زهرا امیرابراهیمی با عنکبوت مقدس به جشنواره کن می رود + عکس
 در فاصله کوتاهی از اکران فیلم «عنکبوت» در ایران ممکن است نسخه دیگری از داستان سعید حنایی در جشنواره کن روی پرده برود

علی عباسی با زهرا امیرابراهیمی سراغ قاتل زنجیره‌ ای مشهد رفت

تنها یک روز مانده به اعلام فیلم‌های فستیوال کن، سایت‌های سینمایی مختلف گمانه‌زنی‌های مختلفی از اینکه چه آثاری به این جشنواره راه پیدا خواهند کرد می‌زنند. وبسایت «سینه اروپا» در مطلب خود نام از یک پروژه کنجکاوی برانگیز برده. فیلم جدید علی عباسی کارگردان ایرانی الاصل فیلم «مرز» به نام «عنکبوت مقدس».

عباسی قبلا برای فیلم «مرز» برنده بخش نوعی نگاه کن شده بود و حالا به نظر می‌رسد قصد دارد با «عنکبوت مقدس» در بخش مسابقه این جشنواره حاضر شود. به گفته اریک لاول نویسنده وبسایت «ایان سینما» اگر این فیلم به بخش مسابقه کن راه نیابد، شاید برای حضور در جشنواره ونیز اقدام کند.

خلاصه داستان عنکبوت مقدس

این فیلم درباره «سعید حنایی» قاتل زنجیره معروف شهر مشهد است و در خلاصه رسمی داستان فیلم آمده:
«در عنکبوت مقدس، ما یک مرد خانواده به نام سعید را دنبال می‌کنیم که هدف خود را دنبال می‌کند. پاکسازی شهر مشهد از فاحشه‌ های فاسد و بی‌ اخلاق خیابانی. بعد از کشتن چندین زن، او بیش از همیشه ناامید و مستاصل می‌شود چرا که نبود و توجه عموم مردم را به ماموریت مقدسش مشاهده می‌ کند.»

زهرا امیر ابراهیمی و مهدی بجستانی در این فیلم حضور دارند و ندیم کارسن فیلمبردار «مرز» و «شلی» دو فیلم قبلی علی عباسی، این فیلم را هم فیلمبرداری کرده و تقریبا تمام این فیلم را در کشور اردن فیلمبرداری شده است. همچنین کمپانی‌هایی از فرانسه، آلمان، سوئد و دانمارک از جمله کمپانی وایلد بانچ در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده اند.

عباسی همچنین در این فاصله 3 اپیزود از سریال «Last of us» که بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته شده با حضور پدرو پاسکال را کارگردانی کرده است. کریگ مازین سازنده سریال «چرنوبیل» و نیل دراکمن خالقین این سریال هستند و احتمالا به زودی در سرویس HBO Max پخش خواهد شد.

عنکبوت مقدس در راه جشنواره کن 2022
عنکبوت مقدس در راه جشنواره کن 2022

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:سینما دیلی