کاراته باز
جیدن كه متولد 8 جولای 1998 است و تازه چند روز دیگر 11 سالگی‌اش را پشت سر می‌گذارد، پسر ویل اسمیت، بازیگر مشهور و جیدا پینكل اسمیت، خواننده و بازیگر است. او كه سال گذشته...

جیدن اسمیت همان پسر كوچولویی است كه در سال 2006 با پدرش ویل اسمیت در فیلم بسیار موفق «در جستجوی خوشبختی» بازی كرد، امسال یك بار دیگر درخشیده و در كنار جكی چان معروف در فیلمی بازی كرده كه احتمالا از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2010 خواهد بود.
جیدن كه متولد 8 جولای 1998 است و تازه چند روز دیگر 11 سالگی‌اش را پشت سر می‌گذارد، پسر ویل اسمیت، بازیگر مشهور و جیدا پینكل اسمیت، خواننده و بازیگر است. او كه سال گذشته نیز در فیلم «روزی كه زمین از حركت ایستاد» در برابر كیانو ریوز بازی كرد، برای بازی در آن فیلم هم جایزه بهترین بازیگر جوان سال را گرفت. جیدن برای بازی در كنار پدرش در سال 2006 هم نامزد دریافت چند جایزه شد كه دو تا از آنها را توانست از آن خودش بكند. در آن فیلم پدر او بر اثر چند اشتباه همه چیزش را از دست داده بود و این دو آواره خیابان‌ها می‌شوند و با وجود این كه هر شب را یك جور سر می‌كنند، اما پدر صبح سر كار جدید می‌رود و پسر به مدرسه كه البته سرانجام هم موفق می‌شوند.
اما فیلم «كاراته‌باز» قصه دیگری دارد. این فیلم در حقیقت بازسازی فیلم مشهوری است كه در سال 1984 اكران شد. جكی چان درباره این فیلم گفته، وقتی نسخه اولیه فیلم ساخته شد و او آن را دید، شیفته موضوع فیلم شد و همیشه آرزو داشت كه بتواند در این فیلم بازی كند. او می‌گوید ساخت دوباره این فیلم رویایی بود كه به حقیقت پیوست.
در نسخه اول كاراته باز یا كاراته كید، پت موریتا در نقش استاد رزمی كار بازی كرده و آنقدر بازی او موفق بود كه برای این نقش نامزد دریافت جایزه اسكار شد.
كاراته‌باز در سال 1984 اسم خودش را به عنوان یكی از فیلم‌های مطرح آن سال ثبت كرد. در این فیلم كه در 3 قسمت ساخته شد، رالف ماجیو در نقش پسری نوجوان بازی می‌كرد.
اما جالب این است كه ویل اسمیت پدر جیدن یكی از تهیه‌كنندگان این فیلم جدید است. او این فیلم را سكوی پرشی می‌داند كه می‌تواند پسرش را به عنوان یك بازیگر تثبیت كند و موجب شود تا جیدن هم راه آینده‌اش را پیدا كند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir