بدون چراغ و نور خیال پردازی کنید+تصاویر
اینجا، شهری بدون چراغ؛ بهترین مکان در امریکا برای خیال پردازی
اینجا، شهری بدون چراغ؛ بهترین مکان در امریکا برای خیال پردازی است.


، منظره ای 360 درجه ای از آسمان شب. (عکس: کوین ویگل، ویکی مدیا)
توسط جیمی موی

پارک ایالتی چری اسپرینگز

تجربه شبی پرستاره و آسمانی سراسر درخشندگی، باعث می شود که متوجه گذر زمان نشوید. حتی در پاک ترین شب ها، باز هم نورهای مصنوعی شهرها، تاریکی طبیعی را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث می شود که آسمان کمتر از آنچه که هست، اسرارآمیز و جادویی به نظر برسد. با این حال، در سراسر ایالات متحده بیابان های بسیار وسیعی وجود دارد که  به طور طبیعی از نورهای مصنوعی دور مانده اند. در این مکان ها که توده های ستاره ها شبیه به گازها شده، مطمئناً نمی توانید لحظه ای دست از تماشای آسمان بالای سرتان بردارید.

پارک ایالتی چری اسپرینگز
محل: پنسیلوانیا
یکی از تاریک ترین نقاط شرق می سی سی پی، پارک ایالتی چری اسپرینگز است که گواهی طلایی بین المللی آسمان تاریک را به دست آورده و در سال 2008 به یکی از معدود مکان هایی تبدیل گردیده که ویژگی های اشاره شده را دارد. این پارک هشتاد و دو هکتاری که به واسطه دویست و شصت و دو هکتار جنگل های ساسکوهانک پوشیده شده، علی رغم نزدیکی تقریبی به حومه شهر، عاری از هر گونه آلودگی نوری است. چری اسپرینگز در تابستان،  جمعه و شنبه شب ها،  پذیرای تورهای آسمان است.
داخل پارک: پارک ایالتی چری اسپرینگز با مناظر آسمان شب خود که در شمال جاده 44 واقع شده، همیشه باز است. در این پارک، بازدیدکنندگان از پارکینگ عمومی و کیوسک های اطلاعات بهره مند خواهند شد. در امتداد محل عبور، منطقه از نور اتومبیل ها محافظت شده است.  

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/fgc12.jpg
دره مرگ. (عکس: بابی/شاتر استوک)

دره مرگ پارک ملی
مکان: کالیفرنیا
برای کسانی که امیدوارند بتوانند باران شهاب سنگی یا خسوف ماه را ببینند، هیچ جایی بهتر از چشم انداز دره مرگ پارک ملی وجود ندارد. این پارک با وسعت 3.4 میلیون هکتار نورهای مصنوعی بسیار ضعیفی تولید می کند، 91 درصد از وسعت این پارک را نیز بیابان های دست نخورده تشکیل می دهند. اما علاوه بر این موارد، آنچه باعث اطلاق گواهی طلایی و بین المللی پارک های آسمانی شده، ترکیبی از عواملی چون آب و هوای خشک، هوای تمیز و افق بسیار گران بهایی است که بیننده احساس می کند از پایین پایش شروع می شود.  

داخل پارک: توصیه می شود در تابستان، زمانی که دمای هوای این پارک به حدود صد درجه فارنهایت می رسد، از گردش در آن خودداری کنید. به جای تابستان، بهتر است بازدیدتان را بین ماه های نوامبر تا آوریل، زمانی که هوا مناسب تر است، برنامه ریزی کنید.  
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/fgc13.jpg
مائونا کی. (عکس: آندریاس کوئبرت/ شاتر استاک)

مائونا کی
مکان: هاوایی
مائونا کی که در "جزیره بزرگ" واقع شده، بلندترین نقطه در هاوایی است. همچنین، بزرگ ترین و پیشرفته ترین رصدخانه نجومی دنیا نیز به شمار می آید. ستاره شناسان مائوناکی را بهترین مکان برای مشاهده ستاره ها در کره زمین به حساب می آورند، از سوی دیگر به دلیل واقع شدن هاوایی در میان اقیانوس میزان آلودگی این مکان بسیار اندک است، شرایط نوری نیز در این مکان بسیار مناسب ارزیابی می شود. واقع شدن مائوناکی در نواحی استوایی بر مناسب بودن آب و هوا افزوده و آسمانی خشک عاری از هر گونه آلودگی را به وجود آورده است.
داخل پارک: گردش خود را از مرکز اونیزوکا برای ایستگاه اطلاعاتی مراجعه کنندگان در ارتفاع 9200 فوتی شروع کنید، در این مکان شب ها برنامه های ستاره شناسی رایگان است، برنامه یادشده هر عصر ساعت 6 شروع می شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/fgc14.jpg
چاکو کالچر. (کورتزی: گری ای. بکر)

پارک ملی تاریخی چاکو کالچر
مکان: نیومکزیکو
پارک ملی تاریخ چاکو کالچر، با دارا بدون بیش از 4000 مکان باستان شناسی ماقبل تاریخ محل اتصال ما به اجدادمان است که هر دو در این مکان به آسمان خیره می شده و می شویم. این پارک ملی که از نقاط حفاظت شده در حوزه سان خوان باسین در شمال غرب نیومکزیکو به شمار می آید و گواهی طلایی و بین المللی پارک آسمان تاریک را در سال 2013 میلادی به دست آورد. در پارک چاکو در ابتدا برنامه های ستاره شناسی ارائه می شود، مناظر خورشید و مشاهده ستاره ها به وسیله تلسکوپ از آوریل تا اکتبر از دیگر برنامه های چاکو کالچر است.

داخل پارک: دسترسی به این پارک تنها از طریق جاده های خاکی امکان پذیر است. بازدیدکنندگان می توانند از راهنماهای وب سایت برای شناسایی جاده های محلی و نقشه های نرم افزاری که ممکن است برای اتومبیل های مسافران تا حدی ناامن باشند، بهره ببرند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/fgc15.jpg
کیت پیک. (عکس: جان ای دیویس/ شاتراستوک)

رصدخانه ملی کیت پیک
رصدخانه ملی کیت پیک نزدیک تاکسان، بزرگ ترین مجموعه تلسکوپ نوری است و بازدید از مرکز عمومی آن برای همه مردم آزاد است. آسمان تاریک و پاک بیابان سونوران برای ستاره شناسی و همچنین رصد خانه ای که بر فراز کوه ها واقع شده، شناخته شده است. این مجموعه یکی از بهترین مناظر آسمان شب در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

داخل پارک: برای استفاده از تلسکوپ های رصدخانه، باید در برنامه مشاهده شبانه به قیمت 49 دلار ثبت نام کرد، هزینه اندکی بابت ایام پرتردد را نیز باید اضافه نمود. برای کسانی که می خواهند یک بار در عمرشان از این مجموعه بازدید کنند، استفاده از برنامه پیشرفته رصدخانه و کمک گرفتن از ستاره شناسان این محل توصیه می شود. 

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/fgc16.jpg
هیدلندز (کورتزی: روبرت دو ژونژ)

هیدلندز
مکان: میشیگان
هیدلندز که بیشترین فاصله را با آلودگی های نوری دارد، در کرانه های تنگه مک کیناک در بالاترین نقطه شبه میشیگان واقع شده است. این پارک که 550 هکتار وسعت دارد، گواهی نقره ای و بین المللی پارک آسمان تاریک را در سال 2011 دریافت کرده است. اگرچه این سایت نمی تواند با پارک های غرب امریکا رقابت کند، اما برنامه ریزی های مناسب، کارمندان مشتاق و برنامه هایی که رایگان ارائه می شود، این پارک را در سطح بالایی قرار داده است.

داخل پارک: بخش کشف آسمان تاریک که در سال 2012 ساخته شده و بازدیدکنندگان را با طرح ها و مناطق شگفت انگیزی رو به رو می سازد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/fgc17.jpg
پارک ملی دنالی. (عکس: کاراپاوان/ شاتر استوک)

 پارک ملی و منطقه محافظت شده دنالی
مکان: آلاسکا
بدون تردید ستاره شناسی بدون یادکردن از نورهای شمالی کامل نیست. نورهای سبز، قرمز، آبی و ارغوانی که در عرض آسمان شب می رقصد، نتیجه تخیله بارهای الکتریکی است. نورهای شمالی مرکزی در قطب های مغناطیسی، آلاسکا را به یکی از بهترین مکان ها در امریکا تبدیل کرده است. اما چه جایی بهتر از پارک ملی دنالی؟ شش میلیون هکتار پارک، با تک جاده خود امکان تماشای این نورها را فراهم آورده است.

داخل پارک: در آلاسکا، در فصل تابستان نور طبیعی خورشید بسیار زیادی برای دیدن ستاره ها وجود دارد. بنابراین برنامه سفرتان به این ناحیه را برای پاییز، زمستان یا اوایل بهار تنظیم کنید، در این دوره های زمانی، ساعات طولانی تاریکی شرایط را برای سیاحت کامل آسمان فراهم می سازد. پیش بینی نورهای شمالی دشوار است، بنابراین برای پیش بینی شفق، از موسسه ژئوگرافی دانشگاه آلاسکا کمک بگیرید



تهیه و ترجمه :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ


 مطالب پیشنهادی:
امین حیایی و بازیگر زن امریکایی در "ساعت صفر"
روز رفتن «عمو خسرو» از زبان پرویز پرستویی
سقوطی مرگبار در سالروز تولد هنرپیشه+تصاویر
مهتاب کرامتی با اتفاقی نو
آنجلینا جولی و برد پیت «لب دریا»