پاریس, عنوان بدترین شهر روی زمین را گرفت
گردشگران خارجی که لقب «بدترین شهر جهان» را به پاریس داده‌اند، از بی‌ادبی و برخوردهای گستاخانه محلی‌ها شکایت دارند. این در حالی است که پایتخت فرانسه با برج ایفل، موزه «لوور» و کلیسای «نتردام» سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.
 باورتان می‌شود پاریس باوجود جذب 32 میلیون گردشگر سالیانه، عنوان «بدترین شهر روی زمین» را دارد؟

یا این که «استون هنج» که از مهمترین جاذبه‌های دیدنی انگلیس است، بازدیدکنندگان را به کل ناامید کرده است؟

 در گزارشی که «دیلی میل» اخیرا منتشر کرده، «استون هنج» در انگلیس، پایتخت فرانسه و اهرام ثلاثه مصر مهمترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری هستند که برچسب ناامیدکننده‌ترین جاذبه‌ها به آن‌ها زده شده است.

«استون هنج» سالانه یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تاریخی بریتانیا به حساب می‌آید. اما آمارها در کمال تعجب نشان می‌دهند این مکان از دید مسافران خیلی کوچک است و نمی‌توان به آن نزدیک شد.


استون هنج/Stonehenge


علاوه‌بر این، سنگ‌های کهن که در ویلت‌شایر واقع هستند، اهرام «جیزه» مصر و پاریس هم گردشگران را به کل ناامید کرده‌اند. افرادی که در وب‌سایت Reddit.com از کوچک بودن «استون هنج» شکایت کرده‌اند، معتقدند این مکان واقعا ارزش این سفر طولانی را ندارد. قدمت «استون هنج» به حدود 5000 سال پیش باز‌می‌گردد و تصور می‌شود مردم در دوره پیش تاریخی مردگان خود را در این مکان دفن می‌کرده‌اند. جالب است که تعداد گردشگرانی که سال گذشته از این مکان دیدن کرده‌اند، 18.9 درصد افزایش داشته است.


لس آنجلس/Los Angeles


یکی دیگر از یأس‌های بزرگ گردشگران شهر لس‌آنجلس آمریکاست. لس‌آنجلس محل زندگی مشهورترین چهره‌های سرشناس جهان است، اما مسافران با دلزدگی از خطرناکی و کثیفی محیط شهری آن را ترک می‌کنند.

بسیاری از گردشگران این شهر را به عنوان مقصد مناسبی برای سفر تأیید نکردند و گفتند، اصلا جالب نبود. به غیر از، تالار مشاهیر هالیوود چیز زیادی برای دیدن در لس‌آنجلس وجود ندارد. مشکل بزرگ این بود که مسافت‌ها زیاد بود و پیاده نمی‌شد رفت. وضعیت حمل‌ونقل عمومی هم بد بود و این دیدن شهر را برای آن‌ها که ماشین نداشتند سخت می‌کرد.


اهرام مصر/Egyptian Pyramids


از هرم بزرگ «جیزه» که مدت‌ها یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شد هم در این فهرست نام برده شده است. مسافران درباره این مکان گفته‌اند، هرم «جیزه» را می‌شود از ساختمان پیتزا «هات» تماشا کرد. این بنای تاریخی خیلی به شلوغی‌ها و سروصدای محیط شهری نزدیک است.

بزرگترین هرم این مجموعه قدمتی 3800 سال دارد و عنوان بلندترین سازه تاریخ بشر را یدک می‌کشد. هرم «خوفو» که قدیمی‌ترین و بزرگترین هرم این مجموعه است، بین سال‌های 2560 تا 2540 پیش از میلاد بنا شده و با قدمت‌ترین شگفتی کهن جهان است که به طرز قابل توجهی سالم مانده است. بسیاری از بازدیدکنندگان از مزاحمت دستفروشان گله کرده‌اند و فضای درونی مقبره را به «آغل گاو» تشبیه کرده‌اند.


پاریس/Paris



گردشگران خارجی که لقب «بدترین شهر جهان» را به پاریس داده‌اند، از بی‌ادبی و برخوردهای گستاخانه محلی‌ها شکایت دارند. این در حالی است که اوایل سال جاری میلادی پایتخت فرانسه با 32 میلیون و 200 هزار گردشگر عنوان پربازدیدترین شهر جهان را کسب کرد.

شهری که با برج ایفل، موزه «لوور» و کلیسای «نتردام» سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، برچسب شهری کثیف و گران را به همراه دارد. برخی از مسافران هم از رفتار غیرمحترمانه خدمه رستوران‌ها و کافه‌های پاریس شکایت کرده‌اند و این شهر را «تله عظیمی برای توریست‌ها» خطاب کرده‌اند.

پاریس روزانه میزبان 60 هزار گردشگر است که خیابان‌ها را به مکانی شلوغ و کثیف تبدیل می‌کند. گرانی غذا و نوشیدنی و پر از زباله بودن کانال‌های آب در پاریس، مهم‌ترین مشکلاتی است که نسبت به آن اعتراض شده است.


دوبی/Dubai


بسیاری از گردشگرانی که به دوبی می‌روند هم از انتخاب خود خوشحال نیستند و این مکان را مقصدی گران، با رفتارهای غیردوستانه میزبان‌هایش می‌دانند. دوبی که به مراکز خرید فراوان و آسمان‌خراش‌های معروف شهرت دارد، بیشتر به خاطر فقر فرهنگی مردمش مورد اعتراض گردشگران خارجی قرار گرفته است.


به گزارش دیلی میل، جامائیکا که یکی دیگر از مقاصد گردشگری در تعطیلات است، نتوانسته رضایت مسافران بین‌المللی را جلب ‌کند. تبدیل شدن جاذبه‌های دیدنی طبیعی این کشور به «تله‌های گردشگری»، برخورد خصمانه و گه‌گاه فیزیکی فروشندگان سودجو، سواحل کثیف و شلوغ از مهم‌ترین نقاط ضعف این مقصد گردشگری شمرده شده‌اند.

آبشار نیاگارا و میدان «تایم» نیویورک و «تاج محل» هند از دیگر جاذبه‌هایی هستند که مسافران پس از بازدید از آن‌ها آنچنان که انتظار داشتند شگفت‌زده نشده‌اند و با حس نارضایتی به وطن خود بازگشته‌اند.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
مهربانی آنجلینا جولی برای طرفداری که از شوق دیدنش گریه می کند
وضیعیت مساعد رضا داوودنژاد بعد از یک عمل دیگر
مهناز افشار:من تخصص نداریم ولی نگرانم!!
برای اولین بار محمدرضا گلزار جلوی دوربین بهمن فرمان آرا بازی می کند!
اعتیاد خسرو شکیبایی و حواشی زندگی خصوصی مسعود کیمیایی در "از شما چه پنهان