راز جالب عدد 11 در کشور سوئیس چیست؟! + عکس
در این گزارش برخی از دیدنی‌های شهر سولوتورن Solothurn در سوئیس را که عدد یازده در آنها دیده می‌شود مرور می‌کنیم و در آخر می‌گوییم که عدد یازده در این شهر چه معنایی دارد، پس با ما همراه باشید!

ماجرای عددی عجیب در سرزمین شیر و عسل

در کشور سوئیس، شهری به نام سولوتورن Solothurn وجود دارد که تقریبا در شمال این کشور واقع شده است. این شهر حدود 2000 سال قدمت دارد و فاصله‌ی آن تا شهر معروف بِرن کم است. در چند سال اخیر گردشگران به این شهر علاقه‌مند شدند زیرا در همه جای آن عدد 11 دیده می‌شود! در حقیقت نکته‌ی جالبی که در رابطه با این شهر وجود دارد این است که عدد 11 در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. در این شهر 11 کلیسا، 11 چشمه، 11 برج، 11 موزه و... به چشم می‌خورد که وجودشان تصادفی نبوده است. با هم برخی از دیدنی‌های این شهر را که عدد یازده در آنها دیده می‌شود مرور می‌کنیم و در آخر می‌گوییم که عدد یازده در این شهر چه معنایی دارد، پس با ما همراه باشید!

عدد یازده در سوئیس,رموز اعداد,سولتون سوئیس,عدد 11 در سوئیس
شهر سولوتورن Solothurn سوئیس

کمی که در شهر سولوتورن قدم بزنید با مجسمه‌ای ساخته شده از فلز روبه‌رو می‌شوید که به بینندگان اعلام می‌کند اینجا یکی از 11 جوامعی است که هنوز آثار قرون وسطی در آن به وضوح دیده می‌شود.

عدد یازده در سوئیس,رموز اعداد,سولوتورن سوئیس,عدد 11 در سوئیس
مجسمه قرون وسطایی در شهر سولوتورن Solothurn سوئیس

از دیگر مکان‌هایی که می‌توانید حضور جادویی عدد 11 را در آن ببینید، کلیسای جامع شهر است زیرا 11 در، 11 شیپور و 11 ردیف برای نشستن دارد و ارتفاع آن نیز 11 متر است.

عدد یازده در سوئیس,رموز اعداد,سولوتورن سوئیس,عدد 11 در سوئیس
عدد یازده در کلیسای جامع شهر سولوتورن Solothurn سوئیس

اگر هنوز در مهم بودن عدد یازده در شهر سولوتورن سوئیس شک دارید باید به ساعت‌هایی که در اماکن عمومی شهر نصب شده‌اند دقت کنید؛ ساعت‌ها به جای عدد 12 عدد 11 را نشان می‌دهند! البته در سالهای اخیر بسیاری از ساعت‌ها عدد 12 را دارند اما ساعت گرانبها و کهنی در شهر وجود دارد که مخصوص کلیساست و علاوه بر 11 ساعت، 11 زنگ نیز دارد و قدمت آن زیاد است.
 

عدد یازده در سوئیس,رموز اعداد,سولوتورن سوئیس,عدد 11 در سوئیس
ساعت‌ 11 در اماکن عمومی شهر سولوتورن

مهم بودن عدد 11 در بسیاری از کسب و کارها نیز مشخص است، برای مثال رستوران‌ها برای خانواده‌ها و گروه‌های 11 نفره تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند و یا ساعات کاری خود را با 11 تنظیم می‌کنند.

حالا که با برخی از نمادهای عدد 11 در این خطه از سوئیس آشنا شدید باید بگوییم که عدد یازده در این شهر به معنای تلاش برای رسیدن به هدف است. در حقیقت افرادی که به این عدد اعتقاد دارند، می‌خواهند به دیگران نشان بدهند که پلیدی‌های گذشته را کنار گذاشته‌اند و می‌خواهند با تمام وجود برای رسیدن به اهدافشان تلاش کنند. آیا پیش از این، از راز این عدد باخبر بودید؟ در کشور ما چه عددی با مفهومی مثبت گره خورده است؟ آیا آن را می‌دانید؟

 

بیشتر بدانید : 10 خرافه عجیب و غریب از جمعه سیزدهم سال!!

بیشتر بدانید : خرافات عحیب مردم ایتالیا/ مبارزه با ارواح خبیثه تا دور کردن مجردها از جارو!!

بیشتر بدانید : خرافاتی ترین کشورهای جهان و عجیب ترین خرافه هایشان

بیشتر بدانید : اعداد، میراث ماندگار فرهنگ عامه

بیشتر بدانید : رمز و راز عدد چهل (اربعین) در متون دینی



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:lastsecond.ir