اداره‌کل زندان‌های استان تهران در پی درگذشت آبتین بکتاش به دلیل ابتلا به کرونا اطلاعیه‌ای صادر کرد

اطلاعیه قوه قضائیه در پی درگذشت آبتین بکتاش

 اداره‌کل زندان‌های استان تهران در پی درگذشت آبتین بکتاش به دلیل ابتلا به کرونا اطلاعیه‌ای صادر کرد. در پی درگذشت «آبتین (مهدی) بکتاش» اطلاعیه‌ای بدین شرح صادر شد:

زندانی آبتین (مهدی) بکتاش که به جرم تبلیغ علیه امنیت ملی کشور دوران محکومیت پنج سال حبس خود را در بازداشتگاه اوین سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۴ آذرماه سال جاری با علایم سینوزیت به بهداری مراجعه و طبق تجویز پزشک داروی مربوطه را دریافت نمود.

خدمات درمانی و تکمیلی نامبرده با مراجعه بعدی وی به بهداری در روزهای ۱۵ و ۱۶ تاریخ مذکور نیز ادامه یافت. با این وجود جهت درمان دقیق‌تر مراحل غربالگی و تشخیص بیماری، انجام تست کرونا نیز از وی بعمل آمد که تست کرونا منفی اعلام شد. در ادامه به‌ دلیل بروز برخی علائم بعدی شامل سرفه و تب، به تشخیص پزشک بیمارستان بازداشتگاه، جهت اقدامات بیشتر درمانی و تشخیص احتمال بیماری کرونا، نامبرده به بیمارستان طالقانی اعزام شد.

با این‌حال پس از دو روز بستری در بیمارستان، شرایط عمومی وی نامساعد اعلام و به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت. با اخذ و تمدید مرخصی نامبرده، وی به تشخیص خانواده‌اش به یکی از بیمارستان‎های خصوصی منتقل می‌گردد که متاسفانه طی ۳۵ روز بستری در آن بیمارستان با وجود تلاش پزشکان نامبرده فوت می‌کند.

گفتنی است؛ مرحوم آبتین(مهدی) بکتاش به جرم تبلیغ علیه امنیت ملی کشور از تاریخ ۵/۷/۱۳۹۹ دوران محکومیت پنج سال حبس خود را در بازداشتگاه اوین سپری می‌کرد که در این مدت نیز از مرخصی‌های اعطایی استفاده می‌کرد.

 

بیشتر بدانید : بکتاش آبتین درگذشت + علت فوت و جزئیات

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir