از ترانه علیدوستی تا هانیه توسلی: اعضای کمیته پیگیری خشونت جنسی زنان سینما
 نتیجه رای‌گیری زنان امضاکننده بیانیه‌ اعتراض به خشونت جنسی در سینما و تئاتر مشخص شد. هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی پنج زن سینماگری هستند که تشکیل یک کمیته مستقل جهت بررسی سوء رفتارهای جنسی را پیگیری می‌کنند

 ۵ سینماگر پیگیر سوء رفتار‌های جنسی بازیگران شدند

نتیجه رای‌گیری زنان امضاکننده بیانیه‌ اعتراض به خشونت جنسی در سینما و تئاتر مشخص شد. هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی پنج زن سینماگری هستند که تشکیل یک کمیته مستقل جهت بررسی سوء رفتارهای جنسی را پیگیری می‌کنند.

تعداد ۵۱۶ نفر از زنان دست‌ اندر کار سینما و تئاتر امضاکننده، در بازه زمانی دو روز در یک انتخابات مجازی شرکت کردند که در نهایت ۵ نفر یاد شده حائز اکثریت آرا شدند.

این پنج نفر بناست با کمک حقوقدانان و مشاوران راهکارهای تشکیل یک کمیته مستقل را بررسی کنند و اگر نیاز به حضور رسانه‌ای یا اقدامات حقوقی و اداری بود مقدمات آن را انجام دهند تا مسیر برای مطالبات بیانیه هموار شود.

این مجمع برای پیگیری خواست بیانیه (رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل) تشکیل شده است. 

اسامی نامزدهای این انتخابات عبارت بود از: نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی.

شش روز پیش شماری از سینماگران زن با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به آنچه که رواج خشونت و آزار جنسی در سینمای ایران خواندند، نوشتند: هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفان هستیم.

 

بیشتر بدانید : واکنش خانه سینما به خشونت جنسی در سینمای ایران!

بیشتر بدانید : معروف ترین بازیگران زن و مرد که بخاطر فساد در سینما و تلویزیون بیکارند!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir