برنده اسکار در کشور زادگاهش سانسور شد! + عکس
 نتیجه جستجوی نام کلوئی ژائو کارگردان برنده اسکار در چین، به جای آنکه تصاویر اسکار را برای مردم نشان دهد، یک شخص سطح پایین دولتی چین را که داوطلب دریافت واکسن کرونا شده بود، نشان می دهد

سانسور کلویی ژائو (برنده اسکار) در کشور زادگاهش چین

به نقل از گاردین، کلویی ژائو کارگردان چینی فیلم «سرزمین آواره ها» در مراسم اسکار شب گذشته ۲۵ آوریل تاریخ سازی کرد و به اولین زن رنگین پوست برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی بدل شد، با این حال این تاریخ سازی ژائو به مذاق رسانه های چینی خوش نیامد.

Chloé-Zhao.JPG
کلویی ژائو برنده اسکار 2021

 پس از اعلام پیروزی ژائو و فیلمش در مراسم اسکار، در چین کشور زادگاه این کارگردان پست های مربوط به این سینماگر در جستجوهای فضای مجازی حذف شده و نتیجه جستجوی نام این کارگردان به جای آنکه تصاویر اسکار را برای مردم نشان دهد، یک شخص سطح پایین دولتی چین را که داوطلب دریافت واکسن کرونا شده بود، نشان می دهد.

پیش از این اعلام شده بود که مراسم اسکار ۲۰۲۱ در کشور چین پخش نمی شود، با این حال عده زیادی از مردم سخنان ژائو ۳۹ ساله را هنگام دریافت جایزه از طریق پلتفرم مجازی چینی Weibo مشاهده کردند. البته ساعتی پس از دریافت جوایز، کلیپ های مربوط به جایزه بهترین فیلم ژائو از فضای مجازی کشور چین حذف شد به طوری که چندتا از کاربرها اعتراض خود را بابت این موضوع به نماینده کنسول آمریکا در چین رساندند.

در همان لحظات اول دریافت جایزه از سوی ژائو، یکی از کاربرها در Weibo درباره اسکار این سینماگر نوشته بود:
او افتحار چینی ها و همه مردم آسیاست. دیگری نیز این جایزه را چنین توضیح داد: چهار واژه اسکار، چینی، زن و کارگردان همگی به یک لحظه پرافتخار منتهی شدند.
 

 

بیشتر بدانید : فهرست کامل برندگان اسکار 2021

بیشتر بدانید : مارگو رابی، برد پیت، زندیا و ... روی فرش قرمز اسکار 2021 + تصاویر

بیشتر بدانید : رامین بحرانی تنها هنرمند ایرانی که در اسکار 2021 حضور داشت + بیوگرافی و تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabargozarisaba.com