ابو الهول تقلبی نابود می شود!!!
خلق نمونه‌های تقلبی از آثار تاریخی و فرهنگی شاخص جهان توسط چینی‌ها در گذشته نیز بارها اتفاق افتاده که...
ساخت این مجسمه که در ماه‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری چین تبدیل شده، اعتراضات شدید مصری‌ها را در پی داشت.

این مجسمه با 80 متر طول و 30 متر عرض در صحراهای استان "هبی" چین ساخته شده و طی هفته‌های اخیر هزاران گردشگر را جذب خود کرده است. در این شرایط رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که این مجسمه به دلیل شکایت مصری‌ها به سازمان یونسکو در روزهای آتی نابود خواهد شد.
چینی‌ها در شرایطی از تخریب ابوالهول تقلبی خبر داده‌اند که حدود یک هفته قبل جمعی از مسوولان و باستان‌شناسان مصری خواستار پیگیری قانونی سازمان یونسکو در خصوص ساخت کپی از مجسمه ابوالهول در کشور چین شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه ساخت نمونه‌های مشابه این اثر تاریخی بزرگ را در چین و اخیرا آمریکا،‌ تجاوزی آشکار در حقوق مالکیت فکری مصر دانستند و خواستار دخالت یونسکو و وزارت امور خارجه مصر برای احقاق حقوق مصر حفظ میراث تاریخی این سرزمین و پرداخت جریمه نقدی از چین شدند.

البته خلق نمونه‌های تقلبی از آثار تاریخی و فرهنگی شاخص جهان توسط چینی‌ها در گذشته نیز بارها اتفاق افتاده که از آن جمله می‌توان به خلق نمونه‌های کپی از برج ایفل فرانسه در شهرهای هانگژو و شنزن چین اشاره کرد.

در این شرایطی یک مقام پارک فرهنگی چین نیز اعلام کرده که مجسمه ابوالهول برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی ساخته شده و دولت چین به میراث فرهنگی جهان احترام می‌گذارد و به دلیل سوءتفاهم‌های پیش آمده نیز عذرخواهی می‌کند.



گرد آوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


  مطالب پیشنهادی:
خداحافظی آنجلینا جولی با بازیگری
از زندگی شهاب حسینی چی می دونیم؟+ تصاویر
چینی شدن «آنا نعمتی»+ تصاویر
این هنرمند اجازه رفتن به خانه اش را ندارد!!!
شگفتی ها و غافلگیری های جشنواره کن