كاترین بیگلو
عدم وجود نام زنان كارگردان در فهرست فوربس در حالی است كه در فهرست پردرآمدترین مردان هالیوود، نام كارگردانانی چون «جیمز كامرون» با 95 میلیون دلار درآمد، «جورج لوكاس» با...
 
 مجله فوربس، در حالی فهرست پردرآمدترین زنان هالیوود را معرفی كرد كه در این میان نام هیچ كارگردانی به چشم نمی‌خورد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مجله فوربس هفته گذشته اسامی 10 زن پردرآمد هالیوود را در حالی منتشر كرد كه در این میان نام هیچ كارگردانی به چشم نمی‌خورد.
حتی «كاترین بیگلو» كه امسال برای فیلم «قفسه درد» برنده جایزه اسكار بهترین كارگردانی شد، در‌آمدش در حدی نبود كه بتواند نام خود را در این فهرست جای دهد.
فیلم «قفسه درد» در سطح جهان توانست تنها 16 میلیون و 400 هزار دلار فروش كند، این در حالی است كه فیلم «آواتار»، ساخته «جیمز كامرون»، همسر سابق او، بیش از 2 میلیارد و 800 هزار دلار فروش كرده است.
به گزارش رویترز، در فهرست «پردرآمدترین زنان هالیوود»، «ساندرا بولاك» تنها زن بازیگری است كه نامش به ثبت رسیده، او با 56 میلیون دلار درآمد، در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفته است.
بنا براین گزارش، عدم وجود نام زنان كارگردان در فهرست فوربس در حالی است كه در فهرست پردرآمدترین مردان هالیوود، نام كارگردانانی چون «جیمز كامرون» با 95 میلیون دلار درآمد، «جورج لوكاس» با 120 میلیون دلار درآمد و «مایكل بی» با 210 میلیون دلار درآمد به چشم می‌خورد.
همچنین مجموع درآمد پردآمدترین مردان هالیوود از 1 ژوئن 2009 تا 1 ژوئن 2010، 1 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده، در حالی كه میزان درآمد، پردرآمدترین زنان هالیوود در زمانی مشابه تنها 835 میلیون دلار بوده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com