این وسایل غیر ضروری را به سفر اصفهان نبرید!
این وسایل غیرضروری را به سفر اصفهان نبرید!  تابستان است و بسیاری برای گذراندن تعطیلات تابستانی یکی از پایتخت های قدیمی ایران را انتخاب می کنند. البته که این روزها سفر آسان تر است و با وجود اقام...


تابستان است و بسیاری برای گذراندن تعطیلات تابستانی یکی از پایتخت های قدیمی ایران را انتخاب می کنند. البته که این روزها سفر آسان تر است و با وجود اقامت در هتل اصفهان نیاز نیست لوازم زیادی را با خود ببریم.شاید خیلی از ما برای اولین سفر در انتخاب وسیله سردرگم شده باشیم و این تصور را  در ذهن داشتیم که هر چه وسایل بیشتری با خود برداریم سفر راحت تر و عالی تر را خواهیم داشت اما بر خلاف این تصور غلط، بهتر در سفرها به خصوص سفرهای طبیعت گردی بار کمتری همراه خود داشته باشیم.

ما برای لذت بردن، تجربه آرامش و تغییر روال عادی زندگی به سفر می رویم اما گاهی چنان سنگین سفر می کنیم که شاید کل سفر را مشغول جا به جا کردن وسایل باشیم؛ در این مقاله قصد به معرفی تجهیرات اضافی سفر است تا با کم شدن سنگینی بار سفر از نگرانی و دغدغه ها و استرس ها کم شود.


چمدان های پر از لباس


همه ما عاشق پوشیدن لباس های رنگارنگ خود هستیم و گاه در سفر هم این اشتباه را تکرار می کنیم و چمدان های پر از لباس را با خود می بریم، شاید برای همه ما پیش آمده باشد که با حداقل 4 یا 5 دست لباس به سفر رفته باشیم و فقط در مدت اقامت از نهایت 2 دست لباس استفاده کرده باشیم؛ پس همراه داشتن چند دست اشتباه وجا گیر است.
بهترین کار در سفر، حتی مسافرت های بیشتر از چند روز این است که تنها 2 دست لباس مثل شلوار، پیرهن یا تی شرت و کفش خوب یا به عبارت بهتر لباس مناسب مقصد سفر  همراه خود داشته باشیم تا بتوان سفر سبکی را تجربه کنیم.
 

این وسایل غیرضروری را به سفر اصفهان نبرید!


لوازم غیرضروری بهداشتی


داشتن صابون، شامپو یا کرم و برخی دیگر از لوازم کوچک بهداشتی در سفر ضروری است اما بردن لوازم غیرضروری بزرگ در سفرهایی مثل سفر به اصفهان که خود یک شهر بزرگ است هم نیاز نیست چون فقط دست و پا گیر خواهد بود؛ هر چند این روزها در اقامتگاه ها لوازم بهداشتی چون صابون وجود دارد و دیگر نیازی به حمل آن نیست.

حتی برای سفر طبیعت گردی هم با توجه به مدت اقامت که بیشتر از 2 یا 3 روز نیست می توان لوازم غیرضروری بهداشتی در ظرف های کوچک پلاستیکی ۱۰۰ میلی لیتری ریخت تا فضای زیادی را نگیرند و به راحتی بتوان آنها را در کیف های مناسب حمل کرد.

نکته جالب دیگر لوازم آرایشی مانند سشوار و اتو مو است که مسافران در سفرها همراه خود دارند اما به این موضوع توجه نمی کنند که سفر مانند یک میهمانی رسمی نیست که نیاز به لوازم آرایشی داشته باشد؛ حتی دیده شده دارو همراه مسافران در سفر وجود دارد در حالی که این روزها در تمامی شهرها داروخانه وجود دارد.


مطالب خواندنی دیگر: با پرسنل هتل آشنا شوید


کتاب و مجله و نقشه ممنوع


ما در عصری زندگی می کنیم که تمامی زندگی بشر به اینترنت و لوازم الکترونیکی چون تلفن همراه و لپ تاپ بسته شده و همین وسایل در سفر می تواند خیلی کاربرد داشته باشد اما با این وجود هستند افرادی که در سفربه شهرهای چون اصفهان با خود نقشه، کتاب یا مجله حمل می کنند، آن هم به تعدادی که یک یا دو چمدان را می گیرد که این خود یعنی بار اضافی.

در حال حاضر برای مسیریابی و پیدا کردن آثار باستانی شهری مثل اصفهان می توان با یک جست و جوی ساده کار انجام داد تا دیگر نیازی به حمل نقشه نباشد یا برای مطالعه می توان از برنامه های موجود در تلفن های هوشمند استفاده کرد.

حتی در سفرهای طبیعت گردی هم این روزها از چنین ابرازهایی مثل تلفن همراه استفاده می شود اما اگر حتی نیاز به کتاب و نقشه هم وجود داشته باشد هم می توان با نهایتا 5 جلد کتاب سفر خوب و سبکی را تجربه کرد یا فقط یک نقشه برای پیدا کردن مسیر به همراه داشت.


زیورآلات و لوازم گران بها نبرید


یکی از لوازم مورد علاقه بسیاری از بانوان زیورآلات یا همان طلا و جواهرات است اما استفاده از آن در سفر و همراه داشتن آن کار بسیار خطرناکی است؛ وجود این وسایل در مسافرت می تواند مسافران را سوژه دزدها کند.

بیشتر اوقات دیده شده که حتی وجود یک کیف ساده در ماشین در حین مسافرت باعث خسارت به ماشین و دزدیده شدن کیفی شده که شاید بخشی از مدارک هویتی یا کمی پول در آن بوده، حالا تصور کنید وجود زیورآلات و وسایل گران قیمت چه اتفاقی تلخی را می تواند درست کند.

وجود چنین وسایلی جدای از احتمال دزیده شدن به جای آن که سفر را شیرین و لذت بخش کند فقط باعث افزایش نگرانی و استرس می شود؛ پس بهتر است لوازم این چنینی را در جایی امن پیش از سفر قرار دهید.

این ها فقط بخشی از وسایل غیرضروری است که همراه داشتن آنها در سفر فقط باعث می تواند بار سفر را سنگین و حتی خاطره تلخ درست کند پس بهتر است با آموزش درست و همراه داشتن وسایل مناسب هم استرس را کم شود و هم سفر سبک را تجربه کنیم.

این وسایل غیرضروری را به سفر اصفهان نبرید!


حالی می توانید با خیال راحت چمدان یا کوله خود را ببندید و بعد از جستجوی هتل اصفهان در سایت علی بابا، محل اقامت خود را رزرو کنید. همچنین اگر قصد دارید با هواپیما یا اتوبوس به سفر به اصفهان را تجربه کنید، علی بابا به شما کمک می کند.










گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:alibaba.ir