حمله کیهان و فرهیختگان به مسعود کیمیایی
 روزنامه کیهان در یادداشتی با انتقاد از انصراف مسعود کمیایی از حضور در جشنواره فجر به کارگردان «خائن‌کشی» حمله کرد!

واکنش های تند به مسعود کیمیایی در پی تحریم جشنواره فجر 1400

روزنامه کیهان در یادداشتی با انتقاد از انصراف مسعود کمیایی از حضور در جشنواره فجر به کارگردان «خائن‌کشی» حمله کرد! این روزنامه با ادبیات تند خطاب به مسعود کمیایی نوشت: 

* یکی از فیلمسازان به اصطلاح پیشکسوت که همواره سعی داشته با جنجال و سروصدا، آثار ضعیف خود را در سایه حاشیه‌ها و غوغاسالاری، به‌عنوان «فیلم» جا بزند، این‌بار به‌دلیل اختلاف با یکی از اعضای هیئت داوران اعلام کرده که از مورد داوری و قضاوت قرار گرفته شدن در جشنواره انصراف داده است.

* به‌نظر می‌آید این فیلمساز علی‌رغم همه ادعاهای ریز و درشتش در دفاع از مصدق اما در این فیلم، از او انتقام گرفته و وی را فردی بسیار ضعیف و خفیف به تصویر کشیده که هوادارانش یا با سلاح و یا با چماق به سرکوب مخالفین خود می‌پردازند و خود او نیز در نمای انتهایی فیلم برای دادگاه بر روی زمین کشیده می‌شود!

* البته این انتقام فیلمساز فوق از مصدق بی‌دلیل هم نیست که وی اغلب فیلم‌هایش در رژیم شاه و پس از کودتای ٢٨ مرداد را با سرمایه و حمایت وابستگان دربار ساخت.

روزنامه فرهیختگان هم در مطلبی با عنوان «تجارت با اعتراض» اقدام اخیر کیمیایی را به باد انتقاد گرفت و نوشت:

* جای کیمیایی در سینمای ایران کجاست و کجا باید باشد؟

* او زمانی سردمدار گفتمان‌های طبقاتی در سینمای ایران بود، اما حالا دی ۹۶ و آبان ۹۸ خم به ابرویش نمی‌آورد و در مواقعی دیگر با گروه‌های اجتماعی دیگر همذات‌پنداری می‌کند. او کارگاه سینمایی زده اما در تمام این سال‌ها فقط سعی داشته خروجی این کارگاه‌ها بازیگرانی باشند که در فیلم‌های خودش بازی می‌کنند و حتی یک کارگردان را هم نمی‌توان به‌عنوان خروجی این دم و دستگاه مثال زد.

* کیمیایی که یک زمان با جریان غالب تجاری سینمای ایران موسوم به فیلم فارسی و مسخ تماشاگران سر ناسازگاری داشت و تایید خود را از مردم می‌گرفت، حالا با سرمایه‌گذارانی کار می‌کند که حرف و حدیث پشت‌شان بسیار است.

 

بیشتر بدانید : آیا مسعود کیمیایی و پولاد به خاطر شهاب حسینی از جشنواره فجر انصراف دادند؟

بیشتر بدانید : انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر ممکن نیست؟!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir