مدیر تامین و توزیع فیلم خارجی بنیاد فارابی ضمن اعلام برنامه جدید اكران آینده فیلم خارجی در سینماها، اظهار داشت:...

تلاش برای نمایش همزمان فیلم‌های روز دنیا در سینماهای ایران
مدیر تامین و توزیع فیلم خارجی بنیاد فارابی ضمن اعلام برنامه جدید اكران آینده فیلم خارجی در سینماها، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در طول امسال، چند فیلم را به صورت همزمان با سینماهای خاورمیانه و جهان اكران كنیم تا بتوانیم مخاطبان جدیدی را هم به سالن‌های سینمای ایران وارد كنیم.  

«امیرحسین علم‌الهدی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس اظهار داشت: فیلم‌های «مارادونا» كه یك فیلم داستانی مستند در مورد اسطوره فوتبال است، «جنگ اژدها» كه فیلمی مشترك بین كره و آمریكا است، «غیر قابل انتشار»(برایان دی‌پالما) و «شهر مرزی» با حضور آنتونیو باندارس و جنیفر لوپز از جمله فیلم‌هایی هستند كه با دریافت پروانه نمایش، به عنوان برنامه آینده اكران خارجی سینماها روانه اكران خواهند شد.
بنا بر این گزارش، وی افزود: مشكلی كه ما در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر داشتیم این بود كه به دلیل دیررسیدن نسخه فیلم ها، امكان برخی اصلاحات پوششی بازیگران نبود ولی بعد از جشنواره و با فرصتی كه داشتیم، روی این مسئله كار كردیم و نسخه تازه‌ای از فیلم «غیر قابل انتشار» - نسبت به نسخه جشنواره- روانه اكران عمومی خواهد شد كه حذفیات آنچنانی نخواهد داشت.
وی در مورد نحوه نمایش فیلم‌های خارجی روی پرده و احتمال اكران گسترده‌تر فیلم‌ها، گفت: انتظارمان برای فروش فیلم از تك سانس بیشتر از این نمی‌تواند باشد. الان فیلم «1408» حدود 45 روز در اكران است و حدود بیست میلیون فروش داشته و میانگین فروش تك سانس فیلم‌های ایرانی را نگاه می‌كنید در همین حدودی است كه ما در اكران فیلم خارجی داریم. البته ما انتظار فروش گسترده از این نحوه اكران نداریم و فعلا این روزنه را برای ایجاد ارتباط مخاطب ایرانی با سینمای جهان برپرده سینماها حفظ می‌كنیم و قطعا ایده‌آل ما این نوع فروش نیست و با توجه به بضاعت فعلی سینمای ایران این روش را ادامه می‌دهیم و انشاالله بتوانیم درطول امسال، چند فیلم را به صورت همزمان با سینماهای خاورمیانه و جهان اكران كنیم تا بتوانیم مخاطبان این سینما را هم به سالن‌های سینمای ایران وارد كنیم.
مدیر تامین و توزیع فیلم خارجی بنیاد سینمایی فارابی گفت: یادمان باشد كه مخاطب سینمای ایران به هردلیلی وارد سالن‌ سینماها شود، چه‌به‌خاطر دیدن فیلم‌های ایرانی و چه به‌خاطر فیلم‌های خارجی، این به نفع كلیت سینمای ایران است.
«علم الهدی» در مورد امكان نمایش گسترده فیلم خارجی در سالن‌های سینمای آزادی، گفت: الان حدود یك ماه است كه سینما آزادی از زمانی كه بازگشایی مجدد شده و به صورت رسمی آغاز به كار كرده، با دوستان در این مورد صحبت كرده‌ایم ولی فعلا در یك پروسه چند ماهه ترجیج می‌دهیم نمایش فیلم خارجی را در این سینما به صورت تك سانس شروع كنیم به مرور زمان، چنانچه دوستان هم موافق باشند، یك سالن را دراختیار فیلم خارجی بگذارند كه آن تنوع نمایشی‌اش را حفظ كند. البته یادمان باشد كه ما بالاخره با موانعی روبرو‌ هستیم. خیلی از فیلم‌های ایرانی به نمایش درنیامده و به هرحال این جو درسینمای ایران هست كه ممكن است نمایش فیلم خارجی از ظرفیت نمایش فیلم ایرانی بكاهد ولی باید به سمتی برویم كه بتوانیم در زمینه اكران فیلم‌های خاجی هم مخاطب را از بازار قاچاق به سالن‌های سینما بكشانیم.
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ.
www.seemorgh.com/culture
 
منبع : خبرگزاری فارس