صحبت های کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021 + تصاویر
کریستن استوارت (بازیگر نقش پرنسس دایانا در فیلم اسپنسر) و پابلو لارایین (کارگردان فیلم ) در فرش قرمز جشنواره ونیز 2021 و نشست خبری این فیلم حضور یافتند

درخشش کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا  

کریستن استوارت، که با فیلم «اسپنسر» در جشنواره ونیز 2021 حضور دارد در نشست رسانه‌ ایی این فیلم شرکت کرد. وی در فیلم «اسپنسر» سه روز از زندگی دایانا اسپنسر شاهدخت ولز در ایام کریسمس سال ۱۹۹۱ پیش از جدایی از پرنس چارلز را بازی کرده است. استوارت درباره بازی در نقش پرنسس دایانا و مسیرش برای رسیدن به این کاراکتر صحبت کرد و روایت جالبی از چگونگی رسیدن به یکی از پرحاشیه‌ ترین کاراکترهای جهان سیاست را ارائه داد.

کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021
کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021

کریستن استوارت در نشست خبری این فیلم گفت:

کسانی هستند که به شکلی غیرقابل انکار، دارای انرژی و نفوذ به قلب انسان ها هستند. که پرنسس دایانا یکی از این افراد بود. اما من فکر می کنم چیز ناراحت کننده درباره پرنسس دایانا این است که هر چقدر هم که این شخصیت در برخورد با انسان های اطراف خویش ساده و صمیمی و بی تکلف بود، باز هم در درون خود احساس ایزوله شدن و انزوا و تنهایی داشت.

من به عنوان یک فرد خارجی می توانم بگویم که بریتانیایی ها یک ذهنیت سخت گیرانه ای دارند و این کلیشه ای است که درباره آن ها همواره گفته می شود. من با نگاه به عکس ها و ویدئوهای پرنسس دایانا ، احساس می کنم که با حضورش د رهر مکانی، گویی زمین به لرزه در می آید و شما نمی دانید که چه اتفاق خواهد افتاد. پرنسس دایانا نمونه ی فردی ست که تشنه ی ارتباط با بقیه است و می تواند در بقیه احساس خوبی ایجاد کند ولی باز هم خودش در درونش حس بدی دارد. او عین حال که به اطرافیانش انرژی می بخشد و احساس خوب در آن ها ایجاد می کند، از درون تنهاست. فکر می کنم ما در تاریخ مشابه این شخصیت خیلی کم دیده باشیم . او واقعا در تاریخ به عنوان یک شخصیت با انرژی ک مثل یک خانه گرم و پر از حرارت است، برجسته شده است .

پابلو لارایین و کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021
پابلو لارایین و کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021

استوارت در ادامه گفت:

ما تصور کردیم که داستان سه روز قبل از اینکه دایانا تصمیم به جدایی از خاندان سلطنتی بگیرد، دوران پرنشاطی نبوده است. اما من با بازی در این نقش، از فیزیک خودم بیشتر از هر فیلم دیگری لذت بردم و احساس خوبی داشتم. من احساس آزادی و زندگی و راحتی در حرکت داشتم . حتی حس می کردم قدم بلندتر شده است. یعنی همه آن ها تجربه خاصی بود . و بعد حالا باید نوعی افسار به تمام این ها میزدم. 

بهترین روزها در صحنه برای من تمام روزهایی بود که بخشی از مونتاژ موسیقی داخل فیلم را می گرفتیم چرا که خیلی رها و بداهه بود .

استایل خاص کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021 
استایل خاص کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021

پابلو لارایین کارگردان فیلم اسپنسر (Spencer) در نشست خبری این فیلم می‌گوید تمایل داشته فیلمی بسازد که مادرش هم آن را بپسندد:

فیلم‌ های زیادی ساخته‌ ام که او اصلاً دوست نداشته… دایانا یک شخصیت نمادین و زیبا از بسیاری جهات بود، اما یک مادر نیز بود و مهم‌تر از همه ویژگی زیبایی که داشت و آن میزان همدردی بود که می‌توانست خلق کند.

استقبال منتقدین از بازی کریستن استوارت در فیلم «اسپنسر»

منتقدان در واکنش به بازی کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا در فیلم «اسپنسر» که روز گذشته در جشنواره فیلم «ونیز» به نمایش در آمد از کلیدواژه هایی چون «درخشان»، «ظریف» و حتی «جذاب» و «دلفریب» استفاده کردند.

رابی کالینز منتقد تلگراف درباره بازی استوارت نوشت: بدون درنگ باید بگویم استوارت برای این فیلم جایزه می برد. او فوق العاده زیبا، غمگین و دیوانه کننده است.

پابلو لارایین و کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021
پابلو لارایین و کریستن استوارت در جشنواره ونیز 2021

«اسپنسر» را پابلو لارین ساخته است که پیش از این برای ناتالی پورتمن در فیلم «جکی» نامزدی اسکار به ارمغان آورد. «جکی» نیز درباره یکی دیگر از شخصیت های مهم زن دوران معاصر یعنی جکی کندی همسر جان اف. کندی بود.

جاناتان رامنی منتقد اسکرین دیلی نیز درباره بازی استوارت در نقشش پرنسس دایانا گفت: استوارت نیروی خودش را به این نقش می آورد و احتمالا مبارزات گذشته خود علیه وسواس هواداران و فضای رسانه را به این فیلم تزریق کرده است.

 

بیشتر بدانید : گریم کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا + عکس


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ