عذرخواهی النازشاکردوست از خبرنگاران و تشکر آیدا پناهنده از مردم شمال + تصاویر
در نشست خبری «تی‌تی»، الناز شاکردوست بابت بازی در فیلم‌های تجاری کم‌مایه عذرخواهی کرد و آیدا پناهنده گفت از مردم شمال ایران به خاطر ساخت سه فیلم در آن خطه تشکر می‌کند

گزارش نشست خبری فیلم "تی تی" در جشنواره فجر 99 

نشست پرسش و پاسخ فیلم «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با حضور کارگردان، ارسلان امیری (فیلمنامه‌نویس و تدوین‌گر)، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، هیلدا کردبچه، سودابه جعفرزاده (بازیگر)، علیرضا افکاری (آهنگساز)، فرشاد محمدی (فیلمبردار)، حامد خسروی (مجری طرح)، عماد خدابخش (تدوینگر)، مسعود دلیری (مدیرتولید)، عباس عباسی (چهره‌پرداز) بعدازظهر یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. 

الناز شاکردوست درباره چگونگی مراحل رسیدن به نقش‌های متفاوتی که در دو سال اخیر در آن‌ها حضور داشته است، توضیح داد:

«تکنیک، در رسیدن به نقش‌ها به کمک من می‌آید. اما از جایی به بعد همه تکنیک‌ها را فراموش خواهی کرد و با زندگی کردن با نقش، این فرآیند صورت می‌گیرد.»

الناز شاکردوست در جشنواره فجر 99
الناز شاکردوست در جشنواره فجر 99

این بازیگر در واکنش به پرسش خبرنگاری درباره چرایی حضورش در آثار لوده (تجاری) پاسخ داد: «من فکر می‌کنم وظیفه هر بازیگری است که در فیلم‌های تجاری هم بازی و عده‌ای را با خود همراه کند تا به دیدن آثار آیدا پناهنده هم بیایند. هدف این است تا این مخاطبان، فیلم سینمایی خوب و هنری هم ببیند. ولی چشم، بعد از این در انتخاب‌هایم، بیشتر دقت می‌کنم.»

شاکردوست همچنین در پاسخ به این‌که آیا کار کردنش با فیلمسازان زن عامدانه است، گفت: «من به کارگردان‌ها، جنسیتی نگاه نمی‌کنم و بیشتر برایم وجه انسانی نقش مهم است. اما به هر حال زمانی که زن‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و از هم حمایت می‌کنند، نتیجه کار بسیار شگفت‌انگیز می‌شود.»

بیشتر بدانید : الناز شاکردوست در جشنواره فجر: جنسیتی نگاه نمی کنم! + عکس

آیدا پناهنده و الناز شاکردوست
آیدا پناهنده و الناز شاکردوست

او با اشاره به سختی ساخت فیلم «تی تی» افزود: «ما در زمستان، هوای سرد، بی پولی و در سی و پنج جلسه، این فیلم را کار کردیم و دلم می‌خواهد بگویم شرایط کار معمولی نبود و امیدوارم رسانه‌ها از این کار حمایت کنند.»

آیدا پناهنده درباره وجود رگه‌های سوررئالیسی و جادوگر بودن شخصیت تی ‌تی توضیح داد:

«شخصیت تی‌تی برای من شبه قدیسی بود که به دلیل گذشته کولی‌وارش به جهان واقعی‌تری نسبت به ما رسیده بود. جادوگر واژه درستی نیست، چیزی که می‌توانم بگویم این است که برای من، تی‌تی یک شبه قدیس بود.»

 آیدا پناهنده کارگردان فیلم تی تی
آیدا پناهنده کارگردان فیلم تی تی

این کارگردان تاکید کرد: «امیدوارم بتوانم شرافتم را نسبت به سینما حفظ کنم. این آخرین فیلم من در شمال ایران بود و می‌خواهم از مردم این خطه تشکر کنم که با آغوش باز این دخترک آذری را پذیرفتند.»

هوتن شکیبا هم در پاسخ به پرسشی، درباره حضور در نقش‌های جدی توضیح داد:

«من حضور در ژانر کمدی را دوست دارم، اما هدف من قبول کردن نقش‌هایی است که برایم چالش به همراه داشته باشد و ژانر فیلم برایم اهمیتی ندارد.»

 هوتن شکیبا در جشنواره فجر 99
هوتن شکیبا در جشنواره فجر 99

او درباره شانس دریافت سیمرغ در این دوره جشنواره گفت: «سیمرغ گرفتن برایم ارزشمند است، اما بازی‌های خوب در این دوره از جشنواره زیاد است. امیدوارم فضا و محیط جشنواره همواره به صورت سلامت برقرار باشد و بتوان به راحتی و آرامش کار کرد.»

سپس، علیرضا افکاری، درباره آهنگ‌سازی فیلم «تی‌تی» گفت: «تجربه همکاری با آیدا پناهنده برایم جالب بود و جدا از همکاری موسیقایی در هنگام تولید کار به یک درک مشترک رسیدیم که امیدوارم نتیجه‌اش رضایت‌بخش باشد. هدف ما یک ملودی رومنس بود که در زمان کمی به این مهم رسیدیم.»

هیلدا کردبچه و هوتن شکیبا در جشنواره فجر
هیلدا کردبچه و هوتن شکیبا در جشنواره فجر

فرشاد محمدی هم درباره فیلمبرداری این اثر سینمایی توضیح داد: «این فیلم جزو آثار محدودی بود که آن را با جان و دل فیلمبرداری کردم. همکاری با آیدا پناهنده من را دچار تب خلاقانه‌ای کرد که پیش‌تر کم‌تر به سراغم آمده بود و من سعی کردم به روح اثر وفادار باشم. در این فیلم ارتباط ویژه‌ای با بازیگر داشتم، برای الناز شاکردوست تصویر بسیار مهم بود و به من انرژی می‌داد. مثلا صحنه‌ای که تی‌تی کولی‌وار دل به دریا می‌زد، آن‌قدر من را به وجد آورد که که دیگر خجالت کشیدم از ادوات و تجهیزات استفاده کنم برای همین من هم کولی ‌وار با دوربین به آب رفتم.»

 هنرمندان در نشست خبری فیلم تی تی
هنرمندان در نشست خبری فیلم تی تی

ارسلان امیری (فیلمنامه نویس) که با فیلم «زالاوا» در جشنواره امسال به عنوان کارگردان هم حضور دارد، گفت: «می‌خواهم صادقانه اعتراف کنم که من فیلمسازی را از همسرم (آیدا پناهنده) یاد گرفتم و از ایشان تشکر می‌کنم. همکاری من با ایشان حتما ادامه خواهد داشت.»

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا
الناز شاکردوست و هوتن شکیبا

هوتن شکیبا و النازشاکردوست در جشنواره فجر
هوتن شکیبا و النازشاکردوست در جشنواره فجر

الناز شاکردوست در نشست خبری فیلم تی تی
الناز شاکردوست در نشست خبری فیلم تی تی

الناز شاکردوست در حال ضدعفونی کردن میکروفن جشنواره
الناز شاکردوست در حال ضدعفونی کردن میکروفن جشنواره

 

بیشتر بدانید : فریدون جیرانی به الناز شاکردوست: سینما تورو جدی گرفت... + عکس

بیشتر بدانید : چهره دیدنی پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در "تی تی" + عکس

بیشتر بدانید : چهره اشک آلود الناز شاکردوست در فیلم جدیدش + عکس

بیشتر بدانید : مخالفت الناز شاکردوست با برداشتن ماسک در جشنواره + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir