دوران کهن
او می‌خواهد همسرش هلن را پیدا کند. هلن 8 سال پیش در حال تحقیق در جنگل های دین ناپدید شده است. در اصل، داستان با ماجرای پیچیده گم شدن همسر دکتر کاتر آغار می‌شود و گروه در آستانه تحقیقات درگیر ماجراهای عجیب و...
 
 مجموعه تلویزیونی "دوران کهن" در 26 قسمت 30 دقیقه ای به کوشش تامین برنامه خارجی شبکه چهار از روز جمعه 9 مهر ساعت 11 پخش می‌شود.
 
به گزارش سایت شبكه چهار سیما، سریال "دوران کهن" با عنوان اصلی Primeval محصول 2007 انگلستان به کارگردانی "آدرین هاجز" و "تیم هینز" است که در سال 2008 نامزد دریافت جایزه بهترین سریال و بهترین جلوه های ویژه از جشنواره بافتا شده است.
 این مجموعه داستانی ماجرای پنج دانشمند است که در مورد ظهور موجودات ما قبل تاریخ در سراسر انگلستان تحقیق می‌کنند. پروفسور نیک کاتر استاد پالئوتولوژی یا علم مطالعه موجودات ما قبل تاریخ است او می‌خواهد همسرش هلن را پیدا کند. هلن 8 سال پیش در حال تحقیق در جنگل های دین ناپدید شده است. در اصل، داستان با ماجرای پیچیده گم شدن همسر دکتر کاتر آغار می‌شود و گروه در آستانه تحقیقات درگیر ماجراهای عجیب و باور نکردنی می‌شوند. این مجموعه که بزودی برای بار دوم از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد به داستان بلند پروازانه و البته مملو از کنایه در ژانر علمی‌– تخیلی پرداخته است. داستان با حمله موجودات ما قبل تاریخ انگلستان آغاز می‌شود و ماجراهای "دوران کهن" شکل می‌گیرد.
"داگلاس هانسل"، "سارا پگ" و "لی پات" بازیگران اصلی این مجموعه هستند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir