تیلور سوئیفت
این درحالی است که سال 2010 شروعی بسیار درخشان داشت. همین هفته از سال گذشته آلبوم «جانور» اثر کشا با فروش 152 هزار نسخه صدرنشین شده بود و در هفته‌های بعد نیز...
 
 «اکنون سخن بگو» به خوانندگی تیلور سوئیفت شش هفته است در صدر جدول پرفروش‌های مجله بیلبورد ایستاده، اما این هفته با رکوردی بد صدرنشین شد.
به گزارش خبرآنلاین، این آلبوم با افت 32 درصدی فروش تنها 52 هزار نسخه فروش داشت و صدرنشین شد. طبق آمار نیلسن ساونداسکن این برای اولین بار است که از سال 1991 تاکنون آلبومی با چنین فروش پایینی صدرنشین جدول پرفروش‌ها شده است.
پیش از این بدترین رکورد فروش هفته اول در دست آلبوم «دختران رویایی»، آلبوم موسیقی متن فیلمی به همین نام بود که ژانویه سال 2007 به بازار آمد و با فروش 60 هزار نسخه صدرنشین شد.
این درحالی است که سال 2010 شروعی بسیار درخشان داشت. همین هفته از سال گذشته آلبوم «جانور» اثر کشا با فروش 152 هزار نسخه صدرنشین شده بود و در هفته‌های بعد نیز «کنترا» کار ومپایر ویکند با فروش 124 هزار نسخه، گلچین «امید برای هائیتی» با فروش 171 هزار نسخه و «اکنون نیازمند تو هستم» کار گروه لیدی آنت‌بلوم با فروش 481 هزار نسخه صدر جدول را به دست گرفته بودند.
در ادامه جدول این هفته نیکی میناژ با آلبوم «جمعه صورتی» با فروش 39 هزار نسخه (36 درصد افت) دوم، برونو مارس با آلبوم «دو-ووپس و اوباش» با 38 هزار نسخه فروش (15 درصد افت) سوم شد.
موسیقی متن دفت پانکس برای فیلم «ترون: میراث» با اینکه 37 درصد کاهش فروش داشت، دو پله در جدول بالا آمد و با فروش 34 هزار نسخه چهارم شد.
سه رتبه بعدی جدول تنها چند صد نسخه با هم فاصله دارند؛ «بهبودی» به خوانندگی امینم با سه پله سقوط و فروش 33 هزار نسخه (47 درصد افت) پنجم، «بلند» ریحانا با سه پله سقوط و فروش 33 هزار نسخه ششم و آنیی وست با آلبوم «فانتزی سیاه و غریب زیبای من» با فروش 33 هزار نسخه هفتم شد. عدد دقیق فروش این آلبوم‌ها ذکر نشده است.
«دیگر آه نکش» کار مامفورد و پسران با فروش 31 هزار نسخه (20 درصد افت) هشتم شد و «مهمانی دلخواه من» با چهار پله صعود و فروش 29 هزار نسخه (15 درصد افت) نهم شد.
آلبومی که این هفته جهش بسیار جالبی داشت موسیقی متن فیلم «Country Strong» بود که 139 پله بالا آمد و با فروش 28 هزار نسخه (477 درصد رشد) دهم شد. این فیلم از 22 دسامبر بطور محدود اکران شده بود و از هفت ژانویه در بیش از هزار سینما در سراسر آمریکای شمالی روی پرده رفت.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir