سفر هیجان انگیز تابستانه به دهکده‌ای بکر میان ابرها + عکس
 روستای «مازیچال» در نزدیکی شهر کلاردشت در استان مازندران و در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا واقع شده است ؛ نقطه‌ای رویایی که طبیعت‌گردان را محذوب خود می‌کند

«مازیچال»، دهکده‌ای بکر میان ابرها

 «مازیچال» روستایی رویایی در کلاردشت مازندران است که به گردشگران را مجذوب خود می‌کند. یکی از نکات قابل توجه درباره این روستا ساکنان آن است که به طور موقت در اینجا زندگی می‌کنند. اینجا روستایی ییلاقی است که ۵۰ تا ۶۰ خانوار از اواخر خرداد تا اوایل پاییز در آن سکونت دارند.

«مازیچال» در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا چشم‌اندازی وسیع و رویایی از رامسر تا چالوس و دریای خزر را به گردشگران تقدیم می‌کند. مسافرانی که به این دهکده زیبا سفر می‌کنند سبزی جنگل، آبی دریا و سفیدی ابرها و قطرات باران را همزمان تجربه می‌کنند.

اهالی مازندران در گویش محلی مازیچال را مووزی چال تلفظ می‌کنند. در زبان مازندرانی «درختان بلوط» را «مازی» و «گودال» یا «چاله» را «چال» می‌گویند و از آنجا که این جنگل پر از درختان بلوط است این منطقه را «مازیچال» یعنی «گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط» می‌گویند.

روستای مازیچال,مازندران,کلاردشت,میان ابرها
روستای مازیچال در مازندران

مازیچال کجاست؟

برای سفر به مازیچال از جاده چالوس به مرزن آباد بروید٬ سپس به سمت کلاردشت تغیر مسیر دهید. از میدان اصلی کلاردشت حدود ۷ کیلومتر در جاده عباس‌آباد به پیش بروید تا به ابتدای جاده مازیچال برسید. از ابتدای جاده خاکی مازیچال ۱۷ کیلومتر به سمت ارتفاعات حرکت کنید تا به مازیچال برسید. مازیچال پر از صحنه‌های به یاد ماندنی است.

اگر از میان جنگل عبور کنید به مراتعی زیبا در ارتفاعات خواهید رسید. اگر اهل سفر با چادر و طبیعت‌گردی هستید همین جا باید چادرتان را برپا کنید تا شب رویایی مازیچال را با صدای جنگل و باران و جیرجیرک‌ها به صبح دل انگیزی با صدا پرندگان پیوند بزنید. البته برای اینگونه طبیعت گردی‌ها و سفرهای رویایی باید همراهی آگاه به منطقه همراهتان داشته باشید. به هیچ عنوان بدون راهنما به این سفر رویایی نروید.

روستای مازیچال,مازندران,کلاردشت,میان ابرها
روستای مازیچال در مازندران

بهترین زمان سفر به مازیچال

نیمه دوم بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این نقطه زیبای مازندران است. در این فصول سال از سرما و بارش برف در امان خواهید بود و لذت بیشتری از سفرتان خواهید برد. مازیچال در پاییز و زمستان نیز زیبایی خاص خود را دارد اما سرمای هوا و سختی جاده ممکن است سفرتان را با مشکل همراه کند.

روستای مازیچال,مازندران,کلاردشت,میان ابرها
روستای مازیچال میان ابرها

روستای مازیچال,مازندران,کلاردشت,میان ابرها
راهنمای سفر به روستای مازیچال

در مازیچال چه بخوریم؟

روستاییان مازیچال بیشتر به دامپروری مشغول هستند و بهترین خوردنی‌ مازیچال لبنیات تازه است. اگر به این روستاییان رسیدید از آنها پنیر یا ماست بخرید. مغازه یا فروشگاهی در منطقه وجود ندارد بنابراین باید غذا و خوراکی‌های مورد نیاز را با خودتان همراه داشته باشید.

روستای مازیچال,مازندران,کلاردشت,میان ابرها
سفر به روستای مازیچال

 

بیشتر بدانید : فیلبند؛ رویایی ترین روستای ایران بر فراز ابرها + عکس

بیشتر بدانید : سفر به بهشت گیلان، پاتوق طبیعت گردهای سلفی باز اینستاگرام + عکس

بیشتر بدانید : 12 تكه بهشتی از ایران من!

بیشتر بدانید : منطقه ای در شمال ایران که از دست بشر در امان مانده است! + عکس


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: chamedanmag.ir