تکه‌هایی از ایران که شبیه سیاره های دیگرند! + عکس
  مکان‌هایی در کشور وجود دارند که شبیه سیارات دیگر هستند. مثلا تپه مریخی دامغان، کوه‌های مریخی چابهار، دریای ستارگان قشم و یا گذر پریان کرمان که همین این جاذبه‌های گردشگری فرصت بسیار مناسبی برای رونق گردشگری فضاپایه به شمار می‌آیند

 4 جاذبه گردشگری فضایی ایران را ببینید

گردشگری فضا پایه می‌تواند طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری را در بر بگیرد یکی از این جاذبه‌ها سرزمین‌هایی است که از نظر ما شبیه تصویری از سیارات دیگر است.

 مکان‌هایی در کشور وجود دارند که شبیه سیارات دیگر هستند. مثلا تپه مریخی دامغان، کوه‌های مریخی چابهار، دریای ستارگان قشم و یا گذر پریان کرمان که همین این جاذبه‌های گردشگری فرصت بسیار مناسبی برای رونق گردشگری فضاپایه به شمار می‌آیند. در این گزارش به معرفی این چهار جاذبه گردشگری متفاوت کشورمان می‌پردازیم.

تپه‌های مریخی استان سمنان

تپه‌های مریخی استان سمنان که در روستاهای رشم دامغان و همچنین روستای پاده شهرستان آرادان قرار گرفته‌اند به دلیل پوشیده شدن با خاک رس و رنگ سرخ و زردی که دارند با نام تپه مریخی از آنها یاد می‌شود.

این تپه‌ها حاصل فرسایل هستند و اغلب در خاک آنها نمک فراوان نیز وجود دارد. روستای رشم در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان دامغان و روستای پاده در ۱۵ کیلومتری غرب گرمسار قرار دارد.

بهترین وقت برای سفر به این مناطق زمانی است که هوا معتدل است و فصل گرما تمام شده‌ است.

جاذبه گردشگری فضایی,گردشگری فضا پایه,مکان های عجیب,شبیه سیاره های دیگر,تپه‌های مریخی سمنان
تپه‌های مریخی سمنان

کوه‌های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی یا مینیاتوری چابهار در مسیر چابهار به گواتر قرار دارند. این کوه‌ها در اثر فرسایش سرزمین‌های مرتفع به وجود آمده‌اند بنابراین شکل بسیار خاص و ویژه‌ای دارند. این کوه‌ها به دلیل اینکه در گذشته بسیار دور در زیر آب قرار داشتند اکنون فسیل‌های جالبی از موجودات دریایی را در خود دارند. بر تن این کوه‌ها شیارهای جالبی به وجود آمده که ارتفاع آنها از ۵ متر تا ۱۰۰ متر متغیر است. بیشتر کوه‌های مریخی چابهار به رنگ خاکستری روشن هستند.

جاذبه گردشگری فضایی,گردشگری فضا پایه,مکان های عجیب,شبیه سیاره های دیگر,کوه‌های مریخی,چابهار
کوه‌های مریخی چابهار

دره ستارگان قشم

در ساحل جنوبی قشم بعد از روستای برکه خلف مجموعه‌ای از مجسمه‌های بزرگ طبیعی ماسه‌ای و سنگی پدیدار می‌شوند، این مجسمه‌ها که اغلب شیارهای بسیار عمیقی در خود دارد در اثر فرسایش میلیون‌ها ساله زمین به وجود آمده‌اند اما یک باور قدیمی می‌گوید که با سقوط یک ستاره این تکه از زمین به این شکل در آمده اما واقعیت این است که ستاره‌ها نه در زمین بلکه در آسمان شب دره ستارگان هستند. تماشای آسمان سحرانگیز این آسمان در تکه‌ای سحرانگیزتر از زمین تجربه‌ای شگفت‌انگیز برای گردشگران خواهد بود.

جاذبه گردشگری فضایی,گردشگری فضا پایه,مکان های عجیب,شبیه سیاره های دیگر,دره ستارگان قشم
دره ستارگان قشم

گذرپریان در میان کلوت‌های شهداد

مگر می‌شود از شگفتی‌ها گفت و کلوت‌های شهداد کرمان در آن جایی نداشته باشند، کلوت‌ها از دور شبیه شهری متروک با برج و باروهای بزرگ هستند اما از نزدیک که نگاه کنیم این ساختمان‌های عظیم در دل بیابان لوت سازه‌هایی طبیعی هستند که بازهم فرسایش دلیل اصلی ایجاد آنهاست.

این سازه‌های عجیب و بزرگ در دل کویر آنقدر سحرانگیز است که در میان عامه به گذر پریان نسبت داده‌ می‌شود اما تنها چیزی که از میان این کلوت‌ها گذر می‌کند آرامش است و اگر دم دم‌های سحر به این منطقه بروید پرتو‌های نور خورشید است که یکی یکی کلوت‌ها و گذرهای طبیعی به وجود آمده در میان آنها را روشن می‌کند.

شهداد در ۸۷ کیلومتری شمال شرق کرمان قرار دارد.

 جاذبه گردشگری فضایی,گردشگری فضا پایه,مکان های عجیب,شبیه سیاره های دیگر,شهداد کرمان
 کلوت‌های شهداد کرمان

 

بیشتر بدانید : 10 مکان عجیب و غیرطبیعی روی کره زمین!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 5 پارک ملی زیبا که باورتان نمی‌شود روی کره زمین باشند! (+عکس)

بیشتر بدانید : مکانهای شگفت انگیزی که در این جهان نمی گنجند!

بیشتر بدانید : زیباترین پدیده های طبیعی که حداقل باید یک بار در طول عمرتان ببینید + عکس


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: chamedanmag.ir