مکان های توریستی کمتر شناخته شده در ایران + تصاویر
 ایران شهر‌های توریستی زیادی دارد که هنوز به دنیا معرفی نشده؛ در این گزارش به برخی از این مکان ها اشاره شده است

آشنایی با چند مکان دیدنی ایران برای بازدید توریست‌ ها

 معمولا توریست های بسیاری از همه جای دنیا به ایران سفر می کنند که بیشترین بازدید ها را از شهرهایی مانند یزد, اصفهان, شیراز دارند اما همه می دانیم که ایران شهر های توریستی زیادی دارد که هنوز به دنیا معرفی نشده است. در این گزارش به برخی از این شهر ها اشاره شده است.

کلیساس سنت استپانوس جلفا

جلفا شهر مرزی میان ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که در استان آذربایجان شرقی واقع شده و به دلیل کلیسا‌های تاریخی که در آن وجود دارد بسیار شهرت یافته و ساکنین آن اغلب دارای اقلیت‌ های مذهبی هستند، جلفا همینطور از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است که زیبایی‌ های آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

کلیسای سنت استپانوس یکی از مهمترین کلیساهای ایران محسوب می‌شود که به نام یکی از مبلغان مسیحیت، نام‌گذاری شده است. این کلیسا بعد از قره کلیسا دومین کلیسای مهم ارمنیان کشور است. کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفای استان آذربایجان شرقی و در کنار رودخانه ارس در دامنه بلندی‌ هایی به نام ماغارد بنا شده است.

کلیسا استیانوس جلفا
کلیسا استپانوس جلفا

این کلیسا در سده نهم میلادی ساخته شده‌است، ولی به علت زلزله دچار آسیب‌ های جدی شده بود که در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۱ با شمارهٔ ثبت ۴۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

غار یخی چما در کوهرنگ

غار یخی چما، از آن دسته جاذبه‌های گردشگری به شمار می رود که علاوه بر زیبایی منحصر به‌ فرد، با هوای بسیار خنک و سرمای زمستانی خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن به بازدید کنندگان خود دارد.

غار یخی چما در کوهرنگ
غار یخی چما در کوهرنگ

غار یخی چما، غاری از جنس برف در شهرستان کوهرنگ و استان چهار محال و بختیاری است. این غار از انباشت برف و یخ در طول سال‌های زیاد ایجاد شده‌ و به  گفته برخی از کاوشگران طول غار یخی چما به حدود دو تا سه کیلومتر می‌رسد که البته به‌دلیل گرم و سرد شدن هوا طی فصول مختلف، این عدد متغیر است. این مکان زیبا سردترین غار ایران است و در فصول سرد سال، دمای آن به چند درجه زیر صفر نیز می‌رسد.

غار یخی چما در شمال قله قنبرکش قرار دارد که از قلل مهم شمال غربی زرد کوه است. از شهرکرد تا غار حدود ۱۱۳ کیلومتر راه را باید طی کنید. در مسیر از کنار آبشار علیخان خواهید گذشت که پرخروش و زنده در جریان است. آبشار شیخ علیخان و غاریخی چما، به‌دلیل منحصربه‌فرد بودن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.

پل معلق مشگین شهر، بلندترین پل در خاورمیانه

پل معلق مشگین‌شهر به عنوان طولانی‌ ترین و مرتفع‌ ترین پل معلق کابلی خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌ شهر احداث شده، ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد.

پل معلق مشکین شهر
پل معلق مشگین شهر

سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است. این پل ۲ متر عرض، ۳۶۵ متر طول و ۸۰ متر از کف دره خیاوچایی ارتفاع دارد. ارتفاع دکل پل ۲۱ متر و عمق فونداسیون کابل ۱۲ متر با کابل‌های ۷۰ میلی‌متری فولادی است. 

 

بیشتر بدانید : گردشگران خارجی بیشتر از کدام مکان های ایران عکس می گیرند؟!

بیشتر بدانید : کلیسای سنت استپانوس جلفا + تصاویر

بیشتر بدانید : 10 جاذبه گردشگری ناشناخته ایران! +عکس

بیشتر بدانید : غارهای دیدنی ایران

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: kojaro.com/yic.ir