کویر لوت
زندگی کردن در مکانی چنان دور و پرت را در نظر بگیرید که گرفتن یک ایمیل یک سال طول بکشد. یا رسیدن به قله بلندترین مکان زمین... که البته....
این لیست برترین هاست. لیستی در مورد سردترین ها، گرم ترین ها و حتی مرطوب ترین ها. زندگی کردن در مکانی چنان دور و پرت را در نظر بگیرید که گرفتن یک ایمیل یک سال طول بکشد. یا رسیدن به قله بلندترین مکان زمین... که  البته آنجا اورست نیست. متعجب شدید؟ پس متن زیر را بخوانید که ترین های کره خاکی را بشناسید.

کویر لوت، ایران
ماهواره ناسا دمای هوا در کویر لوت ایران را 71 درجه سانتیگراد گزارش کرده که گرم ترین دمایی است که تابحال از سطح زمین اعلام شده است. این منطقه بریان گندم (به معنی گندم برشته شده) نامیده می‌شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/05/082609_0910_10MostExtre1.jpg

کوه چیمبورازو، اکوادور
کوه چیمبورازو در اکوادور با ارتفاع 6.310 متر که از اورست کمتر است اما مزیت داشتن مرتفع ترین کوه از مرکز زمین را داراست.

کوه چیمبورازو

Tristan de Cunha، انگلستان
دورافتاده ترین جزیره مسکونی در جهان، Tristan de Cunha در جنوب اقیانوس اطلس قرار دارد. این جزیره به قدری کوچک است که هیچ باند فرودگاهی ندارد. جمعیت آن 272 نفر است.

Tristan de Cunha

آبشارهای آنجل ونزوئلا
مرتفع ترین آبشارهای جهان در ونزوئلا قرار دارد. آبشارهای آنجل 3230 فوت ارتفاع دارند که 2647 فوت آن پیوسته است.

آبشارهای آنجل

Oymyakon، روسیه
Oymyakon  نام روستایی در روسیه است. جمعیت آن 800 نفر است. در 26 ژانویه سال 1926 رکورد دمای −71.2 سانتیگراد را داشت. اینجا برای همیشه پایین ترین دمای ثبت شده برای یک مکان مسکونی را بر روی کره زمین داشته است.

Oymyakon

دره های خشک، آنتارکتیکا
یکی از مکان های دور از مرز آنتارکتیکا دره های خشک نام دارد. این دره ها بیش از دو میلیون سال است که هیچ بارشی به خود ندیده اند. به استثنای یک دره، که کمی با آب پر شده است که آن هم از آب های رودخانه هایی که تابستان درون کشور جریان دارند تامین شده است. این دره های خشک هیچ رطوبتی ندارند.

دره های خشک

Marianas Trench

Marianas Trench عمیق ترین نقطه در بین اقیانوس های زمین است. عمق این مکان 10.924 متر پایین تر از سطح دریاست. اگر کوه اورست بلندترین کوه زمین در این منطقه قرار بگیرد بیش از یک مایل از آب روی آن را می پوشاند.

Marianas Trench

Cherrapunji، هند

در Cherrapunji در شمال شرق هند به طور متوسط سالانه 10. 820 میلی متر باران می‌بارد.  افرادی که اینجا زندگی می‌کنند با بریدن درختان در نزدیکی جنگل پول در می‌‌‌آورند چونکه آنها می‌توانند هر روز روی باران حساب کنند!

Cherrapunji

Mount Thor، کانادا

Mount Thor در کانادا یک آبشار قائم 4.100 فوتی دارد. کوه Thor معروف ترین قله در کاناداست که از گرانیت خالص تشکیل شده است. اینجا مکانی هیجان انگیز برای کوهنوردان و گردشگران است.


http://www.seemorgh.com/uploads/1391/05/082609_0910_10MostExtre9.jpg

دریای مرده، اردن

دریای مرده پست ترین نقطه نسبت به سطح زمین روی خشکی را داراست. این ارتفاع مربوط به سطح و کناره های ساحل است که 422 متر پایین تر از سطح دریاست.

دریای مرده

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
5 پارک ملی زیبا که باورتان نمی‌شود روی کره زمین باشند! (+عکس)
5 بیابان بسیار زیبای جهان! (+عکس)
 5 مکان در ایسلند که نباید دیدنشان را از دست بدهید! (+عکس)
 مکانی حیرت‌انگیز‍‍؛ موج نوردی در صخره‌ها!! (+عکس)
محلی جالب در چین شبیه «جزیره‌های پرنده» فیلم آواتار! (+تصویر)