سرنوشت کسی که انگشت امام حسین (ع) را برید و انگشتر امام را به سرقت برد
در واقع عاشورا یکی از افراد خبیث انگشت مبارک امام حسین (ع) را برید تا انگشتر آن حضرت را به سرقت ببرد!

ماجرای انگشتر امام حسین (ع)

در واقعه عاشورا افراد مختلفی حضور داشتند که هر کدام در شهادت و هتاکی به اهل بیت رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) نقشی داشتند ، بجدل بن سلیم کلبی از عناصر خبیث لشگر عمربن سعد در کربلا ست که به طمع انگشتر امام حسین (علیه السلام)، انگشت مبارک ایشان را برید.
 
کمتر کسی از وقایع فجیع در عاشورا سال ۶۱ هـ.ق است که آگاهی نداشته باشد. حتی آنان که با دین اسلام آشنا نیستند و یا در سرزمین های دور زندگی می کنند ، با وجود گذر بیش از هزار سال نام امام حسین (علیه السلام) و عاشورا را شنیده اند . هتاکی به خاندان پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) در سال 61 ه.ق تنها به شهادت رساندن پسران رسول خدا ختم نشد.

پس از آن که لشگر عمر سعد، حسین بن علی (علیه السلام) را شهید کردند، برای غارت اموال و لباس های او، بر پیکر مقدسش حمله ور شدند که «بجدل بن سلیم، لعنه الله علیه» انگشت آن حضرت را با انگشترش برید و به سرقت برد. و این انگشتر، غیر از انگشتری رسول خدا بود که از ذخایر نبوت است.

 سرانجام «بجدل بن سلیم» چه شد؟

هنگامی که مختار ثقفی به خونخواهی شهداء کربلا قیام کرد و یک به یک عاملان حادثه کربلا را به پای محکمه ی خود کشاند تا آنان را مطابق آنچه که در کربلا کرده اند ، مجازات کند ، دستور دستگیری بجدل  را صادر کرد و  دستور داد تا هر دو دست و پایش را قطع کنند.

 بجدل  آنقدر در خون خود غلطید تا هلاک شد و مرد. در اینجا سوالی که برای مخاطب مهم جلوه می کند این است که آیا انگشتر ربوده شده از امام حسین (علیه السلام) همان انگشتر و خاتم پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم) است ؟

«محمد بن مسلم »نقل می کند : از امام صادق (علیه السلام) از انگشتر (خاتم) حسین بن علی (علیه السلام) پرسیدم که به دست که افتاد؟ و یادآور شدم که «من شنیدم در ضمن اموال دیگر به غارت رفته است».حضرت فرمودند: «چنین نیست که گمان برده اند»

حسین (علیه السلام) به پسرش علی بن الحسین وصیت کرد و خاتم خود را در انگشت او کرد و کار امامت را به او سپرد. چنانچه رسول خدا (صل الله علیه و آله و سلم) با علی بن ابیطالب کرد و او با حسن و او با حسین (علیه السلام)، سپس این خاتم بعدا به پدر من از پدرش رسید و اکنون در نزد من و به من رسیده است. و من هر جمعه در دست می کنم و با آن نماز می خوانم. محمد بن مسلم می گوید: روز جمعه نزد او رفتم نماز می خواند. چون از نماز فارغ شد دست به سوی من دراز کرد، در انگشتش خاتمی دیدم که نقش نگینش چنین بود لااله الا الله عده للقاءالله. حضرت فرمود: این خاتم جدم ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) است.

هم اکنون این انگشتر در نزد امام دوازدهم ، حضرت مهدی موعود (عج) است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : alef.ir