آخرین اخبار از پرونده فوت آزاده نامداری و دادگاه محمد امامی
 غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری خود درباره دو پرونده مهم مفاسد اقتصادی واکنش نشان داد. او همچنین درباره مرگ آزاده نامداری توضیح داد

پرونده فوت آزاده نامداری جنایی نیست

غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری خود درباره دو پرونده مهم مفاسد اقتصادی واکنش نشان داد. او همچنین درباره مرگ آزاده نامداری توضیح داد. در بخشی از نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری درباره وضعیت مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه سئوال کرد که فرصتی شد تا غلامحسین اسماعیلی درباره پرونده یک متهم مفاسد اقتصادی به نام حسن میرکاظمی واکنش نشان دهد.

اسماعیلی گفت: دادگاه حسن میرکاظمی مشهور به رعیت دادگاهش  در پس از نوروز در حال برگزاری است و نشان دهنده جدیت قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی است.

او ادامه داد: در شش ماهه دوم سال گذشته 204 پرونده مفاسد اقتصادی به شعب ویژه ارجاع شده که 625 متهم دارد. در شش ماهه گذشته 121 پرونده رسیدگی و مختومه شده است. البته پرونده های قبلی هم در این مدت رسیدگی شده است که مجموعا 220 پرونده مفاسد در سال گذشته رسیدگی و مختومه شد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی در قوه قضاییه گفت: در روزهای اخیر در یکی از شعب ویژه، آرایی درباره محکومیت مفسدین اقتصادی صادر شده است. در یکی از این پرونده ها حسین زیدی به جرم سردستگی باند قاچاق به شلاق و 12 سال حبس، محرومیت از خدمات دولتی و ضبط اموال ناشی از جرم محکوم شده است. همچنین سه برادر به نام محمد امین، یوسف و ابراهیم آدم پیرا هم به جرم سردستگی باند قاچاق ارز به مجازات محکوم شدند. افرادی هم به مجازات 5 و 6 سال حبس محکوم شدند که اطلاعات آنها از طریق رسانه ها منتشر می شود.

چه کسی مسئول فیلترینگ کلاب هاوس است؟

خبرنگاری درباره فیلترینگ کلاب هاوس از سخنگوی قوه قضاییه سئوال پرسید. اسماعیلی بدون آنکه مسئولیت فیلترینگ این شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرد گفت: این شبکه بخشی از حوزه فضای مجازی کشور است که بارها درباره آن اعلام کردیم که نیازمند مدیریت و ساماندهی است. مکررا هم ما و هم رهبر معظم انقلاب از رهاشدگی فضای مجازی انتقاد و گله کرده ایم و هشدار داده ایم نباید رها شود. این مسئولیت به عهده دولت است. آنها باید همانگونه که در فضای حقیق اقداماتی را جهت مدیریت و ساماندهی انجام می دهند باید این فضا را هم مدیریت کنند. چنانچه قصور و کوتاهی کردند بایدپاسخگو باشند. این مبنای قوه قضاییه است و در این زمینه هم موضوعات را تعقیب می کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

اسماعیلی همچنین درباره پرونده سیلی زدن به سرباز پلیس راهور گفت: پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شده و پرونده به دادگاه رفته است.

چرا پرونده محمد امامی غیرعلنی شد؟

خبرنگاری پرسید چرا پرونده تهیه کننده سریال شهرزاد، محمد امامی به صورت غیر علنی دنبال می شود؟ سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده فرد مزبور به لحاظ اینکه از منظر دادگاه توام با برخی نقایص در تحقیقات بود، موارد نقص توسط دادگاه در حال برطرف شدن است و پرونده مسیر قضایی خود را طی می کند.

اسماعیلی درباره غیرعلنی شدن این جلسات گفت: دادگاه غیرعلنی نشده است. کماکان علنی است. ولی فرق است بین علنی بودن دادگاه و انتشار جزییات دادگاه. دادگاه کماکان علنی است و در چهارچوب قانون درباره انتشار مذاکرات دادگاه اقدام می شود.

بیشتر بدانید : علت دقیق دستگیری محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد اعلام شد

بیشتر بدانید : دستگیری محمد امامی تهیه کننده شهرزاد به اتهام فساد مالی!

مرگ آزاده نامداری جنایی نیست

در بخش دیگری از این نشست خبرنگاری پرسید: پزشکی قانونی مرگ آزاده نامداری را ناشی از خودکشی دانسته است. توضیح دهید آیا چنین نظریه ای مطرح است؟

اسماعیلی در پاسخ به این سئوال گفت: خبری درباره اظهارنظر پزشکی قانونی منتشر شد درحالی که نظریه به دادگاه واصل نشده بود. تاامروز بررسی های پزشکی قانونی و قضایی، جنایی بودن این موضوع را منتفی می داند و این پرونده جنایی نیست. با توجه به اینکه پرونده باید در فضایی آرام تصمیم گیری و دنبال شود، اجازه دهید فضای جامعه آرام باشد و حالا که مشخص شده جنایتی در بین نبوده است اجازه دهید در فضایی آرام پرونده در مراجع قانونی دنبال شود. 

 

بیشتر بدانید : دلیل قطعی مرگ آزاده نامداری مشخص شد/ پزشکی قانونی به شایعات پایان داد

بیشتر بدانید : پاسخ پلیس آگاهی به فرضیه قتل آزاده نامداری

بیشتر بدانید : جزئیات مرگ آزاده نامداری از زبان همسرش: زندگی ام ویران شد...

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir