نقش سردار سلیمانی در ساخت سریال "پایتخت" + تصاویر
 سیروس مقدم، کارگردان «پایتخت» در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، از نقش او در ساخت فصل پنجم این سریال گفت

سیروس مقدم در آئین رونمایی از تندیس سردار سلیمانی

آیین رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی شامگاه شنبه، ۲۰ دی‌ماه با حضور اعضای خانواده شهید سلیمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از  هنرمندان کشور در محل مرکز همایش‌های برج میلاد تهران و  با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم موزیک‌ویدیویی با صدای پرواز همای و تصاویری از رسادت های سردار پخش شد.

سپس سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت در سخنانی کوتاه گفت:

برای ساخت سریال پایتخت ۵ به دیدار  سردار رفتم  و دقایقی از دیدارمان نگذشته بود که تصورات قبلی من نسبت به سردار سلیمانی تغییر کرد. نظرات و دیدگاه های ایشان برای ساخت سریال با توجه به اینکه ما می خواستیم به موضوع داعش بپردازیم بسیار راهگشا بود. 

سخنرانی سیروس مقدم در آئین رونمایی از تندیس سردار سلیمانی
سخنرانی سیروس مقدم در آئین رونمایی از تندیس سردار سلیمانی

در ادامه موزیک ‌ویدیویی با صدای امیریل ارجمند برای نخستین بار پخش  و رونمایی شد.

سپس امیر یل ارجمند و پس از آن داریوش ارجمند بازیگر سینمای ایران در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید سلیمانی سخنرانی کردند.

در ادامه این مراسم و پس از پخش کلیپی از سخنرانی‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فاطمه سلیمانی، دختر سردار شهید سلیمانی در جایگاه این مراسم حاضر شد و به قرائت نامه‌ای از سردار سلیمانی پرداخت که خطاب به وی نگاشته شده بود.

در پایان  مراسم، از تندیس و مجسمه سردار سلیمانی در حضور خانواده سردار شهید سلیمانی ، وزیر صمت،  پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در مراسم، رونمایی شد.

رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی
رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی

تندیس سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به صورت دائمی در یکی از جایگاه‌های موزه مشاهیر برج میلاد قرار گرفت تا در معرض دید بازدیدکنندگان باشد.

تندیس سردار سلیمانی در برج میلاد
تندیس سردار سلیمانی در برج میلاد

 

بیشتر بدانید : خاطراتی از "پایتخت 5" و جلسه با سردار سلیمانی + عکس

بیشتر بدانید : جزئیات ساخت سریال حاج قاسم سلیمانی + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir