه به اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا و احتمال همه گیری، مراسم عروسی و عزا نباید در شهرستان برگزار شود و در صورت برگزاری مراسم، شخص مربوطه به مقامات قضایی معرفی خواهد شد. همچنین همه مصوبات ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا می‌بایست در شهرستان توسط کلیه صنوف رعایت گردد و در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.» 

در همین ارتباط، ابراهیمی دادستان گفت: «در این رابطه اخطار و تذکر داده شده بود؛ ولی متأسفانه مراسم در حدود دو ساعت انجام شد. قطعاً با متخلف برخورد خواهیم کرد.»

فرمانداری و رئیس ستاد کرونای شهرستان نیز عنوان داشت: «صاحب مجلس در کلانتری تعهد داده، ولی رعایت نکرده بود و الان در بازداشت به سر می‌برد. جواد یساری هم یک ساعت بازداشت شد.»

دکتر آل داوود رئیس شبکه بهداشت و دبیر ستاد کرونا نی‌ریز هم با بیان این که اطلاعیه این عروسی را دیده و چندین بار به آنها تذکر داده شده بود، افزود: «حتی از پدر داماد و آشپز هم تعهد کتبی گرفته شد؛ اما متأسفانه مراسم را خودسرانه انجام دادند. زمان برقراری مراسم هم به دادستان اطلاع داده شد تا آن را به هم بزنند؛ اما از بدشانسی مشکلی برای مسئول کلانتری آن منطقه ایجاد شد و زمانی رفته بودند که دیر شده بود.» 

 

بیشتر بدانید : جواد یساری: برای مجوز گرفتن منت کسی را نمیکشم

بیشتر بدانید : اگر «جواد یساری» را می‌شناسید، بخوانید

بیشتر بدانید : صبر ایوب جواد یساری بالاخره نتیجه داد

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir/khabarfoori.com