ماسال
بام سبز ماسال را هم حتما ببینید. منطقه‌ای کوهپایه‌ای است و برای رسیدن به آن باید از شهرستان ماسال به دهستان ماسال و بعد حاشیه شهر ماسال بروید.....


شهر ماسال از ترکیب "مازال" یا "مزال" یا "مس ال" به معنای کوه وار و یا مانند کوه است. مردم ماسال به میهمان نوازی مشهورند. این شهر طبیعتی سخت مثل صخره‌های کوهستانی و ملایم مثل شبنم‌های بهاری دارد و طبیعت آن مناسب رونق کشاورزی و دامداری است.

شهرستان ماسال در شمال غربی استان گیلان و در جنوب شرقی تالش قرار گرفته است. ماسال درگذشته بخشی از شهرستان تالش بوده و در سال 1376به شهرستان ماسال تبدیل شده است.


محصولات اصلی این شهر شیر، پنیر، کره، کشک، پشم و عسل است. اگر به ماسال سفر کردید حتما لذت خرید از شنبه بازار آن را تجربه کنید. اهالی محصولات خود را در این بازار به فروش می‌رسانند.



منطقه جنگلی طاسکوه و آری، منطقه باستانی اسبه ریه با غارها و صخره‌های بلند، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، ییلاق شالماچسلی، بیلگاه دون، اسپی دشت، دشت النزه و ویرگاه، خندیله پشت، مارجونه، رشت پشت، وشنه راه، صی فی، نم نمه پشت، خشکه دریا، تلارگاه، گسله سرا، دره خون، منطقه یادمانی مشهد میرزا محل شهادت میرزا کوچک خان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر هستند.



بقا متبرکه شالما، مهرعلی و رضا علی، بقعه متبرکه امام زاده شفیع از مناطق نمونه گردشگری شهر هستند.



بام سبز ماسال را هم حتما ببینید. منطقه‌ای کوهپایه‌ای است و برای رسیدن به آن باید از شهرستان ماسال به دهستان ماسال و بعد حاشیه شهر ماسال بروید.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bornanews.ir


مطالب پیشنهادی:
سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها است/غرق شدن در مه و زیبایی +عکس
گزارش تصویری: نقش برجسته‌های کازرون
آستارا بام سفالین ایران
 پری‌وش با رخساری از ‌ماه!
گزارش تصویری: روستای 500 ساله «گشانی»