سیستم نوری فرانسوی و صندلی‎های تلسکوپی استرالیایی در تئاتر شهر!
سیستم و تجهیزات نور خریداری شده از کشور فرانسه برای سالن‌های در دست بازسازی مجموعه تئاتر شهر وارد گمرک شهریار شد و قرار است تا یک هفته آینده این تجهیزات در سالن سایه و پلاتوهای مجموعه نصب شوند.

بازسازی تئاتر شهر

عبدالخالق مصدق نماینده معاونت هنری در پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر درباره وضعیت ورود تجهیزات و امکانات نوری خریداری شده از کشور فرانسه گفت: خوشبختانه امکانات نوری خریداری شده از شرکت فرانسوی ADB وارد گمرک شهریار شده است. قرار است سالن «سایه» را از روز ۱۳ مردادماه از پیمانکار پروژه بازسای تحویل بگیریم تا امکانات نوری خریداری شده را در سالن نصب کنیم.

وی درباره زمان بهره‌برداری مجدد از سالن سایه مجموعه تئاتر شهر، توضیح داد: بعد از بررسی‌هایی که در سالن سایه انجام می‌دهیم، پیمانکار بازسازی ۱۰ روز فرصت در اختیار دارد تا نواقص احتمالی را برطرف کند. به همین دلیل سالن سایه تا پایان مردادماه آماده بهره‌برداری و میزبانی از نمایش‌هایی است که نوبت اجرا در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

معاونت هنری در پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر درباره تغییرات و کارهای انجام شده در سالن سایه نسبت به افتتاح اولیه آن در زمستان سال ۹۳، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته بیش از ۲۷ مورد کار در سالن سایه انجام شده که در زمان افتتاح اولیه سالن در زمستان ۹۳ انجام نشده بودند. نصبت پرده‌های ریلی، تغییر پنجره ویزور، نصب باکس‌های میکروفن، تکمیل شدن کف سالن، اتمام بخش دکوراتیو سالن، تکمیل روشنایی عمومی، برطرف کردن نواقص میز کنترل، برطرف کردن نقص موجود در ریل‌ها، نصب ویدئو پروجکشن‌ها، نصب ساپورت‌های انسانی و در نهایت نصب سیستم نور خریداری شده، از جمله مواردی هستند که طی چند ماه گذشته سال ۹۴ در سالن «سایه» انجام شده‌اند.

مصدق با اشاره به افزایش ظرفیت یکسویه سالن سایه از ۵۰ نفر به ۷۸ نفر نسبت به افتتاح اولیه سالن در زمستان ۹۳، درباره وضعیت صندلی‌‌های تلسکوپی خارجی و وضعیت سفارش، خرید و زمان ورود آن‌ها به مجموعه تئاتر شهر یادآور شد: نقشه صندلی‌های تلسکوپی سالن‌های سایه و قشقایی که از کشور استرالیا خریداری می‌شوند، امروز ۱۲ مردادماه به کمپانی مدنظر ارائه شدند. ورود این صندلی‌ها و نصب آن‌ها در سالن سایه نیاز به حدود ۳۰ روز زمان دارد و تا آن موقع از صندلی‌های تلسکوپی ساخته شده در ایران استفاده می‌کنیم.

وی درباره تعداد خطوط نوری و پروژکتورهای سالن‌ سایه، افزود: در سالن سایه ۷۰ پروژکتور نصب می‌شود که این تعداد به ۱۲۰ پروژکتور هم قابل افزایش است.

نماینده تئاتر شهر در پروژه بازسازی مجموعه درباره وضعیت بهره‌برداری از ۲ پلاتوی تمرین - اجرای تئاتر شهر نیز توضیح داد: کارها و اقداماتی جزیی نظیر خرید مبلمان اتاق نور و تمرین پلاتوها هم در دست انجام هستند و طی چند روز آینده در اختیار گروه‌ها برای انجام تمرینات آثار نمایشی آنها قرار می‌گیرند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com